• EricaSE83

FET/IVF 2015 Maj

Äggplocket idag gick över förväntan! 9 ägg denna gången mot 5 förra gången. Hoppas nåt av dessa nio går att använda...

Dom ringer i morgon och meddelar om nåt blivit befruktat. Vanligen gör dom inte det på sophiahemmet där jag går utan man får besked först på morgonen på återföringsdagen om det inte blir något. Men eftersom det gick käpprätt åt h-e med alla ägg sist bad jag dom om ett undantag och det gick bra. Och eftersom det är icsi denna gång så bör de som blir befruktade ha blivit det i morgon.

Håll gärna tummarna åt mig!!! Hoppas nåt enda litet blir befruktat...

• EricaSE83
    Linda8110 skrev 2015-06-09 05:54:38 följande:

Jag var tvungen att ta ett test till igår kväll bara för att se om det verkligen är sant! Köpte ett digitalt och det visade Gravid 2-3, underbart!!! Har så svårt att sova på nätterna, vaknar hela tiden. Någon mer som haft så såhär tidigt?

Stort grattis till plusset!!! Vad underbart!!! :)
  • EricaSE83
    Gweny skrev 2015-06-07 21:33:01 följande:

Grattis till er som plusat!

Vill ha tisdag nu och dags för återföringen!

Nu är det äntligen tisdag! :)

Stort lycka till idag! Håller tummarna för att det här ska vara gången det tar sig och stannar! 
  • EricaSE83

Fick precis besked från kliniken om äggen.
    Av de 9 ägg som plockades ut igår kunde 8 användas. 
    Det gjordes ICSI på alla och idag kan dom se att 3 av dom är befruktade.

Så kort sagt mycket bättre än förra gången då vi inte körde ICSI och fick noll befruktade men nu är jag istället orolig för om de kommer att delas vidare så att vi får göra ET i morgon. Eftersom det "bara" är tre stycken känns det risky...

Är så himla nervös!!!! HOPPAS dom klarar sig och är av tillräcklig kvalitet!!!

• EricaSE83

Tack för ert stöd alla fina tjejer!!

Förhoppningsvis blir jag ruvare för första gången i morgon... 

• EricaSE83
    Gweny skrev 2015-06-09 23:06:58 följande:

Nu ruvar jag! 1a embryot dem tinade upp klarade sig. Så har 4 kvar i frysen. Nu börjar en jobbig väntan. Hoppas!!

Erica>> spännande! Kommer vi följas åt nu.

Å vad bra att det så fint!!! Nu SKA det funka för dig!!!

Vet ganska snart om nåt av de tre små embryona överlevt natten... Hoppas jag får göra dig sällskap i ruvningen :)
  • EricaSE83
    helnil_ skrev 2015-06-10 06:45:03 följande:

Testade imorse. Inte positivt. Det kan vara för tidigt jag vet men hoppet sjunker ändå lite. Det syns dock ett svagt streck i testrutan. Vad tror ni? Enligt testet skulle man då testa igen inom 48 h. Jag har egentligen testdag på lördag, är på ruvardag 12 idag. Ingen mens i sikte.. Någon mer som fått testdag en lördag? Kan ju inte ringa kliniken å tala om svaret., funderar på å testa på fredag igen och ringa då.

Jag ser definitivt två streck :):):)
  • EricaSE83

Tack snälla ni som bryr er, blir nästan rörd :)

Dom har inte ringt än.. Dom ringer mellan 10-12 om det inte blir nåt ET och sist när det hände ringde dom 10 prick. Så hoppas att det betyder att vi får sätta in nåt idag nu när dom inte ringt än men man är väl inte helt safe förrän man sitter i gynstolen antar jag...

• EricaSE83

Jag är ruvare!!!!!! Fick precis tillbaka ett toppenfint embryo :):):):) Så tacksam att ha kommit så här långt :)

• EricaSE83
    Gweny skrev 2015-06-10 15:30:01 följande:

Nicka>> åh så bra resultat!

Erica>> åh så kul! När har du TD? Jag har 23/6

Ja, så himla glad att ha fått tillbaka nåt denna gång :):) TD är den 24/6 för mig. Tänk om vi båda skulle plussa!? Jag kan knappt tro att det skulle kunna hända för min del efter allt man varit igenom.. Men förhoppningsvis en dag :)
    helnil_ skrev 2015-06-10 15:16:23 följande:

Grattis! Nu är det bara att vänta å se ;)

Tack!! :)
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj