• helnil_

FET/IVF 2015 Maj

Gud vad skönt att höra :) vilken känsla!

Linda8110 skrev 2015-06-19 17:50:39 följande:

Bebisens hjärta slår!!!! Är så magiskt lycklig!

• helnil_

Jag var lätt överstimulerad och det var inga problem. Men de nämnde att om jag skulle blivit överstimulerad på riktigt så skulle jag inte få göra återinsättningen utan då hade de fryst och vi hade fått göra frysförsök istället. Det är farligt att göra återinsättningen om du är väldigt överstimulerad eftersom symptomen kan förvärras efter insättning. Hoppas verkligen att du får göra den imorgon, vet hur mycket man längtar. Men viktigt att det heller inte blir farligt för dig!

Semlan1988 skrev 2015-06-19 19:35:22 följande:

Hade äggplock i onsdags och det blev 12 ägg. Idag fick jag åka in akut till Sahlgrenska och det visade sig att jag blivit överstimulerad... Äggstockarna var mycket förstorade och det fanns vätska i buken... Planerat ET är ju imorgon men kommer min överstimulering påverka det? Någon som har erfarenhet av det? Tacksam för svar, känner mig helt förtvivlad just nu... Som jag längtat och väntar på detta :(

• helnil_

Jag tog det väldigt lugnt de första två dagarna efter order från min läkare. Sen som vanligt, tyckte det var så svårt att fatta att man stoppat in något som skulle kunna bli ett barn! Första veckan tänkte jag inte så mycket på den men andra veckan var påfrestande och jag testade två dagar innan min testdag. Jag var övertygad om att jag var gravid av någon konstig anledning och det var jag! Svårt att förklara varför jag kände så, hade massa symptom men det kan man ju få av lutinus. Hoppas allt går bra :)

Semlan1988 skrev 2015-06-20 20:23:43 följande:

Ja det är första ivf:en. Kaffet har jag med dragit ner på redan innan i förebyggande syfte :) ja hela ivf biten känns som en bubbla... Eller som ett vakuum ibland :/ svårt att tänka på annat! Har stängt av "mamma-känslorna" lite nu... Tror det är överlevnadsstrategi. Känner inte att jag är "gravid" eller att det där inne kanske blir till ett efterlängtat barn. Känner att; ok 8 celler som förhoppningsvis vill fästa i min livmoder slemhinna... Är nog ganska iskall kust nu :/ men tankarna snurrar! Tänk om...

• helnil_

Usch vad tråkigt och jobbigt för er som inte plussat. Förutsättningarna borde ju vara så otroligt mycket bättre vid ivf än vid ett vanligt försök så tycker det är så ledsamt att det ska vara så svårt :( det borde vara allas vår tur nu som kämpat så länge! Skickar massa styrkekramar till er och hoppas att ni orkar ta nya tag i höst. Tids nog kommer vi alla få vår efterlängtade bebis!

• helnil_

Vad ledsen jag blir för er skull dalkullan, linda8110 och idis90. Varför ska det vara så himla svårt?! Skickar massa kramar till er

• helnil_

Vad skönt att du får köra på direkt när de öppnar igen! antar att det inte är helt kört nu så håller fortfarande på att det går vägen men annars hoppas jag på dina frysta. Skönt att ha så många i frysen iaf :) skönt att höra att du kan vara lite positiv iaf! Har inte gjort FET så har ingen koll där tyvärr.

Dalkullan skrev 2015-06-23 15:52:02 följande:

Nicka - hoppas att du får ett stort fint plus på torsdag!!

Linda8110 - vilken lycka!! Och vad skönt att ha fått en möjlig orsak. Fokusera på det nu och njut till att motsatsen bevisats!! Hoppas du ska slippa fler akutbesök framöver.

Jag fick en rejäl blödning nu på em så nu känns det rejält kört. Pratade med Falun och jag ska ta ett till test om en vecka ungefär och se att alla hormoner gått ur, sen bokar vi in tid för FET efter v 30 då de öppnar igen efter semestern! Så nu laddar jag om för det ist. Har 6 st fina blastos i frysen så förhoppningsvis ska det gå hela vägen med nåt av dom - helst första så klart;)

Ni som har gjort FET - hur ser den processen ut till skillnad mot ET?

• helnil_

Det är samma problem som jag har, glesa ägglossningar. Men det där ska de nog kunna fixa i Falun :)

Dalkullan skrev 2015-06-23 18:49:32 följande:

Söndag, helnil_ och Linda8110 - tack för era svar! En teori är att jag inte har ägglossning så ofta - förstår att det inte behövs för FET, men tänkte om det kan bli svårt att pricka in rätt tid med stickor då..?

Linda8110 - oj, fyra veckor lät väldigt drygt - känner mig nöjd redan..;) Hur långt gången var du då?

• helnil_

Hur har det gått för dig? Vad tror du om din situation? Det är bara ET som räknas som ett försök. Frysförsöken ingår i ditt gratisförsök :) så du har många chanser på dig!

Dalkullan skrev 2015-06-24 18:13:46 följande:

Söndag, helnil_ och Linda8110 - blir nog stimulerat FET för oss då.. Tack för era svar!

En fråga - ni som gjort behandling i Falun via landstinget Dalarna, de tre gratisförsöken - hur funkar det med ET och FET? Räknas båda som ett försök vardera, eller skiljer de sig åt?

• helnil_

Trist :( förstår att du tar det hårt, jag har försökt ha ganska lätt inställning typ att detta kommer inte heller funka, inget annat har ju gjort det MEN om det inte gått vägen så tror jag ändå jag blivit sjukt besviken. Skulle jag få missfall nu så känns det som att jag skulle gå under. Så även om mitt första funkade så förstår jag faktiskt hur du känner! Har varit där flera gånger innan. Glad för att du ändå känner dig peppad! De flesta lyckas ju på typ tre försök :) du får dricka lite vin och njuta av sommaren några veckor :) ja precis, de ägg som plockades ut vid ett tillfälle är ett försök :) jag ska på VUL i Falun imorgon förmiddag, håll tummarna att allt ser bra ut!

Dalkullan skrev 2015-06-24 20:25:40 följande:

helnil_ - blödningen och mensvärken har fortsatt så jag ser det som avslutat - ska testa om nån vecka igen för att bekräfta. Känns jäkligt trist - tog det hårdare än jag räknat med. Och det känns så tomt nu..!? Nästan så jag saknar dom där jäkla proggisarna;) Samtidigt känner jag mig pepp och hoppfull inför nästa försök så nu ska jag försöka släppa detta och njuta av sommar och ledighet fram till FET!

ET och tillhörande frys-blastos räknas alltså som ett försök?

Hur är det med dig och er andra?<3

• helnil_

Nu har jag vart på VUL. Svårt att se något då den lilla pricken bara är typ 4 mm men han kunde höra hjärtljud iaf så det var han nöjd med. Jag ville komma dit igen när de öppnar efter semestern så ska dit vecka 30, fyra långa veckor dit! Hoppas det lill livet klarar sig..

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj