• Blomster84

FET/IVF 2015 Maj

iaeh skrev 2015-05-26 16:52:58 följande:

Tack! Såg att du ska på UL imorgon, hoppas ni hinner med en behandling innan sommaruppehållet!

Såg även att du/ni också har gravida runt om er, samma här. Det är väldigt påfrestande. Skuldkänslan som kommer av avundsjukan är väldigt jobbig!

Tror säkert att alla dom som har barn/är gravida och som känner till den sits ett ofrivilligt barnlöst par sitter i, har tänkt "stackars dom, men jag är glad att det inte är vi" många gånger. Så visst kan jag tycka att vi har rätt att vara avundsjuka på de som lyckats. Det är väl helt naturligt och egentligen inget vi borde skämmas över eller känna oss skyldiga över. Vi vill ju bara också vara föräldrar. Kram
  • Blomster84
    iaeh skrev 2015-05-26 17:12:55 följande:

Bra sagt, det har du ju helt rätt i. Det är synd bara att vi inte har någon i vår omgivning som har haft svårt att få barn så vi har ingen att ventilera med. Och vi är hemlighetsfulla med att vi har svårt på grund av skam. skönt att hitta kloka människor här som vet vad man pratar om! Kram

Tror faktiskt att er familj/ era vänner skulle vara mer förstående än ni tror. Vi har valt att vara helt öppna vad gäller vår situation. Haft många som tackat oss för det konstigt nog. Är otroligt glad att kunna säga att "livet är skit just nu pga det här" etc etc. Även gravida kompisar/släktingar har medvetet valt att tona ner gravidsnacket när vi är med av respekt. Tycker inte ni ska skämmas! Tycker ni ska vara stolta över hur hårt ni kämpar för att bli föräldrar. Vem vet, dom kanske också fick kämpa utan att ni vet om det? Kram
  • Blomster84
    EricaSE83 skrev 2015-05-26 19:34:25 följande:

Och just det! Angående andra som är gravida. När man känner dom är det väääldigt svårt tycker jag. Men ett litet tips om ni som jag ser gravida magar överallt på stan. Jag brukar tänka: Hon kanske försökte bli gravid i måååånga år och nu till slut är gravid med en liten ivf-bebis. Och då tänker jag ju automatiskt att det är hon så värd.

Så blir det lite lättare med magar man inte känner ägaren till i alla fall :)

Håller fullständigt med dig där! Precis så tänker jag också ang "okändas" magar.

Har även full förståelse för ditt andra inlägg ang att berätta för anhöriga osv. Det är så klart väldigt individuellt hur man väljer att göra. :)
  • Blomster84

Vi har faktiskt inte fått några "tips och råd" av folk. Dock kan det bero på att alla vet att jag inte har några äggledare kvar pga utomkveds. Så det finns liksom inget tips som hjälper mot det.

Den enda som vi inte sagt nåt om våra ivf till är min dotter (snart 10 år). berättade för henne om utomkvedsen efter operationerna och förklarade att jag inte kunde få fler barn och efter det la hon ner "jag vill ha syskon"-snacket.

• Blomster84
    Coocoo skrev 2015-05-27 12:44:38 följande:

Vet inte hur det gick till... tempen ligger lågt.. men detta var dagens test på icke morgonurin!

Stort grattis!!! Ser ju riktigt lovande ut! Skönt att se att det kan lyckas. :) kram!!!!!
  • Blomster84
    Coocoo skrev 2015-05-27 14:30:28 följande:

Tack!! :) detta betyder att jag faktiskt KAN bli gravid. Mitt första plus ever!

Härligt att höra!! Grattis till ditt första plus!
  • Blomster84

Vi fick klartecken efter UL idag att göra ostimulerat FET i denna cykeln. Så vi väntar in ägglossningen om ca 2 veckor o sen kör vi :) nån med erfarenhet av ostimulerat FET?

• Blomster84
    EricaSE83 skrev 2015-05-27 15:50:57 följande:

Jag har fått klartecken att starta igång idag!! Wohoo så glad! Så nu kör vi försök nummer två, Menopur 225 ie from ikväll :)

Ni som precis plussat bringar nog tur till denna tråden! Nu SKA vi andra som sitter i väntrummet få till det!!! :)

Kram till er alla!

Härligt att höra!! Kör så det ryker! Håller tummar o tår för er. Kram
  • Blomster84
    soni skrev 2015-05-27 19:03:01 följande:

Besked om äggplock på fredag. Ca 40 äggblåsor i olika storlekar så till 99% så blir det Totalfrys :(

Konstigt nog så mår jag bra. Inget ont, inte spänd och inte överdrivet svullen..

Jag som hade hoppats så att i alla fall få ta fram ett gravtest till midsommar.. :( :(

Känns helt kört nu.

drommaromenliten.blogg.se

Åh så tråkigt att höra... Kan inte ens föreställa mig hur besviken du måste vara... Men många ägg borde ge större chans till många fina embryon tills nästa gång. Men skönt att höra att du mår fysiskt bra trots alla ägg. Kram
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj