• Blomster84

FET/IVF 2015 Maj

EricaSE83 skrev 2015-06-01 11:11:13 följande:

Har varit på första vulet idag efter att ha sprutat i fem dagar. Hon såg fem blåsor på ca 10 mm och sen ytterligare några på strax under 10. Så dosen höjdes från 225 till 300 ie Menopur och nytt vul planerat till onsdag. Hon gissade på ägguttag måndag om en vecka.

Känns spontant bättre denna gång, framförallt för att blåsorna är mer jämna i storlek så att vi kan öka i dos. Förra omgången med Gonal F 150 så hade jag 2 ganska stora blåsor på första vulet och sen ett par kring 10 och sen ett gäng mycket mindre. Då kunde vi inte höja dosen för att få fler blåsor eftersom de största blåsorna då hade stuckit iväg för mkt så jag hoppas på att det här jämnare resultatet bådar gott och att höjd dos peppar igång flera av de lite mindre.

Men är glad om bara ett enda ägg blir befruktat och återfört såklart, till skillnad från första gången.

Lycka till alla ni som ruvar!!! Har man kommit så långt så känns det i min värld som att det förr eller senare BORDE funka, förhoppningsvis förr :)

Hoppas det går vägen nu för er. Vi ska på VUL på torsdag o sen räknar dom med ägglossning i början på nästa vecka. Efter det blir det FET för oss med en blastocyst :)
  • Blomster84
    IVFaren skrev 2015-06-03 10:03:09 följande:

HJÄLP?!

Det här är mitt första inlägg i familjeliv, så jag ber om ursäkt om det inte hamnat rätt.

Såhär är det i alla fall.

Jag gjorde ostim FET förra måndagen med ett tvådagars embryo, har testdag den 10/6. MEN jag tog ett gravtest idag ändå och det visade ingenting.... Vad är era erfarenheter??

När plussade ni med ostim fet?

Det tar ju ett tag för embryot att fästa samt för kroppen att producera hCG. Om man räknar insättningsdagen -2 dagar så blir det ju som att du hade ägglossning runt den 23. Dvs att du fortfarande har ca 4 dagar till BIM. Gott om tid att hinna plussa! Håller tummarna för er. Hur många ivf har ni gjort?
  • Blomster84
    IVFaren skrev 2015-06-03 10:03:09 följande:

HJÄLP?!

Det här är mitt första inlägg i familjeliv, så jag ber om ursäkt om det inte hamnat rätt.

Såhär är det i alla fall.

Jag gjorde ostim FET förra måndagen med ett tvådagars embryo, har testdag den 10/6. MEN jag tog ett gravtest idag ändå och det visade ingenting.... Vad är era erfarenheter??

När plussade ni med ostim fet?

Vi ska göra ostim FET om nån vecka ca. Tar du progesteron efter insättningen? Nyfiken. Blir vårt första FET
  • Blomster84

Var på VUL igår. Allt såg bra ut. Började med ägglossningtest imorse. Blir FET i naturlig cykel :) beräknad ägglossning inom ett par dagar. Spännande! Sen hamnar ruvningen under vår semester vilket känns skönt. Lättare att fokusera på annat än ruvning när man är ute och reser tror jag.

• Blomster84
    EricaSE83 skrev 2015-06-05 12:23:45 följande:

Nej det är tyvärr verkligen så. Jag vet att jag i början av våra försök läste lite i IVF-trådar och trots att det inte blev nåt av våra vanliga försök kunde jag ändå inte förstå. Dels processen som sådan som ju är rätt invecklad om man inte varit i den men framförallt alla tankar och känslor. Både de positiva men framförallt de negativa såklart.

Minns tex hur jag brukade tänka: Hur kan man vara glad att få börja med IVF?? Och nu är man här själv, och har nästan gråtit av glädje av just ett futtigt startbesked haha...

Så tacksam att det finns onlinevänskap under den här resan! Ingen av mina vanliga vänner skulle nånsin förstå hälften av det här. Lyllos dom som har nära vänner i samma sits, det måste vara en otrolig stöttning.

Hoppas mina ägg därinne vill vara med den här gången så att vi kan ruva ihop! Sätter du in femdagars eller tvådagars?

Blomster84 - om du får ägglossning i helgen blir det väl kanske ungefär samma återföringsdag för dig med? 

Dom räknar med återföring på fredag, lördag el måndag. Har blastisar i frysen så därför väntar dom ca 6 dagar från ägglossningen till återföringen. :) så vi lär bli några ruvare här framöver ser det ut som
  • Blomster84
    EricaSE83 skrev 2015-06-05 16:23:39 följande:

Just det! Men OM jag skulle ha turen med mig denna gång så får jag tillbaka ett tvådagars på onsdag, så då är vi i fas ändå eftersom du är tre dagar före när du väl får ditt :)

HOPPAS alla tre blir ruvare med toppenfina embryon nästa vecka!!! 

Ja det stämmer. Kanske kommer skilja någon dag som max. Är du nervös för äggplocket? Hoppas innerligt att det kommer gå vägen för dig/er denna gången.

Gweny: Och lycka till till dig/er också!! Håller tummarna :)
  • Blomster84
    EricaSE83 skrev 2015-06-09 11:15:22 följande:

Fick precis besked från kliniken om äggen.

Av de 9 ägg som plockades ut igår kunde 8 användas. 

Det gjordes ICSI på alla och idag kan dom se att 3 av dom är befruktade.

Så kort sagt mycket bättre än förra gången då vi inte körde ICSI och fick noll befruktade men nu är jag istället orolig för om de kommer att delas vidare så att vi får göra ET i morgon. Eftersom det "bara" är tre stycken känns det risky...

Är så himla nervös!!!! HOPPAS dom klarar sig och är av tillräcklig kvalitet!!!

Åh vad bra! Klart dom kommer klara sig! Heja heja äggen! :)
  • Blomster84
    Gweny skrev 2015-06-09 23:06:58 följande:

Nu ruvar jag! 1a embryot dem tinade upp klarade sig. Så har 4 kvar i frysen. Nu börjar en jobbig väntan. Hoppas!!

Erica>> spännande! Kommer vi följas åt nu.

Vi kör FET på lördag så då hänger jag på er ruvning :)
  • Blomster84
    helnil_ skrev 2015-06-10 06:45:03 följande:

Testade imorse. Inte positivt. Det kan vara för tidigt jag vet men hoppet sjunker ändå lite. Det syns dock ett svagt streck i testrutan. Vad tror ni? Enligt testet skulle man då testa igen inom 48 h. Jag har egentligen testdag på lördag, är på ruvardag 12 idag. Ingen mens i sikte.. Någon mer som fått testdag en lördag? Kan ju inte ringa kliniken å tala om svaret., funderar på å testa på fredag igen och ringa då.

Jag ser också strecket. Ser positivt ut enligt mig :)
  • Blomster84
    EricaSE83 skrev 2015-06-10 09:12:45 följande:

Å vad bra att det så fint!!! Nu SKA det funka för dig!!!

Vet ganska snart om nåt av de tre små embryona överlevt natten... Hoppas jag får göra dig sällskap i ruvningen :)

När ska dom höra av sig? Håller tummar och tår för er :)
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj