Ellenirondellen skrev 2015-04-17 11:24:18 följande:
[quote=75172168][quote-nick]Linny83 skrev 2015-04-17 08:33:57 följande:[/quote-nick]
Hej :) Jag hoppar in i tråden lite... Jag står i kö till Sahlgrenska, men har inte fått ngt svar från dom ännu. Det enda jag vet är att dom fått in min remiss. Är det mer än tre månaders kö till Sahlgrenska? Behövde du ligga på själv att få komma till privat klinik efter att vårdgarantin gått ut eller blev du skickad till privat automatiskt när tre månader gått?
Hej! Kön på Sahlgrenska är 5,5 månader. Har varit det ett tag. Man kan ringa och fråga om man vill veta kötiden. När vårdgarantin gått ut efter 3 månader har man rätt att söka andra alternativ. Då får man gå ur kön på Sahlgrenskas år gäller att kolla på noga och se så det är kortares kötid på den klinik man väljer. Vi har legat på själva och ringt och mailat men ju verkar det löst sig :) MAn får själv väljs vilken klink man vill byta till. Men kolla upp noga innan ni byter som sagt!!:) nör kom er remiss in till Sahlgrenska?
Den kom in förra veckan. jag gjorde som du skrev, och ringde för att höra. och det stämmer att det var en kötid på ca 5,5 månad. Det lät som att vi skulle få en tid i Augusti. Så det är väl bara att vänta på det och hoppas på att man kanske blir gravid den "vanliga" vägen innan dess.