• Linny83

Nordic IVF Center Göterborg

Lotten skrev 2015-10-31 19:13:05 följande:
    Håller tummarna :) <3

På måndag är det dags! Spännande. Skönt med helg.
    Åhh, vad spännande. Du får berätta sen hur det gick! Själv ska jag tillbaka på onsdag för återföring :)
  • Linny83
    pumpkinspice skrev 2015-11-02 16:27:47 följande:
    Åh, vad roligt! Skrattande Ska hålla tummarna för er! Fick du flera befruktade ägg så det kanske blir några att frysa också?
    Lotten skrev 2015-11-02 15:30:22 följande:Nu har vi varit på vårt första besök. Mycket information. De påpekade mitt BMI. Jag är överviktig och kämpar med att gå ner. Någon mer som har det så? De informerade om riskerna men sa heller inte att vi inte skulle göra det nu. Upp till oss om vi vill skjuta på det eller inte. För att maximera chanserna.
    Usch, vad jobbigt att behöva ta ett sånt beslut! Å ena sidan vill man ju verkligen maximera sina chanser, å andra sidan vill man ju absolut inte behöva vänta ännu längre... Var det mycket de ville du skulle gå ner (om det är ok att jag frågar)?

Ja, i lördags var det åtta befruktade. Nu hoppas jag att dom fortsätter att utvecklas :)
  • Linny83
    Lotten skrev 2015-11-02 15:30:22 följande:
    Nu har vi varit på vårt första besök. Mycket information. De påpekade mitt BMI. Jag är överviktig och kämpar med att gå ner. Någon mer som har det så? De informerade om riskerna men sa heller inte att vi inte skulle göra det nu. Upp till oss om vi vill skjuta på det eller inte. För att maximera chanserna.
    Åh, vad jobbigt att behöva ta det beslutet. Har du mkt kvar att gå ner?
    Skulle ni köra korta eller långa protokollet när ni kör igång? Hoppas att ni snart kommer fram till ett beslut hur ni ska göra. Kan tänka mig att det är tusen tankar nu.
  • Linny83
    pumpkinspice skrev 2015-11-06 13:22:52 följande:
    Hur har det gått för dig?
    Det har gått bra. Ruvardag två idag :) Vi fick två blastocystee till frysen också!
    När var det du skulle på första besöket?
  • Linny83
    pumpkinspice skrev 2015-11-06 17:52:06 följande:
    Åh vad roligt! Hoppas, hoppas det blir ett plus snart då! Är det efter 10 dagar man testar?

Vi ska dit på måndag. Jag är helt besatt just nu, kan inte tänka på något annat!
    Man ska testa 20 dagar efter ägguttag.
    Spännande för dig på måndag :)
  • Linny83
    pumpkinspice skrev 2015-11-09 11:24:52 följande:

Nu har vi varit på första besöket! Massor med information såklart, snurrar i huvudet nu! Min dumma kropp har ju helt fel timing så har vi tur kan vi sätta igång med första cykeln i början av december, annars blir det början av januari. Det blir korta protokollet för oss.

Ok, hoppas att ni kan starta i december redan. Skönt att ha varit på första besöker nu iaf? :)
  • Linny83
    FruGrävling skrev 2015-11-10 08:28:56 följande:

Hur var det nu igen - har vi nån här i tråden som gjort en (blastocyst) återföring?

Hur gick det till? Nåt särskilt att tänka på? Får man typ nån information om embryot? Typ gradering/betyg? Har hört om andra som fått se en bild på sitt embryo - får man det på Nordic?

Det börjar närma sig för oss nu och jag är lite nyfiken. Naturligtvis spelar det ju egentligen ingen roll så länge de har koll på allt (och det har de ju!) men jag skulle gärna vilja få så mycket info om vår isbit som möjligt.

Hej :) Vi gjorde återföring med en blastocyst, men det var en färsk. Jag vet inte om det är någon större skillnad från att återföra en tvådagars. Vi fick inte se hur den såg ut. Är på ruvardag 6 idag. Har inte märkt av några symtom än men det är ju iofs ganska tidigt än så länge.
  • Linny83
    Lotten skrev 2015-11-10 10:49:28 följande:

Inväntar mensen, beräknas komma nästa vecka. Sen kör vi igång med första försöket. Tiden går ju så lååångsamt nu bara för det. Hur har ni mått under tiden ni tagit sprutorna?

Vi ska köra korta programmet.

De påpekade min vikt lite när vi var där. Hade gått ner lite innan besöket och har gått ner ytterligare. Vi bestämde oss för att göra ett försök här innan jul. Det var ju såklart upp till oss om vi ville vänta eller prova.

Håller tummarna för oss alla att det ska gå bra!

Heja dig :) Vad duktig du är som kämpar på.
  • Linny83
    Maraki73 skrev 2015-11-20 16:32:48 följande:

Är på RD9 testat minus. Brösten mindre ömma och mindre spända idag. Inatt kände jag att det brände I dem. Mensvärk mest på förmiddagen nästan ingen resten av dagen. Ont i ryggen har haft det sen RD1.Tror ni det är kört ?

Jag testade negativt på ruvardag 9 med en blastocyst. Men testade positivt några dagar senare, så det behöver inte vara kört.
  • Linny83
    pumpkinspice skrev 2015-11-20 13:18:31 följande:
    Men vad säger du?! :D Helt fantastiskt ju!! Jättegrattis!!! På första försöket också va?
    Tack :) Ja precis, första försöket. Nu hoppas man ju bara att den håller sig kvar.
  • Linny83

Hej på er. Jag har hållit mig härifrån ett tag. Har behövt smälta allt som hänt. Min graviditet slutade i missfall tyvärr. Har hämtat mig nu och ser positivt på framtiden. Vi har ju två små eskimåer i frysen. Blir troligtvis återföring i januari.
    Har läst igenom och konstaterat att ni är på g. Håller tummarna för att det går bra för oss alla i tråden.

• Linny83
    Lotten skrev 2016-04-05 19:10:16 följande:

En fråga.
    Måste man starta behandlingen när man fortfarande blöder?

Denna månad har min mens betett sig väldigt konstigt. Startade igår. Men har inte fått någon direkt blödning. Blödde lite mer i morse men sen avtog det igen så verkar sluta redan nu. Kliniken vill att jag startar på torsdag. Rädd att blödningen är borta redan imorgon.

Lycka till :) vi körde väl samtidigt i höstas? Jag ska få återföring vid nästa ägglossning om ca 1,5 vecka.
  • Linny83
    Lotten skrev 2016-04-08 18:20:58 följande:
    Tack detsamma! :)
    Ja det gjorde vi nog, känner igen ditt namn.

Vi fick inga till frysen tyvärr. Första försöket slutade i missfall där efter jul, början på januari. Vi har valt att vänta ett tag och jag har kämpat med att gå ner i vikt så nu är det dags att prova igen.

Får följa varandra denna gång också och hålla tummarna! Har ni gjort återföring innan?
    Ja, jag blev gravid i höstas men fick precis som du tidigt missfall. Vi har inte kunnat fortsätta förrän nu eftersom min kropp har krånglat. Har två i frysen varav ett ska återföras så snart jag har ägglossning :)
  • Linny83
    Lotten skrev 2016-04-16 20:14:36 följande:

Ikväll tar jag sista gonal-F och orgalutran. Imorgon sisa sprutan. Vi har äggplock på tisdag. Hoppas på att få ut fler ägg än sist gång.

Hur går det för er andra? :)

Tänker på dig idag! Hoppas att allt gått bra.
Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg