• Lotten

Nordic IVF Center Göterborg

Så vit skrev 2016-04-05 22:19:41 följande:
    Man ska starta på första riktiga blödardagen. Så om man har lite spottings eller någon typ av "förblödning" så räknas det inte som första dagen, utan det är när blödningen har kommit igång på riktigt som man räknar.
    Okej. Då kmr jag med andra ord inte kunna köra för mensen har inte kommit igång ordentligt. Den är ju i princip borta. Skulle kört igång igår isf när det var lite mer.

Varför vänta till torsdag när den startade i måndags och blöder 3-4 dagar. Besviken!!
  • Lotten
    Så vit skrev 2016-04-06 07:04:40 följande:
    Nu sa jag fel, jag menade att man ska räkna den första riktiga blödardagen som första dagen på mensen. Sen behöver man inte blöda för att börja med sprutor, det finns ju de som bara har typ 2 dagars mens. Det handlar om var man är i menscykeln bara. Om kliniken har bedömt att du ska börja med sprutorna på torsdag så ska du nog lyssna på dem. Man kan ju inte välja själv när man ska börja för de har ju också räknat ut hur många som startar samtidigt så att de ungefär kan beräkna när äggplocket blir och så att det finns utrymme att ta emot alla.
    Så lättad!!
    Vi kör igång imorgon :)
  • Lotten
    Linny83 skrev 2016-04-07 21:23:04 följande:
    Lycka till :) vi körde väl samtidigt i höstas? Jag ska få återföring vid nästa ägglossning om ca 1,5 vecka.
    Tack detsamma! :)
    Ja det gjorde vi nog, känner igen ditt namn.

Vi fick inga till frysen tyvärr. Första försöket slutade i missfall där efter jul, början på januari. Vi har valt att vänta ett tag och jag har kämpat med att gå ner i vikt så nu är det dags att prova igen.

Får följa varandra denna gång också och hålla tummarna! Har ni gjort återföring innan?
  • Lotten
    Linny83 skrev 2016-04-11 13:18:42 följande:
    Ja, jag blev gravid i höstas men fick precis som du tidigt missfall. Vi har inte kunnat fortsätta förrän nu eftersom min kropp har krånglat. Har två i frysen varav ett ska återföras så snart jag har ägglossning :)
    Okej, vad jobbigt. Vi valde att vänta lite så att jag kunde gå ner lite i vikt. Så nu hoppas vi att det ger ett bra resultat.

Håller tummarna för er! :)

Ska på första UL imorgon. Får se hur det utvecklat sig. Stimuleringsdag 5 idag.
  • Lotten

Ikväll tar jag sista gonal-F och orgalutran. Imorgon sisa sprutan. Vi har äggplock på tisdag. Hoppas på att få ut fler ägg än sist gång.

Hur går det för er andra? :)

• Lotten
    CJ1 skrev 2016-04-17 12:53:32 följande:
    Vad skönt att snart ha sprutorna avklarade! Håller tummarna för ett fint resultat!

testade plus på rd 9 förra helgen efter ett ostim. FET så går nu in i v.6. Känns väldigt overkligt samtidigt som jag är så orolig över att något skall gå fel. Verkar som det är flera i tråden som har fått mf eller Ma. Har tid för VUL i början av maj.
    Ja det är riktigt skönt att slippa sprutorna. Har väl egentligen inga problem med att ta dem men känns ändå skönt :)

Håller tummarna för er :) vi fick tidigt missfall vid vårt första försök och som också var senaste gången.
  • Lotten
    Linny83 skrev 2016-04-19 13:06:59 följande:
    Tänker på dig idag! Hoppas att allt gått bra.
    Åh Linny! :) <3 tack för omtanken!

Smärtdelen gick bättre denna gång, kanske för att man nu visste ungefär hur det gick till. Sju äggblåsor men tyvärr bara 3 ägg. Jag kan inte låta bli att bli besviken. Fick 3 förra gången och endast 1 som klarade sig. Är orolig för denna gång. Återföring på torsdag.

Blir så fundersam. De säger att jag har jättebra ägganlag och därför sänkt dosen på gonal-f, men det utvecklas inte tillräckligt som de vill iaf. Jag hoppas verkligen att guldägget finns där denna gång!
  • Lotten
    Linny83 skrev 2016-04-19 13:06:59 följande:
    Tänker på dig idag! Hoppas att allt gått bra.
    Snart dags för er också :) <3
  • Lotten

Återföring idag! :) eventuellt kommer vi få ett ägg till frysen denna gång. Men ännu vågar vi inte ropa hej!

Hoppas hoppas verkligen att detta är embryot som kommer leverera ett barn nästa år :)

Hur går det för er andra?

• Lotten

Är det några kvar i den här tråden? :)

Hur går det för er?
    Kram

Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg