• Lotten

Nordic IVF Center Göterborg

Linny83 skrev 2015-11-20 11:12:59 följande:

Wiiiiihiiiii :) Jag är gravid!

Stort grattis!!! :)
  • Lotten

Fick idag min mens. Och när vi var på kliniken så sa de att vi skulle ringa när jag fick min mens. Men idag är det ju stängt så jag ringde journumret som de sa på kliniken. Blev bemött väldigt dåligt tycker jag. Hann inte prata färdigt innan personen sa "ring på måndag". Jag hann inte ens ställa min fråga. Blev så himla ledsen och besviken.
    Så sambon ringde och var väldigt irriterad. Det visade sig att vi inte alls skulle vänta tills på måndag!

Så imorgon startar vi med första sprutan. Kram till er allihop!

• Lotten
    pumpkinspice skrev 2015-11-22 05:48:13 följande:
    Men fy vad tråkigt! Den personen hade ju kunnat förstöra hela cykeln för er! Tycker du ska ta upp det med antingen din vanliga läkare eller med deras chef. De borde ju vara extra måna om sina patienter när de är en privat klinik!
    Ja, vi ska prata med dem om detta på måndag.

Ikväll ska första sprutan tas. Nervös! :)
  • Lotten
    FruGrävling skrev 2015-11-22 18:57:07 följande:

Imorgon ska vi äntligen på återföring. Hoppas nu bara allt går bra vid upptiningen.

Önskar er lycka till :)

När är det man börjar med de vaginala tabletterna? Efter ägguttaget?
  • Lotten
    pumpkinspice skrev 2015-11-23 10:46:15 följande:
    Hoppas det gick bra! Jag är också jättenervös för sprutorna, jobbar ändå inom vården själv men det är en annan sak att sticka sig själv... Tycker det är jättejobbigt med blodprover och sånt också.
    Det gick jättebra! :) precis tagit den andra. Ringde kliniken idag. Och ska göra första ultraljudet på fredag. Sen på måndag andra ultraljudet. Prel. Tid för äggplock 2/12. :)
  • Lotten
    pumpkinspice skrev 2015-11-24 10:19:05 följande:
    Vad skönt! :) Hoppas tidsplanen håller, hade ju varit fint med ett positivt gravtest lagom till jul! :D
    Ja det hade varit väldigt lägligt :)
  • Lotten

Första ultraljudet idag. Såg fint ut!
    Sprutdag 6 idag. Har ganska ont i äggstockarna. Väldigt obehagligt. Blir det värre nästa vecka kommer jag inte kunna jobba.

Kram till er alla!

• Lotten
    pumpkinspice skrev 2015-11-28 11:58:14 följande:
    Härligt att det såg fint ut! Men vad jobbigt att du har sådana besvär! Jag har hört att dricka mycket vätska är bra för att motverka symtomen, t.ex. sportdryck, vätskeersättning, kokosvatten... och vanligt vatten också förstås men kanske i kombination med att äta lite extra salt. Kanske värt att testa? Har du en värmedyna att lägga mot magen? Kan kanske också lindra lite.
    Ska ni starta med sprutorna nu då eller har ni satt in?

Jaså? :) jag får prova att dricka lite mer då :) värmepåse ska jag ta och sy en. Kan va bra att ha! :)
  • Lotten
    pumpkinspice skrev 2015-11-28 18:29:00 följande:
    Ska starta med sprutorna då, annars hade jag inte varit så glad för det :) Är nog första gången jag ser fram emot att få mens :P

Nu sitter jag och funderar på hur man gör om den kommer på kvällen, ska man vänta till nästa dag och ringa i så fall? Har lite molvärk nu också...
    Hoppas den kommer snart så ni också får sätta igång :)

Andra ultraljudet för oss idag. Tror vi kommer få reda på vilken dag det blir äggplock. Spännande!
  • Lotten

Äggblåsorna hade inte växt till sig som de trodde de skulle gjort. Så nu höjde de dosen från 125 till 150. (Innan jag startade så sänkte de frän 150 till 125 då jag har väldigt bra med äggreserver och ville inte riskera att ja blev överstimulerad).

Nytt ultraljud på onsdag. Tidigast äggplock på fredag. Troligtvis måndag då kanske.

Kram

Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg