• pumpkinspice

Nordic IVF Center Göterborg

Alltså, nu närmar sig vårt första besök och jag läser som en galning på allt jag kan komma över. Och först nu ser jag på Nordics hemsida att de erbjuder insemination till oförklarligt barnlösa. Det var det ingen som sa något om när vi gjorde våran utredning (vi fick oförklarad som diagnos) utan de sa bara att om vi inte blev gravid inom två år var det IVF som gällde. Och när vi ringde efter två år så skickade de bara remiss för IVF direkt. Är det någon som fått någon information om det? Hade ju jättegärna testat iaf ett par cykler innan man gick på IVF, ok att det inte är lika stor chans men funkar det så har man ju sluppit en massa läkemedel och ingrepp... Ska fråga om det när vi ska dit!

• pumpkinspice

Usch vad tråkigt Fritzi! :( Det är så vidrigt med all besvikelse man får utstå... Se till och ta hand om dig ordentligt nu. Hoppas du och läkaren kommer fram till något som känns bra! Kram 

• pumpkinspice
    Linny83 skrev 2015-10-31 22:32:39 följande:
    Åhh, vad spännande. Du får berätta sen hur det gick! Själv ska jag tillbaka på onsdag för återföring :)
    Hur har det gått för dig?
  • pumpkinspice
    Linny83 skrev 2015-11-06 15:32:42 följande:
    Det har gått bra. Ruvardag två idag :) Vi fick två blastocystee till frysen också!
    När var det du skulle på första besöket?
    Åh vad roligt! Hoppas, hoppas det blir ett plus snart då! Är det efter 10 dagar man testar?

Vi ska dit på måndag. Jag är helt besatt just nu, kan inte tänka på något annat!
  • pumpkinspice
    Linny83 skrev 2015-11-06 18:45:58 följande:
    Man ska testa 20 dagar efter ägguttag.
    Spännande för dig på måndag :)
    Aha, trodde det var 10 dagar efter insättning. Vad länge man får vänta då!
  • pumpkinspice

Nu har vi varit på första besöket! Massor med information såklart, snurrar i huvudet nu! Min dumma kropp har ju helt fel timing så har vi tur kan vi sätta igång med första cykeln i början av december, annars blir det början av januari. Det blir korta protokollet för oss.

• pumpkinspice
    Linny83 skrev 2015-11-09 13:49:58 följande:
    Ok, hoppas att ni kan starta i december redan. Skönt att ha varit på första besöker nu iaf? :)
    Känns jätteskönt att äntligen få komma igång :)
  • pumpkinspice

Jag har läst att många blir svullna, särskilt mot slutet av stimuleringen eftersom äggstockarna är så stora, men att det ska hjälpa att hålla sig ordentligt uppvätskad (vilket ju känns lite motsägelsefullt). Byxor med lite lös/stretchig midja ska också vara skönt att ha av den anledningen, så det ska ja köpa inför vårt första försök Glad 

• pumpkinspice
    pepparkakan skrev 2015-11-10 22:25:24 följande:

Hej alla!
    Hoppas jag kan hoppa in i tråden. Var på nordic idag och fick veta att jag  har stopp i båda äggledarna. Det kunde vara tillfälligt pga sekret så ska göra en ny spolning om en månad, om det fortfarande är stopp då så blir det ivf. Känns lite tungt. 

Tänkte fråga er som gör ivf nu och har lite koll, betalar ni själva eller har ni använt vårdgarantin? Om ni har använt vårdgarantin, hur gick det till? Krångligt? 

Någon mer som har stopp i äggledarna? 

/En ledsen tjej

Hej! Skrattande
    Förstår att det känns tungt, jag är själv jättebesviken på min kropp, nervös och lite rädd inför alla ingrepp. Men hoppas verkligen det går bättre nästa spolning och ni slipper göra ivf!

Vi har använt vårdgarantin. Det var inte krångligt alls, bara ringde till SU när det gått 3 månader och frågade om väntetid och vårdgaranti, de sa att vi kunde välja att gå till Nordic eller Carlanderska om vi ville, vi valde Nordic och då skickade de betalningshänvisning. Jag har dock hört ryktesvägen att avtalet med Nordic precis gått ut, så kolla upp att det fortfarande går att komma till dem! Men känns ju konstigt att de inte skulle förnya det när de har så långe väntetider.
  • pumpkinspice
    Maraki73 skrev 2015-11-11 00:01:41 följande:

Imorgon är det dax då ska jag göra fet. Jag hoppas embryot klarar upptining. Ska på akupunktur innan insättning. Det är nervöst nu.

Åh, lycka till idag! Ska hålla tummarna!
Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg