• pumpkinspice

Nordic IVF Center Göterborg

FruGrävling skrev 2015-11-28 20:15:03 följande:
    Men du ska väl inte börja med sprutorna på dag 1? Det brukar ju vara dag 3. Så även om mensen kommer på kvällen finns ju tid att ringa och prata med dem nästa morgon. Vet inte hur de resonerar om man får mensen på kvällen men jag vet att de alltid frågar om den kommit igång på riktigt och att om den inte har gjort detfår man vänta till nästa dag.
    Nej, jag ska börja dag 2-3, men de sa att jag skulle ringa dag 1, men den har inte kommit än så nu spelar det ju ingen roll :)
  • pumpkinspice
    FruGrävling skrev 2015-11-29 11:53:41 följande:

Plus imorse på RD6. Officiell testdag inte förtän om en vecka 7:e dec.

Efter ett missfall förra året vågar jag inte riktigt glädjas, jag känner mig mest tom inuti.

Grattis iaf, förstår att du inte vågar vara glad riktigt än men ska hålla alla tummar för att det går bra den här gången!
  • pumpkinspice
    Lotten skrev 2015-11-30 21:44:14 följande:

Äggblåsorna hade inte växt till sig som de trodde de skulle gjort. Så nu höjde de dosen från 125 till 150. (Innan jag startade så sänkte de frän 150 till 125 då jag har väldigt bra med äggreserver och ville inte riskera att ja blev överstimulerad).

Nytt ultraljud på onsdag. Tidigast äggplock på fredag. Troligtvis måndag då kanske.

Kram

Vad trist att det inte riktigt växt som de skulle! Hur mår du nu då?

Min mens har äntligen kommit men de är ju helt omöjliga att få tag på på telefon så nu har jag mejlat, hoppas de hör av sig hyfsat fort...
  • pumpkinspice
    Lotten skrev 2015-12-01 21:10:00 följande:
    Man kan ju prata in på telefonsvararen. Brukar ringa upp väldigt fort.
    Fick du tag på dem?

Jag mår helt ok. Hade väldigt ont när jag tränade förut. Men nu är jag bara väldigt trött.
    Men det gick bara fram signaler tills det bröts, kom aldrig till någon telefonsvarare! Någon annan gång vi ringde gick det fram signaler, sedan spelades telefonsvararmeddelandet upp men det kom inget pip utan började ringa igen... tycker ofta strular när man försöker ringa dem!

Men jo, det gick jättebra att mejla, "vår" sjuksköterska ringde upp efter någon timme och eftersom det är onsdag imorgon startar vi på torsdag! :) Första ultraljudet blir på tisdag.

Skönt att du mår ok nu! :)
  • pumpkinspice
    Lotten skrev 2015-12-02 19:12:14 följande:
    Oj vad konstigt! Aldrig varit med om.

Det blir äggplock på fredag kom de fram
    Till på ultraljudet idag. Nervöst!
    Vad spännande! Ska hålla tummarna för dig!

• pumpkinspice
    Linny83 skrev 2015-12-03 22:25:55 följande:

Hej på er. Jag har hållit mig härifrån ett tag. Har behövt smälta allt som hänt. Min graviditet slutade i missfall tyvärr. Har hämtat mig nu och ser positivt på framtiden. Vi har ju två små eskimåer i frysen. Blir troligtvis återföring i januari.
    Har läst igenom och konstaterat att ni är på g. Håller tummarna för att det går bra för oss alla i tråden.

Usch vad tråkigt! Men skönt att ni har två i frysen, hoppas det går bättre med någon av dem!
  • pumpkinspice
    Lotten skrev 2015-12-04 11:54:20 följande:

Äggplock genomfört. Haft massa ångest över detta. Glad att det inte kändes som spolningen. Ont gjorde det men lindrigare än spolningen. Morfinet fick mig att skratta, blev en paus så att jag kunde skratta av mig. Haha!

Blev 3 ägg. Hoppas på det bästa. Fått tid för återföring på måndag igen.

Skönt att det gick så bra!
  • pumpkinspice
    utandig skrev 2015-12-04 16:23:35 följande:

3.e gången gillt brukar man säga, 2 ET, tidiga missfall . Ett FET som resulterade i minus på stickan. Nu har vi gjort 3.e äggplock för några dagar sedan och idag har vi fått två små finingar tillbaka. Men nu kommer den fruktade,värsta biten. Dem första två veckorna. Vi fick även 3 som skall odlas vidare några dagar. 5 av 10 är inte illa . Känns som jackpott för tillfället. Någon annan som satt in två? vad händer om mensen kommer? är de kört då eller kan det finnas chans  på att en överlevt? detta glömde vi så klart fråga . :) 

Finns absolut chans att en håller sig kvar även om den andra blöder ut! Sen kan man ju få "mens" med mensvärk och allt utan att det är missfall.

Låter ju helt fantastiskt med så fint resultat! :)
  • pumpkinspice

Första ultraljudet gjort! 6 större äggblåsor och ett par små, läkaren sa att det var bra men jag tyckte det lät lite lite... Den äggstocken som gör mest ont hade bara två äggblåsor, alla andra (små som stora) var på den äggstocken som inte känns alls. Knepigt! Äggplock blir på måndag eller tisdag.

• pumpkinspice

Hur går det för alla?

Vi ska göra äggplock imorgon. Jag är supernervös! Ska få en lugnande tablett innan men, vi ska vara där bara 30 min före, hinner den verkligen börja verka så snabbt? Är det någon av er som fått lugnande innan?

Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg