• Maraki73

Nordic IVF Center Göterborg

Är på RD9 testat minus. Brösten mindre ömma och mindre spända idag. Inatt kände jag att det brände I dem. Mensvärk mest på förmiddagen nästan ingen resten av dagen. Ont i ryggen har haft det sen RD1.Tror ni det är kört ?

• Maraki73
    Linny83 skrev 2015-11-20 20:40:29 följande:

Jag testade negativt på ruvardag 9 med en blastocyst. Men testade positivt några dagar senare, så det behöver inte vara kört.

Skönt att höra.
  • Maraki73
    FruGrävling skrev 2015-11-22 18:57:07 följande:

Imorgon ska vi äntligen på återföring. Hoppas nu bara allt går bra vid upptiningen.

Lycka till !! Håller tummarna för att det ska ta sig.
  • Maraki73
    Sandra82 skrev 2015-11-30 21:58:41 följande:

Idag IVF2 sattes ett ägg tillbaka dock var det lite fragmenterat. Någon som lyckats bli gravis ändå fast äggen varit fragmenterade?

Jag har läst om många som fått tillbaka ägg som inte varit topp men ändå plussat.

Lycka till !!!
  • Maraki73
    Sandra82 skrev 2015-12-01 14:05:23 följande:

Tack Maraki73

Första IVF (Gonal-F) fick vi bara ut 4 ägg varav 2 blev befruktade men ett avstannade dag 2. 1 ägg återinfördes-minus.

Andra IVF (Elonva+Menopur) fick vi ut 6 ägg varav bara 1 blev befruktat och sattes in. Ruvar på denna nu, men det känns svårt att tro att det skall bli något.

Någon som varit med om att få ut få ägg och få befruktade. Har en 3-årig son tillsammans som kom till naturligt. Tips någon?

Jag fick få ägg på ivf 1 och 2. Bara 6 och sen 4 men jag började med akupunktur inför ivf 3. Körde också med långa protokollet med Synarela och menopur. Då fick jag 9 ägg och 7 befruktade. Fick en dotter. Har ägg 5 ägg kvar i frysen.
  • Maraki73
    utandig skrev 2015-12-05 20:16:57 följande:

Tack snälla för ditt svar. Undrar också om någon här upplevt kraftig smärta i ryggen efter insättning? jag har haft detta samtliga gånger men aldrig fått svar på varför inte heller träffat någon här som haft samma . Ryggvärken brukar komma i närheten av missfall eller mens för dem flesta, för mig har det alltså kommit bara några timmar efter insättning. Skulle verkligen uppskatta lite erfarenhet kring detta. Kram på er tjejer, ni är underbara!

Jag fick ont i ryggen dagen efter insättning och det höll i sig till efter mensen kommit.

Konstigt tyckte jag det var brukar aldrig ha det annars.
  • Maraki73
    utandig skrev 2015-12-07 07:43:57 följande:

Har du vart med om de fler gånger? Hur många insättningar har du gjort? har du använt lutinus?, fick du något svar på varför? Jag har nämnligen haft super ont i ryggen även denna gång. känner mig helt uppgiven, får inga svar och är no orolig att vi ska misslyckas även denna gång . 

Förra gången jag hade ont i ryggen fast mindre än denna gång då var jag gravid. Har gjort 5 insättningar haft ont 2 ggr, nu senast och när jag blev gravid. Använde lutinus den gången jag blev gravid de andra gångerna crinone.

Inget svar på varför tyvärr.
  • Maraki73
    utandig skrev 2015-12-07 10:08:07 följande:

Får jag fråga hur ryggvärken tedde sig, när kom den? höll den i sig hela tiden? När du lyckades tänkte jag på . För min del så har det gjort fruktansvärt ont alla gånger. Nu har jag som nämnt fått en tid på onsdag för undersökning, måste få svar på detta. Undrar om de kan vara Lutinus som gör mig så här dålig. Jag hoppas ju nästan på de för det betyder att vi kan testa något annat. Men får se vad dem säger på onsdag. 

Jag minns att det inte gjorde så ont att jag behövde ta värktablett. Det gjorde inte ont när jag vilade. Det kändes som om jag var trött i ryggen.
  • Maraki73

Vet någon om nordic gör återföring på söndagar ?

Väntar på att få utslag på ÄL stickan är på cd 13 idag och ännu inget utslag. Ska göra frysåterföring.

Jag hoppas att jag får ÄL denna månad.

• Maraki73

De gör endast färskåterföring på helger. Nu hade jag tur att jag fick omslag idag och att jag har en 5 dagars i frysen så återföring på måndag 1 februari. Hoppas den överlever upptiningen.

• Maraki73

Gjorde fet och fick tillbaka en blastocyst i måndags och är nu på RD2. Har fått problem med ischias mitt uppe i allt och som känns ända in i magen typ vänster sida livmodern vilket kan lura en att man har symtom. Trist

• Maraki73

Jag är på RD 11 och har testat negativt fram till rd 10. Mensen skulle dykt upp i måndags eller tisdags men är sen. Gjorde ett fet 1 februari med blastocyst. Tar progesteron vaggisar på eget bevåg. Har läst om kvinnor som plussat så sent som i vecka 7.

Jag har tagit progesteron vid tidigare försök men fått min mens på dagen känns konstigt att den är sen om jag får negativt på testerna.

• Maraki73

Hej tyvärr blev det inget denna gången. Fick mens igår.

Jag ska göra en immun utredning utomlands eftersom man inte gör detta i sverige. Tror min kropp tar död på embryot. Har autoimmun sjukdom är sällan sjuk och hade höga värden av vita blodkroppar nu under ruvningen så nått är fel. Finns flera trådar härinne där kvinnor kämpar med immunförsvaret.

Nu ska jag se till att bli bra i kroppen innan jag gör nästa fet.

• Maraki73
    Lotten skrev 2016-02-19 06:45:16 följande:

Tråkigt :(

Jaså? Aldrig hört innan. Men har du fått plus ngn gång?

Hej jag har fått ett tidigt missfall och sen fått en dotter. Har gjort 6 insättningar allt som allt.

3 ET och 3 FET.

Hörde en tjej berätta om att hennes vita blodkroppar steg vid ägglossning men låg annars normalt. Hennes immunförsvar förberedde sig på att attackera ett ev befruktat ägg. Det låter helt galet men tyvärr finns det människor med agressivare immunförsvar som inte känner skillnad på cancer och embryo. Tack och lov finns hjälp att få.
  • Maraki73
    Lotten skrev 2016-04-01 06:38:18 följande:

Neg. Test nu imorse. Inväntar mensen så vi kan köra igång.

Vad gör vi för fel? Om se inte hittar något "fel" på oss varför kan vi då inte lyckas få ett plus på egen hand?! Blir galen. Vet inte vart jag ska ta vägen. Känns som jag är på vägen in i en fet betongvägg snart!! Har någon här gått i samtal? Givande?

Hej Lotten så tråkigt att ni inte lyckas. Det som ibland kan spöka är immunförsvaret du har möjligtvis inte nån autoimmun sjukdom?

Vissa människor har ett agressivt immunförsvar vilket gör att immunförsvaret tar död på embryot innan det fäster eller attackerar det när det fäst. Finns en tråd härinne som heter vi som snart är gravida efter utredning i Aten, tjejerna där inne är väldigt kunniga.

Jag har gjort utredning och ska nu få mediciner mot mitt överaktiva immunförsvar inför FET nästa månad. Ingen idé att ta upp det med klinikerna här de tror inte på detta, den enda kliniken är ivf falun som insett sambandet mellan fertilitet och immunförsvar.

Lycka till
  • Maraki73
    Lotten skrev 2016-04-01 19:05:17 följande:

Inte vad jag vet nej.

Det har jag läst om någon gång innan ja.

Okej, konstigt att det bara är Falun som tror på det.

Lycka till för er :) hoppas det går vägen. Fler barn?

Tack hoppas ni lyckas också.

Vi har en dotter via ivf. Mitt immunförsvar var då ganska lågt när vi lyckades. Gick även på akupunktur.

Går du på akupunktur?
Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg