• Lotten

Nordic IVF Center Göterborg

pumpkinspice skrev 2015-10-07 12:13:42 följande:

Hej!

Vi ska också göra IVF på Nordic, ska dit för första mötet i början av november. Vi gjorde utredningen där men ställde oss sedan i kö hos Sahlgrenska och bad att få flyttas till Nordic när vårdgarantin gick ut, annars hade vi fått vänta i 7-8 månader. Fick en ny läkare nu än den som gjorde utredningen, så det känns lite nervöst! Man vill ju gärna få en läkare som man känner sig trygg med, men den nya är säkert också bra Glad

Hur snabbt efter första mötet har ni fått sätta igång med själva behandlingen? På Sahlgrenska har de ju ytterligare väntetid efter första besöket (2-3 månader enligt hemsidan) men vi hoppas ju på att få sätta igång så snart som möjligt.

Vi ska också dit i början på nov :) fick också till svar ca 7 månader. Kul då kan vi följa varandra :)
  • Lotten
    Linny83 skrev 2015-10-07 19:14:35 följande:
    Vi ska på vårt första möte imorgon, på Nordic. Känns som en stor dag!
    Lycka till! :) berätta gärna hur mötet gick :) kram
  • Lotten
    Linny83 skrev 2015-10-08 15:01:46 följande:
    Det gick jättebra :) Vi ska göra korta protokollet. Vi börjar med sprutor vid nästa mens. Vi fick verkligen en positiv känsla med oss därifrån. Personalen tog väl hand om oss :)
    När är det ungefär? :)
    Jag har beräknad mens ca 7 dagar efter vårt besök där. Får se om det blir månaden efter det då.

Vad innebär det långa?
  • Lotten
    Linny83 skrev 2015-10-09 15:10:28 följande:
    Oj då, missade din andra fråga... Det långa innebär att man behöver nedregleras först med en särskild nässpray. Det tar lite längre tid
    Okej. Tack för ditt svar.
    Hoppas ni kan börja nu så snart då :)

Det verkar som jag också kan ha sån tur när vi är där, att mensen kommer så tätt inpå.

Jag tycker det är så himla skönt att ha någon att "prata" med som går igenom samma sak. Och på samma klinik också :)
  • Lotten
    pumpkinspice skrev 2015-10-10 11:26:49 följande:

Jag kommer förmodligen ha fått mens precis innan vi ska dit... typiskt. Då kommer vi väl inte kunna starta förrän nästa mens igen och den blir ju först i början på december. Suck, jag är så himla trött på att vänta...

Vänta är skitjobbigt! :(
    Hoppas på att den kan vara lite sen, om det handlar om så få dagar :)
  • Lotten
    Linny83 skrev 2015-10-10 13:43:47 följande:
    Ja, visst är det. Om jag inte kan börja nu så borde vi börja ungefär samtidigt då nästa månad om du oxå kommer göra det korta protokollet. Jag väntar och hoppas att mensen fortsätter vara sen några dagar till så att mitt provsvar hinner komma. Hur gammal är du om jag får fråga?
    Hoppas! :) jag är 27. Du är 5 år äldre?
  • Lotten
    pumpkinspice skrev 2015-10-11 11:12:56 följande:
    Asch, jag tror det är rätt kört, mina cykler har om något blivit kortare och kortare, den här blev bara 25 dagar och som längst har de varit 30 dagar. Hade den här blivit 28-29 dagar och nästa lika lång hade vi hunnit men nu skulle bästa tänkbara scenario (denna cykeln blir 30 dagar) bli att jag är på dag 3 när vi är på läkarbesöket så såvida de inte låter mig böra med injektionerna samma dag är det nog kört (för som jag kunnat läsa mig till så är det dag 2-3 man börjar?). Lika bra att ställa in sig på december! Men det kan ju vara bra också, då kan jag läsa hur det går för er först så jag vet lite vad jag har att vänta mig Flört
    Okej, ja men ibland är det bra att ställa in sig på ett datum längre fram. Så gjorde jag nu när vi väntade på en tid för att få komma till nordic. Tänkte att vi kanske får komma i januari iaf. Men inte!

Mina cyklar ligger ofta på 30 dagar. Som högst 34. Men förra mån var den på 46!!! Helt galet. Vi trodde faktiskt att vi hade lyckats med ett plus. Sen så är mensen 4 dagar sen idag. Vet inte vad som hänt med kroppen.

Ja, jag kommer garanterat vilja skriva av mig!
  • Lotten
    MammasWilda skrev 2015-10-08 13:58:22 följande:
    Allt går bra. Är i v 29 med enäggstvillingar.
    Åh! :)
    Gick det på första försöket? :)
  • Lotten
    Lotten skrev 2015-10-12 08:49:12 följande:
    Åh! :)
    Gick det på första försöket? :)
    Dålig på att läsa första inlägget hihi. Såg nu att det inte var första försöket.

Ha en fin måndag!
Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg