• pumpkinspice

Nordic IVF Center Göterborg

jewel skrev 2015-11-12 14:17:28 följande:

Hej allihop! Jag och min man ska på första besöket hos Nordic IVF Center den 1 december. Är det någon som vet hur de har öppet över jul? Min mens borde komma runt den 18-20 december så jag undrar om man kan få börja direkt på cykeldag 3 då eller om vi måste vänta en månad till. Vi vill ju gärna komma igång så snart som möjligt och det hade passat väldigt bra då vi ändå är lediga över jul och nyår. Någon som vet?

Minns inte exakt vad vår läkare sa, men tror de har öppet de helgfria dagarna. Vi hänger också lite på en tråd nämligen, ska ha mens i början på december och blir den lite sen (tror hon sa att den får komma senast 5/12) blir äggplock och återföring precis vid juldagarna.
    Maraki73 skrev 2015-11-13 11:39:27 följande:

Har en liten urinvägsinfektion tyvärr. Ska få antibiotika. Har lämnat meddelande till nordic för att höra med dem om det påverkar embryot.

Nej vad jobbigt! Hoppas det inte är någon fara. Krya på dig!

• pumpkinspice
    FruGrävling skrev 2015-11-16 09:07:39 följande:

Nu är datum för vår återföring bestämt. På måndag 23 november ska det äntligen ske! Äntligen!

Åh vad spännande, lycka till!
    Lotten skrev 2015-11-16 12:39:57 följande:

Väntar fortfarande på att mensen ska komma! Hoppas på att den kommer nu denna vecka så att vi kan sätta igång!

Hur går det? Jag har precis haft ägglossning, så nu ska vi också bara vänta in mensen och hoppas den kommer så tidigt som möjligt :)

• pumpkinspice
    Linny83 skrev 2015-11-20 11:12:59 följande:

Wiiiiihiiiii :) Jag är gravid!

Men vad säger du?! :D Helt fantastiskt ju!! Jättegrattis!!! På första försöket också va?
  • pumpkinspice
    Lotten skrev 2015-11-21 19:56:58 följande:

Fick idag min mens. Och när vi var på kliniken så sa de att vi skulle ringa när jag fick min mens. Men idag är det ju stängt så jag ringde journumret som de sa på kliniken. Blev bemött väldigt dåligt tycker jag. Hann inte prata färdigt innan personen sa "ring på måndag". Jag hann inte ens ställa min fråga. Blev så himla ledsen och besviken.
    Så sambon ringde och var väldigt irriterad. Det visade sig att vi inte alls skulle vänta tills på måndag!

Så imorgon startar vi med första sprutan. Kram till er allihop!

Men fy vad tråkigt! Den personen hade ju kunnat förstöra hela cykeln för er! Tycker du ska ta upp det med antingen din vanliga läkare eller med deras chef. De borde ju vara extra måna om sina patienter när de är en privat klinik!
  • pumpkinspice
    Lotten skrev 2015-11-22 14:08:29 följande:
    Ja, vi ska prata med dem om detta på måndag.

Ikväll ska första sprutan tas. Nervös! :)
    Hoppas det gick bra! Jag är också jättenervös för sprutorna, jobbar ändå inom vården själv men det är en annan sak att sticka sig själv... Tycker det är jättejobbigt med blodprover och sånt också.
  • pumpkinspice
    FruGrävling skrev 2015-11-22 18:57:07 följande:

Imorgon ska vi äntligen på återföring. Hoppas nu bara allt går bra vid upptiningen.

Åh lycka till idag! Håller tummarna för allt går bra med upptiningen och återföringen!
  • pumpkinspice
    Lotten skrev 2015-11-23 20:16:21 följande:
    Det gick jättebra! :) precis tagit den andra. Ringde kliniken idag. Och ska göra första ultraljudet på fredag. Sen på måndag andra ultraljudet. Prel. Tid för äggplock 2/12. :)
    Vad skönt! :) Hoppas tidsplanen håller, hade ju varit fint med ett positivt gravtest lagom till jul! :D
  • pumpkinspice
    Lotten skrev 2015-11-28 00:00:43 följande:

Första ultraljudet idag. Såg fint ut!
    Sprutdag 6 idag. Har ganska ont i äggstockarna. Väldigt obehagligt. Blir det värre nästa vecka kommer jag inte kunna jobba.

Kram till er alla!

Härligt att det såg fint ut! Men vad jobbigt att du har sådana besvär! Jag har hört att dricka mycket vätska är bra för att motverka symtomen, t.ex. sportdryck, vätskeersättning, kokosvatten... och vanligt vatten också förstås men kanske i kombination med att äta lite extra salt. Kanske värt att testa? Har du en värmedyna att lägga mot magen? Kan kanske också lindra lite.
  • pumpkinspice

Själv har jag börjat få lite spottings, så jag tror mensen kommer när som helst! :D

• pumpkinspice
    Lotten skrev 2015-11-28 18:06:55 följande:
    Ska ni starta med sprutorna nu då eller har ni satt in?

Jaså? :) jag får prova att dricka lite mer då :) värmepåse ska jag ta och sy en. Kan va bra att ha! :)
    Ska starta med sprutorna då, annars hade jag inte varit så glad för det :) Är nog första gången jag ser fram emot att få mens :P

Nu sitter jag och funderar på hur man gör om den kommer på kvällen, ska man vänta till nästa dag och ringa i så fall? Har lite molvärk nu också...
Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg