• Lotten

Nordic IVF Center Göterborg

Linny83 skrev 2015-10-27 15:32:48 följande:
    Vi parkerar på Centralstationen. Det funkar bäst för oss. Där finns ju gott om parkeringar. Jag är jättedålig på att köra bil i Göteborg, så det får bli enklast möjliga.
    Okej :) tack!
  • Lotten
    Linny83 skrev 2015-10-27 15:32:48 följande:
    Vi parkerar på Centralstationen. Det funkar bäst för oss. Där finns ju gott om parkeringar. Jag är jättedålig på att köra bil i Göteborg, så det får bli enklast möjliga.
    Hur har det gått idag? :)
  • Lotten
    Linny83 skrev 2015-10-30 20:44:35 följande:
    Tack, det gick bra. Det var en rätt häftig upplevelse. Gjorde ju ont, men absolut inte så ont som jag hade trott. Nu är det väntan på att få veta om någon befruktades.
    Håller tummarna :) <3

På måndag är det dags! Spännande. Skönt med helg.
  • Lotten
    Linny83 skrev 2015-10-31 22:32:39 följande:
    Åhh, vad spännande. Du får berätta sen hur det gick! Själv ska jag tillbaka på onsdag för återföring :)
    Nu har vi varit på vårt första besök. Mycket information. De påpekade mitt BMI. Jag är överviktig och kämpar med att gå ner. Någon mer som har det så? De informerade om riskerna men sa heller inte att vi inte skulle göra det nu. Upp till oss om vi vill skjuta på det eller inte. För att maximera chanserna.
  • Lotten
    Linny83 skrev 2015-11-02 17:17:21 följande:
    Åh, vad jobbigt att behöva ta det beslutet. Har du mkt kvar att gå ner?
    Skulle ni köra korta eller långa protokollet när ni kör igång? Hoppas att ni snart kommer fram till ett beslut hur ni ska göra. Kan tänka mig att det är tusen tankar nu.
    Jag ligger under gränsen, men antar att de måste informera. Hon rek. 8kg.

Vi skulle köra på korta. Ja, det är mkt tankar som snurrar. Vet inte om vi ska försöka nu ändå. Och om det inte funkar så gör vi ett uppehåll och bantar rejält. Men jag rör ju på mig och tränar regelbundet. Så det borde ju se bättre ut än om jag bara hade legat på soffan.

Stort lycka till imorgon! :) kram
  • Lotten

Inväntar mensen, beräknas komma nästa vecka. Sen kör vi igång med första försöket. Tiden går ju så lååångsamt nu bara för det. Hur har ni mått under tiden ni tagit sprutorna?

Vi ska köra korta programmet.

De påpekade min vikt lite när vi var där. Hade gått ner lite innan besöket och har gått ner ytterligare. Vi bestämde oss för att göra ett försök här innan jul. Det var ju såklart upp till oss om vi ville vänta eller prova.

Håller tummarna för oss alla att det ska gå bra!

• Lotten

Om man gör återförande av embryo i början av december. Hur tänker man med räkning av veckor? Alltså när är beräknad bf? Har jag fel om jag får det till sep?

• Lotten
    FruGrävling skrev 2015-11-13 20:42:27 följande:

BF för en blastocyst återförd 1 dec blir 18 augusti.

En blastocyst återförd 15 dec får BF 1 september

Tack för svar :)

Spännande med återföring :) lycka till!
  • Lotten

Väntar fortfarande på att mensen ska komma! Hoppas på att den kommer nu denna vecka så att vi kan sätta igång!

• Lotten
    pumpkinspice skrev 2015-11-19 11:55:47 följande:
    Åh vad spännande, lycka till!
    Lotten skrev 2015-11-16 12:39:57 följande:

Väntar fortfarande på att mensen ska komma! Hoppas på att den kommer nu denna vecka så att vi kan sätta igång!

Hur går det? Jag har precis haft ägglossning, så nu ska vi också bara vänta in mensen och hoppas den kommer så tidigt som möjligt :)

Den har inte kommit ännu :(
    Igår fick jag som en blodig klump. Jättekonstigt! Vill ju bara köra nu!
Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg