-
Tack! :)utandig skrev 2015-12-23 08:28:26 följande:Grattis Grattis!
-
Tack! :)pumpkinspice skrev 2015-12-24 08:56:05 följande:
God jul allihop! Vad tråkig att det blev negativt Pipam :( Du får försöka njuta av julen och så ta nya tag nästa år.
Jättegrattis Lotten!
Själv har jag kanske gjort något dumt... Jag fick ju trigga med Suprefact istället för Ovitrelle, men sedan fick jag en liten dos Ovitrelle vid själva äggplocket (för 10 dagar sen). Idag testade jag och fick ett svagt positivt. Men är det tillförlitligt? Det är väl fortfarande mest sannolikt Ovitrellen, eller?
Testa om några dagar igen :) håller tummarna!
God Jul! Kram -
Håller tummarna :)pumpkinspice skrev 2015-12-26 07:30:42 följande:
Mitt plus är betydligt starkare idag... Vågar inte riktigt vara glad än, det är ju så tidigt. Officiell testdag är ju först 3/1. Men ändå... :)
-
Hej! God fortsättning. Hur har det gått för er? :)pumpkinspice skrev 2015-12-26 08:46:19 följande:Tack! Alltså, jag måste ju vara gravid, en kvarts spruta kan omöjligt vara kvar nu och hade ju inte kunnat göra att testet blir starkare. Men det är ju så tidigt så det kan ju mkt väl ha gått åt skogen när väl klinikens testdag kommer :P
-
Jag fick missfall i måndags :( varit så himla deppig. Ska till kliniken i veckan och kolla så allt försvunnit. Vi vet inte hur vi ska göra nu, om vi ska köra nästa försök med en gång eller om vi ska vänta.Pipam skrev 2016-01-03 09:45:56 följande:
Officiell testdag idag för pumpkinspice va?
Jag hoppas på svar från kliniken imorgon om Provera. Hur går det för dig Lotten?
OM man blir gravid, när får man göra Ultraljud då? Får man göra det tidigare än normalt eller hur funkar det?
Vi som gör ivf gör ett tidigt ultraljud. Ungefär vecka 7-8 tror jag :) -
Hoppas det håller sig :) <3pumpkinspice skrev 2016-01-03 10:14:03 följande:
God fortsättning! Det går bra (peppar, peppar), officiell testdag idag som sagt och är fortfarande gravid :) har ju testat varje dag så var inte någon överraskning men känns ändå som att man klarat av ett delmål på något konstigt sätt :P
Vad spännande Pipam, hoppas du får sätta igång snart! :) De gör ultraljud i vecka 7 (nästa delmål för oss!).
-
:) det känns bättre nu. Vi har hunnit smälta det som hänt. Vi tränat igen och det känns så skönt. Nu samlar vi kraft och blickar framåt :)Pipam skrev 2016-01-03 13:42:43 följande:Nej, beklagar :(
-
Tack för kramen :)pumpkinspice skrev 2016-01-03 12:53:51 följande:Nej fy vad tråkigt! :( Stackars er... förstår att de varit ledsen, alltid hemskt med missfall men när man försökt så länge och gått igenom så mycket... usch! Kram på dig!
Ja det känns så tråkigt. Men vi har hunnit smälta det som hände. Vi mår bättre :) men självklart tufft. Nu kämpar vi vidare. Kram -
Hej! :)utandig skrev 2016-01-05 09:59:40 följande:Lotten skrev 2016-01-03 12:37:50 följande:Jag fick missfall i måndags :( varit så himla deppig. Ska till kliniken i veckan och kolla så allt försvunnit. Vi vet inte hur vi ska göra nu, om vi ska köra nästa försök med en gång eller om vi ska vänta.
Vi som gör ivf gör ett tidigt ultraljud. Ungefär vecka 7-8 tror jag :)
Hej vännen, stakars er :( blev så himla ledsen när jag läste detta. Jag satte ju in bara några dagar innan dig. vår 4 insättning, vi har gjort tre ägguttag, tre färskförsök och ett frys. denna gången va färs försök efter 3:e plock. Har jag uppfattat de rätt att de va er första?
Vet inte om de e någon tröst men du har blivit gravid så det är fullt möjligt för er. Jag blev gravid med båda våra färskförsök innan detta men precis som du som försvann de tidigt därefter. Dom gångerna kollade jag aldrig digital test att det ändrade vecka eller dylikt. Men det va alltså missfall i mycket tidigt skede. Denna gången efter lång lång lång väntan är jag gravid i vecka 6+6 idag , såg hjärtat igår som tickade . Jag vet att de troligtvis känns väldigt jobbigt för dig just nu men det finns verkligen hopp . och dessutom får man försöka tänka så här att par som försöker bli gravida på naturlig väg försöker oftast flera månader även om dom prickar äl. detta pga alla omständigheter som ska klaffa i kroppen och med ägget , sperman ska vara bra osv. Vi har ju samma situation vi som gör IVF. varje försök är en lott. men en dag så händer de :). Vet ni när ni får köra igen? Kram
Grattis vad kul att det håller i sig.
Det stämmer, vårt första försök och vårt första plus. Vi ser faktiskt det lilla positiva i detta också. Det måste man försöka göra. Men visst är det tufft. Vi får köra igen nu i slutet på januari men vi har själva valt att ta en paus. Vi gifter oss i sommar, så kanske att vi tar det efter det. Vi får se.
Ha en bra dag! Kram -
Har du börjat behandlingen? :)Isaake skrev 2016-01-11 16:52:25 följande:
Hej
Jag har fått 3 missfall samt har en dotter på 3,5 på naturligväg. Imorgon får jag mensen och snart börjar jag med sprutorna. Jag går på calanderska i Gbg. Jag vill säga till dig som började blöda att det behöver inte vara ngn fara! När jag har gravid med min dotter Inez kom det en blödning som var klart blod. Min svärmor blödde flera gånger under hennes graviditet. Klart man blir orolig men tänk positivt.????????????