• Lotten

Nordic IVF Center Göterborg

pumpkinspice skrev 2015-12-01 13:27:36 följande:
    Vad trist att det inte riktigt växt som de skulle! Hur mår du nu då?

Min mens har äntligen kommit men de är ju helt omöjliga att få tag på på telefon så nu har jag mejlat, hoppas de hör av sig hyfsat fort...
    Man kan ju prata in på telefonsvararen. Brukar ringa upp väldigt fort.
    Fick du tag på dem?

Jag mår helt ok. Hade väldigt ont när jag tränade förut. Men nu är jag bara väldigt trött.
  • Lotten
    pumpkinspice skrev 2015-12-01 22:42:16 följande:
    Men det gick bara fram signaler tills det bröts, kom aldrig till någon telefonsvarare! Någon annan gång vi ringde gick det fram signaler, sedan spelades telefonsvararmeddelandet upp men det kom inget pip utan började ringa igen... tycker ofta strular när man försöker ringa dem!

Men jo, det gick jättebra att mejla, "vår" sjuksköterska ringde upp efter någon timme och eftersom det är onsdag imorgon startar vi på torsdag! :) Första ultraljudet blir på tisdag.

Skönt att du mår ok nu! :)
    Oj vad konstigt! Aldrig varit med om.

Det blir äggplock på fredag kom de fram
    Till på ultraljudet idag. Nervöst!
  • Lotten
    Linny83 skrev 2015-12-03 22:25:55 följande:

Hej på er. Jag har hållit mig härifrån ett tag. Har behövt smälta allt som hänt. Min graviditet slutade i missfall tyvärr. Har hämtat mig nu och ser positivt på framtiden. Vi har ju två små eskimåer i frysen. Blir troligtvis återföring i januari.
    Har läst igenom och konstaterat att ni är på g. Håller tummarna för att det går bra för oss alla i tråden.

Kram till er! Jag har tänkt mycket på er. Kram
  • Lotten

Äggplock genomfört. Haft massa ångest över detta. Glad att det inte kändes som spolningen. Ont gjorde det men lindrigare än spolningen. Morfinet fick mig att skratta, blev en paus så att jag kunde skratta av mig. Haha!

Blev 3 ägg. Hoppas på det bästa. Fått tid för återföring på måndag igen.

• Lotten
    pumpkinspice skrev 2015-12-13 11:36:47 följande:

Hur går det för alla?

Vi ska göra äggplock imorgon. Jag är supernervös! Ska få en lugnande tablett innan men, vi ska vara där bara 30 min före, hinner den verkligen börja verka så snabbt? Är det någon av er som fått lugnande innan?

Hej!
    Lycka till imorgon. Kommer gå galant tror jag. Jag fick inte lugnande, men hade verkligen behövt det och jag tror att de fattade det efter att det nog hade varit bra om jag fick det. Hur kommer det sig att du får det?

Jag är på RD 6. Längtar så oerhört mycket till julledigheten. Det tär verkligen på mig. Att vänta på testdag. Jag vill veta om det funkar. Har aldrig varit gravid, så ett plus hade ju iaf kunnat bevisa att det faktiskt går.
  • Lotten
    pumpkinspice skrev 2015-12-13 14:07:45 följande:
    Tack! Jag bara frågade om jag kunde få lugnande och det var inga problem, men jag tror inte det är ngt de ger på rutin så man måste nog efterfråga det själv. Men förhoppningsvis ska du inte behöva göra det här något mer! Förstår att det är tufft att gå och vänta... Kommer du kunna hålla dig till testdagen tror du?

Okej, men konstigt att de ändå inte tog upp det då jag berättade vilken ångest jag hade över plocket.

Nej det hoppas vi på att vi inte behöver :) vi kommer nog att göra det dagen efter faktiskt. Lutar mer o mer åt det.

Lycka till idag! :)
  • Lotten
    pumpkinspice skrev 2015-12-15 10:54:53 följande:

Bara 3 av mina 10 ägg blev beftruktade... Insättning imorgon, men det känns väldigt pessimistiskt just nu.

Tre ägg är väl jättebra! Jag fick ut 3, av 11 äggblåsor. Men bara 1 blev befruktat.

Försök att se det positivt! :) kram
  • Lotten
    pumpkinspice skrev 2015-12-15 16:08:32 följande:
    Tack för att du försöker peppa mig. De sa inte så mkt på telefon men nämnde att flera ägg var omogna. Så jag är så rädd att de ska ringa imorgon och säga att de tre som finns nu var för dålig kvalité också. Ska försöka tänka positivt men det känns svårt.
    Lotten skrev 2015-12-15 12:52:48 följande:Tre ägg är väl jättebra! Jag fick ut 3, av 11 äggblåsor. Men bara 1 blev befruktat.

Försök att se det positivt! :) kram
    Jag trodde det skulle vara flera, på hemsidan står det att 50-70% av äggen blir befruktade så 3 av 10 kändes jättelite... och av de som inte befruktades var flera omogna så är rädd att det ska betyda att även dom som befruktades är av dålig kvalité.

Jag blev också besviken. Trodde på mer. Men har inte den orken att tappa tron. Så jag väljer att försöka se det lilla positivt.

Jag ska hålla tummarna för er :) kram
  • Lotten

En fråga, kanske lite korkad men blev så himla fundersam. Syrran hade hört från någon att det skulle vara jätteviktigt att testa på just det datumet man fått från kliniken. Men gäller inte det bara så att man inte testar innan? Vi planerar ju att testa dagen efter pga att vi orkar inte med ett negativt på julafton. (Om det skulle bli ett minus vill säga). Det borde väl inte ha så stor betydelse med en dag efter? :)

Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg