• Anonym (Ingrid)

Kan inte göra abort.

Jag är en tjej på 21 år. Är just nu arbetslös och min enda inkomst är pengar från FK och försörjningsstöd. Bor hos mina föräldrar. 

Och nu har jag blivit gravid av misstag. Åt p-piller. 

Allt talar emot att jag ska behålla barnet. Min livssituation, relationen med han som är pappan osv. Men jag kan inte göra abort. Jag är för abort och tycker att alla ska bestämma själva över sin kropp och så. Men personligen så kan jag inte tänka mig att göra det. 

Mina föräldrar är väldigt skeptiska och också mina vänner. De tycker att jag ger barnet dåliga förutsättningar i och med att jag inte har ett jobb. Och jag håller ju med dom.

Men på något vis så älskar jag redan mitt barn...

Jag vet inte hur jag ska göra?! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-27 01:43
    Hej.

Tänkte bara skriva att jag bestämt mig för att behålla mitt barn. Är så otroligt glad och förväntansfull! Tack till er få som visade stöd här i tråden :)

• Svar på tråden Kan inte göra abort.
  • radwanska

Kan du skaffa ett jobb? Inom snabbmat, städ, vad som helst? Finns det lägenheter att få tag på där du bor?

• Anonym (Ingrid)
    radwanska skrev 2015-04-18 02:09:32 följande:

Kan du skaffa ett jobb? Inom snabbmat, städ, vad som helst? Finns det lägenheter att få tag på där du bor?

Söker jobb överallt! Men det leder aldrig någonstans. 

Har försökt skaffa bostad men de flesta hyresvärdar räknar inte pengarna från fk eller försörjningsstöd som inkomst. 
  • radwanska

Kanske hyra i andra hand?

Följ ditt hjärta vad gäller din graviditet och gör inte abort om det känns helt fel.

Att du inte har något jobb just nu har egentligen inget med det framtida barnets förutsättningar att göra.

Men fråga dig själv om du verkligen är redo.

• Anonym (Ingrid)
    radwanska skrev 2015-04-18 02:33:36 följande:

Kanske hyra i andra hand?

Följ ditt hjärta vad gäller din graviditet och gör inte abort om det känns helt fel.

Att du inte har något jobb just nu har egentligen inget med det framtida barnets förutsättningar att göra.

Men fråga dig själv om du verkligen är redo.

Ja, har sökt massa sådana också. Problemet är ju att hyrorna är helt galna och att privatpersoner är ju typ ännu hårdare på att man ska ha en "riktig" inkomst. Bor i en studentstad också så det är stor konkurrens om lägenheter. Och vet inte om jag vill flytta till en annan stad med tanke på att jag kommer troligtvis vara ensamstående med ett barn.

Innan jag var gravid skulle jag inte sagt att jag var redo. Men nu så...jag är redo psykiskt liksom. Är ju allt annat som gör att jag inte känner mig redo. 
  • Anonym (?)

Varför är det alltid brudar med dåliga förutsättningar som inte klarar av att göra abort?

• Anonym (Ingrid)
    Anonym (?) skrev 2015-04-20 17:34:02 följande:

Varför är det alltid brudar med dåliga förutsättningar som inte klarar av att göra abort?

Ja, det kan ju du kanske starta en tråd om. Har du inget vettigt att säga så får du gärna lämna min. 
  • Anonym (??)
    Anonym (?) skrev 2015-04-20 17:34:02 följande:

Ja håller fullständigt med. Tänk efter för fasen och se till att skaffa ett ordnat liv innan du börjar avla. Vill pappan ha ungen? Annars är det ju ännu värre. Har ingen som helst sympati för kvinnor som tvingar någon att bli pappa. Innan nån börjar gnälla : jag är kvinna
  • Anonym (Ingrid)
    Anonym (??) skrev 2015-04-20 23:13:02 följande:

Ja håller fullständigt med. Tänk efter för fasen och se till att skaffa ett ordnat liv innan du börjar avla. Vill pappan ha ungen? Annars är det ju ännu värre. Har ingen som helst sympati för kvinnor som tvingar någon att bli pappa. Innan nån börjar gnälla : jag är kvinna

Det jag undrar är varför du skriver en sådan kommentar här? Bara antar en jävla massa utan att läsa det jag skrivit!
  • Anonym (??)

Vad är det jag har missat tycker du?

• Anonym (Ingrid)
    Anonym (??) skrev 2015-04-20 23:52:49 följande:

Vad är det jag har missat tycker du?

Hade du läst min trådstart så hade du läst att jag gick på p-piller och att graviditeten var ett misstag. Självklart är det optimala att ha ett ordnat liv när man får barn.

Förövrigt så är uttrycket "börja avla" och din ton väldigt nervärderande.
Svar på tråden Kan inte göra abort.