Kan inte göra abort.
Varför är det alltid brudar med dåliga förutsättningar som inte klarar av att göra abort?
Varför är det alltid brudar med dåliga förutsättningar som inte klarar av att göra abort?
Vad är det jag har missat tycker du?
Mmm jag läste det. Och ja du väljer ju att börja avla om du behåller eller vad du nu vill kalla det. Misstag kan alla göra men då försöker man väl rätta till dom?
Ja som jag skrev innan så är jag kvinna och är varken bitter, empatistörd eller va jag nu blev kallad. Däremot så anser jag att man får kanske se lite längre än till sig själv och sina egna känslor i dessa lägen. Det är ju trots allt fler än ts som drabbas.
Japp precis ordet jag väljer att använda när ett barn sätts till världen med en motvillig förälder( om jag tolkar ts rätt) och en förälder utan resurser att försörja sig själv eller barnet. Menar inte att man måste va rik för att skaffa barn men stabil inkomst och stabilt boende är i mina ögon grundläggande. Ja och en villig pappa. Du har kanske missat att barnfattigdomen i Sverige har ökat rätt rejält mycket pga att folk tycker det är en rättighet att skaffa barn när helst man känner för det, finns ju alltid andra som kan betala :-/
Lite ot men jag tycker dubbelmoralen idag är vidrig det gnälls som fasen på alla sjuka som kostar samhället pengar men det är fullt legitimt att skaffa barn utan att kunna försörja sig. Något som faktiskt är frivilligt medan sjukdom inte är det. Lika bra att skriva Nej jag är inte sjukskriven...,
Ja jag har två barn
Hmmm var har jag sagt att nån måste tycka som mig??? Men ber man om råd och åsikter så får man kanske räkna med att folk tycker olika. När någon ställer frågor till mig så måste jag väl få svara. Om du inte håller med så nähä inget jag kommer att ligga sömnlös om nätterna över. Beräknat kallt jaha hur tycker du de skulle ha lagts fram då?? Tror att det spelar ingen roll hur jag hade formulerat mig för du reagerar ju precis som du beskriver mig eller hur. Med påhopp för att du inte delar min åsikt.
Men nu känns det som att diskutionen är över för min del innan det bli bara otrevligt.
Till ts vill ja skriva du sitter i en jävligt jobbig sits,jag förstår det men tänk igenom ditt beslut noga vad du än väljer att göra. Det är helt ditt beslut och de måste det få vara också. Lycka till