Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

Kan inte göra abort.

Anonym (??) skrev 2015-04-21 00:43:57 följande:

Mmm jag läste det. Och ja du väljer ju att börja avla om du behåller eller vad du nu vill kalla det. Misstag kan alla göra men då försöker man väl rätta till dom?

Usch så vidrigt skrivet av dig! "Misstag kan alla göra men då försöker man väl rätta till dom?". Hur fan kan man ens säga så till någon? Och dessutom till någon som blivit gravid och har nog med sina känslor och tankar kring det redan så som rädsla,ovisshet,glädje,oro och framför allt KÄRLEK för sitt ofödda barn som HON bär på och som är en del av henne. Det är inte så jävla "bara att rätta till" som du får det att låta som. Du måste vara en empatistörd människa och/eller en man som doppat din lilla räka och gjort en kvinna gravid av misstag för att DU inte kunnat kontrollera dig själv... och nu är du bitter och ser hela kvinnosläktet som vandrande imkringsökande för nästa offer att bli deras babydaddy. Hoppas du aldrig får barn och överför denna synen till hen.

Och ts, gör vad ditt hjärta säger. Resten löser du med tiden. Vet hur svårt det är att ta beslutet som du nu står inför och det enda råd jag har att ge är att beslutet kommer till dig, du kommer snart att veta instinktivt vad det är du vill,vad som är rätt för dig! Lycka till.
  • Anonym (C)
    Anonym (??) skrev 2015-04-21 01:13:01 följande:

Ja som jag skrev innan så är jag kvinna och är varken bitter, empatistörd eller va jag nu blev kallad. Däremot så anser jag att man får kanske se lite längre än till sig själv och sina egna känslor i dessa lägen. Det är ju trots allt fler än ts som drabbas.

"Drabbas" ? Är det ordet du väljer att använda om att ett barn sätts till världen,att man drabbas? Verkligen? Har du barn själv?
  • Anonym (C)

Du framför dina ord med beräknad kallt med mål att få ts att dansa efter DINA värderingar och åsikter. Fult. Mycket inhumant att uttrycka dig på det sätt du gör mot en ung, gravid tjej som säkerligen känner sig ensam utan att du tillför ännu mer oro och nedvärderande ord. Vad du önskar och hur du anser kvinnor bör agera är din rätt till egen åsikt men klandra inte någon annan för att de ej delar dessa åsikter med dig.

Vad mer är hur du kan vara så oförstående i denna situation när du själv har två barn är för mig obegripligt. Du menar att barnet är dömt till fattigdom och elände för att hon är arbetslös just nu? Då skall jag meddela dig att jag var arbetslös när jag blev gravid som 20 åring men att allt gick bra för mitt barn ändå. Jag vidareutbildade mig och fick efter det ännu ett barn (!) som inte heller lever i fattigdom då jag direkt efter mammaledigheten fick jobb. Ja, en fördel var att min familj stöttade mig och jag hade stadigt förhållande med pappan som hade fast arbete. Vi är inne på vårt 11 år tsm. Så att hon är Ung är inte en nackdel snarare tvärtom,hon har tiden till sin fördel att studera och hinna bygga sin och sitt barns framtid till något bra.

Om folk kunde sluta agera Gud bakom sina tangenter...

• Anonym (C)
    Anonym (??) skrev 2015-04-21 02:31:23 följande:

Hmmm var har jag sagt att nån måste tycka som mig??? Men ber man om råd och åsikter så får man kanske räkna med att folk tycker olika. När någon ställer frågor till mig så måste jag väl få svara. Om du inte håller med så nähä inget jag kommer att ligga sömnlös om nätterna över. Beräknat kallt jaha hur tycker du de skulle ha lagts fram då?? Tror att det spelar ingen roll hur jag hade formulerat mig för du reagerar ju precis som du beskriver mig eller hur. Med påhopp för att du inte delar min åsikt.

Men nu känns det som att diskutionen är över för min del innan det bli bara otrevligt.

Till ts vill ja skriva du sitter i en jävligt jobbig sits,jag förstår det men tänk igenom ditt beslut noga vad du än väljer att göra. Det är helt ditt beslut och de måste det få vara också. Lycka till

Är jag otrevlig? Nej, jag försöker bara säga dig hur oerhört känslokallt och utstuderat nedvärderande du har uttryckt dig. Ja,du hade kunnat formulera dig på ett bättre sätt. Du kallade hennes barn för ett misstag och oavsett om du tycker så eller ej så har väl du ingen rätt att säga så? Får jag då lov att be dig rätta till DINA "misstag"? Nej,för så gör man bara inte oavsett vad jag anser om dig och din arbetsstatus eller boendeförhållanden etc.

Det enda som behöver rättas till här är din människosyn och empatiförmåga eller snarare brist på den. God natt,hoppas du sover lugnt och skönt efter ditt påhopp på en oskyldig tjej vars liv är minst sagt oroligt just nu.
  • Anonym (C)
    green34 skrev 2015-04-21 07:14:36 följande:

Man behöver väl ändå inte hålla med ts för att inte räknas som känslokall och påhoppande?!

Verkligen inte! Och det var inte det jag sa heller. Om du inte finner något fel med HUR hon skrev VAD hon skrev till ts så orkar jag inte ens bemöda mig med att diskutera detta med dig.

Otroligt hur folk rättfärdigar sina beteenden genom att gömma sig bakom "jag säger bara min åsikt som alla har rätt till". Vilket man kan göra utan att få ts att känna sig lika värdig och stor som en hund...typ.
Svar på tråden Kan inte göra abort.