• Längta

Påbörja IVF april/maj

Hej jag hoppar in här.

Jag och min sambo ska göra vårt 4de ivf i umeå om ett par veckor. Sprayar just nu. Blodprov igår och väntar på samtal idag från umeå om när vi får åka upp och när ja ska börja med sprutorna.

Vi har ett missfall bakom oss ett avbrutet och ett där de inte fäste.

Men vi har tyvärr inte fått några ägg som klarat sig till frysen. Så vi håller tummarna att de går vägen denna gång. :)

Och håller tummarna stenhårt för alla er andra :)

• Längta
    Mytime skrev 2015-05-05 16:05:54 följande:

Hur vanligt är det att man höjer/sänker dosen på puregon efter några dagar?

Ja fick 133enheter från i torsdags tom igår, men frön ikväll ska ja ta 175enheter, de lät högt.

Vad beror det på att de höjer dosen?

Hinner de verkligen få nån effekt?

Ska tillbaka på undersökning på fredag så nya dosen hinner ja ju endast ta tre ggr...

Av egen erfarenhet så går de fort när de ändrat dosen. Håller tummarna för dig. :)
  • Längta
    iaeh skrev 2015-05-07 20:41:42 följande:

Idag gjorde jag mitt första äggplock, 25 ägg fick dom ut :) På tisdag ska jag tillbaka för insättning. Hoppas det finns några guldägg bland dessa!

Jisses va många ägg. :)

Där må de finnas guldägg. :)

Grattis :)

Alltså får du tillbaka en blasto. Åh håller alla tummar För er :):)
  • Längta
    iaeh skrev 2015-05-07 22:12:10 följande:

Tack :) Ja, det blev en del! Men man har varit rätt mör också, och har knaprat en hel del piller sen utplocket!

Vet du vilka fördelar/nackdelar det är med att stoppa in blasto istället för embryo? Försökte fråga men vi missförstod nog varandra så fick inget bra svar.

Klarar dom att växa till sig till blasto så e de stor chans att de klarar sig i magen sen. :)

Så ja ttcker absolut inte att de e ngt negativt i de.

Vårat första ivf fick vi också supermpnga äggblåsor och ägg. Kommer ihåg att ja könde mig så svullen och ont som tusan hade ja.

Håller tummarna stenhårt för er :)
  • Längta
    iaeh skrev 2015-05-08 11:58:27 följande:

Jag får hoppas det är något som klarar sig. och helt fantastisk vore det om något kunde gå till frysen. Fast man kanske inte kan frysa ner blasto?

Ja usch, är fortfarande helt mör. Och har svårt att kissa men det ger väl med sig efter ett par dagar.

Jag hade ett antal blåsor med 2 ägg, är det något som är vanligt?

Åh vad snällt av dig :)

De hoppas ja me för wr skull. E de erat första ivf?

Ja fick också extremt svprt och gå på toa när ja fick så mkt ägg.

Gjorde ont och sitta oxh allt.

Svårt och förklara smärtan. Men skönt och veta att så småningom går den över.

Oj du. Bra fråga. Aldrig vart med om att de vart fler ägg i en blåsa. Sa dom inget om de?

Vart går du föresten?
  • Längta
    iaeh skrev 2015-05-08 15:02:54 följande:

Ja det är våran första IVF behandling, mycket nya saker att lära sig. Det är fascinerande att tekniken kan göra allt detta men samtidigt kan det kännas orättvist att jag ska utsätta min kropp för så mycket smärta och hormoner för att få ett plus när andra bara behöver ha samlag. Är i en svacka nu märker jag :)

Nej dom sa inget om det men dom ojade sig väldigt. Så var lite nyfiken på om det var ovanligt!

Vi går i Västerås och gör själva äggplocket och omsättningen i Uppsala. Vart går ni?

Haha den svackan har ja vart i många ggr. Men kommer vara så värt alla sprutor pch allt när man väl väntar barn :) jag e så himla glad att de finns denna väg och gå för oss som intenså lätt kan bli med barn .

Men jobbigt e bara förnamnet på vad vi går igenom.

Ja har aldrig hört talas om fler ägg i en blåsa. Mså de kanske e lite ovanligr. :)

Vi bor i jämtland men gör plock i umeå så har bara kontakt med dom och gör ultraljuden på sjukhuset här hemma. :)
  • Längta
    iaeh skrev 2015-05-11 13:19:29 följande:

Ja den där svackan kommer med jämna mellanrum :)

Okej! Är dom bra i Umeå?

Orkade inte läsa igenom alla kommentarer så frågar istället, vilket av alla moment håller du på med i behandlingen? :)

Jag tycker dom e jätte bra där. Har en superbra läkare. :)

Jag håller på och sprayar och tar menopursprutor.

Var och tog blodprov idag och ska iväg på första ultraljudet på onsdag. Sen hoppas ja de går undan. För börja känna att de börjar fyllas på med äggblåsor.

Var ngnstans e du i behandlingen då? Svårtnoxh hålla koll nör man e på fler sidor :)
  • Längta

Idag var de ultraljud:)

14äggblåsor som var över 10mm och en del strax under.

Nytt ultraljud på fredag och då bestäms det när plock blir.

Tidigast måndag. Så nu e de nära. :) :)

• Längta

Idag var jag på 3de ultraljudet.

Börjar bli lite smått ruinerad nu då de inte e landstingsfinansierat och man inte får de på högkostnadskortet.

Men va värt varenda krona de kommer vara när man fått sitt barn.

Visst måste de börja vara dags snart när folliklarna börjar vara mellan 20-25mm.

En del var dock fortfarande för små.

Men runt 8 på ena sidan och 14 på andra.

Har ett bra känn för den här ggn. :)

• Längta
    Blomster84 skrev 2015-05-18 12:28:05 följande:

Låter som att det blir när som helst för dig :) vad roligt! Ett steg närmre en liten bebis

Vi hoppas verkligen de blir en liten bebis denna gång. 4de gången gillt säger vi :):)
Svar på tråden Påbörja IVF april/maj