Påbörja IVF april/maj
Ovitrelle sprutan ikväll efter att bara ha fått spraya sen i måndags. Fredag blir det plock :) glömde fråga nör ja pratade med läkaren. Men tar man nässprayen imorgon eller e de inget imorgon?
Ovitrelle sprutan ikväll efter att bara ha fått spraya sen i måndags. Fredag blir det plock :) glömde fråga nör ja pratade med läkaren. Men tar man nässprayen imorgon eller e de inget imorgon?
Förmodligen inget imorrn.
Ja tog ägglossningssprutan onsdag kväll o plock på fredagen. Torsdag inga mediciner alls.
14 ägg fick vi ut idag på plocket. Och på måndag ska vi få tillbaka 2 :)
Vi fick ut 7 ägg, ev insättning på måndag. Hur tyckte du plocket var annars då?
Tack!! Lycka till till dig med! Detta var mitt första plock. Jag tyckte inte alls det var så farligt som jag hade trott, helt underbar personal som var så trygga o lugna hela tiden. Har väldigt ont nu dock så äter panodil o bara vilar.
Inget samtal idag från kliniken alltså blir de återföring imorgon. Kommer va otroligt nervös fram till kl 14 dock.
Ska få tillbaka ett 3dagars. Alltid fått 2dagars innan. Så nu e ja ännu mer nervös.
Har en oroskänsla att alla 14 ägg ska ha dött. : /
Hoppas allt går väl för er! Vi fick först preliminär tid imon men nu är det ändrat till onsdag då så pass många ägg blev befruktade så då blir det ett femdagars. Nu har jag dock väldigt ont i magen så är rädd att jag inte mår bättre till på onsdag så det blir frysning o sätta in embryo senare. Har fått stränga order om att vila och inget jobb imorgon iaf. Lycka till imon!!
Tack! Ja bäst att lyda vad dem säger, men det är inte lätt, ser bara vad som behöver göras hemma. Du får om du vill gärna skriva imon o berätta hur det gått. Jag bad min klinik höra av sig dagen efter äggplock för att få reda på hur många som blivit befruktade.
Just fått tillbaka 2 ägg. Ett 7 och ett 9 celligt. Nu e de bara hålla tummarna. :)
Åh vilken lycka! Stort lycka till nu! :)
Åhh, känns som om alla får ägg till frysen. Vi fick ut 19 ägg, 10 befruktades och ett till mig. Inget till frysen.. .suck, jag måste verkligen ha dålig kvalité på äggen..
Ja har ruvat i 7 dagar nu. Alltså 8 dagar sen ja satt tillbaka 2st 3dagars. Men vi har fortfarande inte fått ngt brev på posten om hur de gick för de andra äggen.. Så häe länge har vi inte behövt vänta förut.
Då har dom vart väldigt snabba med att skicka ut svar.
Ska ja behöva ringa eller vänta ett par dagar till?