• Rain

Behålla eller ej?!

Hej.

Fick idag reda på att jag är gravid och nu känns allting jättejobbigt!

Det var inte planerat, har bara varit tillsammans med min pojkvän i ca en månad så det är väldigt nytt. Plus att ingen av oss har jobb. Jag går ett program från arbetsförmedlingen och försöker få rätsida på mitt liv.

Så ja, inget talar ju egentligen för att behålla det här barnet. Men nu blir jag så osäker och känslomässigt involverad i det här vilket jag faktiskt inte hade förväntat mig. Trodde ju förstås inte att det skulle vara lätt men verkligen inte att jag skulle börja fundera på att behålla barnet.

Ni som har varit med om liknande situationer, hur gjorde och kände ni?

Jag är 26 år.

• Svar på tråden Behålla eller ej?!
  • Rain

Ja, det lutar ju definitivt åt att göra en abort. Men det är ju det här känslomässiga bandet som redan skapats son är otroligt jobbigt. Hjärtat säger ja men huvudet nej.

Jag anser att vi båda har mycket mer mognad än många äldre så det hänger ju inte på det. Dessutom känns det verkligen som att vi kommer vara tillsammans livet ut. Har äntligen hittat rätt.

Det är ju många som varit i mycket värre situationer som det gått bra för.

Men jag förstår ju vad ni menar.

• Rain

Tack alla fina för erat stöd. Jag har fortfarande inte bestämt mig. Jag tänker meditera över det här i några dagar och se vart det tar mig. Vad som än händer vet jag att det kommer ordna sig.

Svar på tråden Behålla eller ej?!