• EliWe

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej alla,

Hoppar in här jag med från den gamla tråden.

Testade negativt imorse på bim-2 och nu inväntar jag bara mensen som kommer närsomhelst känns det som.

Så tyvärr har jag ingen förhoppning även om det är innan bim.

Du får avvakta att lägga till mig soofa om du vill, men det blir ÄL ca 27/5 och bim 11/6. Så som det ser ut nu iaf.

• EliWe

Nu har jag beställt hem clearblues digitala ägglossningstest med dubbelhormonindikator, då ska jag väl lyckas hitta min ÄL!

• EliWe
    vår sommar skrev 2015-05-15 10:02:21 följande:

en till testohållick här. Haha samma sak varje gång mensen kommer så tänker ja, nästa gång ska jag inte testa förrens bim +2. Men varje månad sitter jag som på nålar och börjar testa flera dagar för tidigt.. Nu är det äl snart och ska börja med äl test på söndag. smile5.gif

Nån som är på utmaningen att orka hålla sig att inte testa förrens bim kanske?

Jag är på! Denna gång ska jag hålla mig, är ju iofs dag 1 på mens idag så känns tryggt att lova så här långt i förväg :p
  • EliWe
    halo83 skrev 2015-05-15 19:10:44 följande:

Hur hanterar ni omgivningen runt er som blir gravida ? Vi har försökt i 12mån och det blir bara fler och fler runt mig som blir gravida . 2 av mina lillasystrar är gravida lillebror ska oxå ha barn, barndomskompisen är gravid och idag fick jag veta att vännen som jag pratar med mest om barn å våra försök etc är gravid .. Dom hade kört med händer det så händer det men nu när hon fick plus idag vill inte killen ha barnet... Lider med min vän så jäkla mycket men samtidigt blir jag ledsen och undrar när sjutton det blir vår tur ...

Jag tycker det är jättejobbigt när folk runt omkring blir gravida. Visst, vi har bara aktive försökt en månad men vi hade planerat att börja försöka maj 2014. Men pga min utmattningsdepression tyckte läkaren vi skulle avvakta.

Så nu har jag väntar och längtat över ett år, och under tiden har min bästa kompis blivit gravid med sin 2a! Vill så gärna ha barn nu!
  • EliWe

Än så länge tycker min man det är roligt att jag vill ha sex varannan dag i 2 veckors tid, det är han inte van vid :p

Men jag kan tänka mig att entusiasmen inte är så stor efter 5-6 månader, eller mer...

Usch hoppas jag inte behöver uppleva det

• EliWe

Det är som om min kropp känner på sig att vi vill ha barn, och därför hånar mig med den värsta mensen på länge! Legat vaken nästan hela natten med hemska smärtor, och det enda man får ta är panodil (och liknande). Tycker bara det är ibuprofen som hjälper mot mensvärk, men det kan påverka ÄL negativt.. Vad man får stå ut med för ett litet barn

• EliWe
    debbie85 skrev 2015-05-16 12:08:47 följande:
    Usch vad jobbigt!! smile4.gif Visste inte att Ibuprofen kan påverka ägglossningen negativt?

Nu har jag fått ännu fler gravid-symtom. Har dom senaste mornarna börja rapa på ett sätt som jag gjorde förra graviditeten. Det påminner om gravid-illamåendet som jag fick senare. Svårt att sätta ord på. Ja, ja. Med alla dessa symtom så borde jag ju verkligen vara gravid... Tänkte ta test imorgon (ÄL+11/BIM-3) och på tisdag (ÄL+13/BIM-1).
    Jo jag läste det om ibuprofen på 1177.se. Det är någonting i de som kan störa ÄL.

Spännande! Även om illamående är jobbigt, så är det bra om det är ett tecken :)
  • EliWe
    Carabellis kusp skrev 2015-05-16 15:43:26 följande:

Ibuprofen påverkar implantationen, när ägget fäster i slemhinnan, detta sker ca 20 dagar efter att mensen börjar, så att ta en tablett vid värsta mensvärken gör inte så stor skillnad, men bör ej tas efter ägglossningen. För att räta ut lite oklarheter smile1.gif

Aha, då vid nästa månad tar jag nog Ipren vid första mensvärken då, är den som är värst. Tack! Eller vad säger jag, klart det inte kommer mån mer mens!!! :)
  • EliWe
    mikamon skrev 2015-05-16 17:09:38 följande:
    Jag har samma problem med mensvärk. Jag har försökt undvika Ipren m.m. men det har inte varit roligt- sömnlösa nätter för att jag vridit mig som en mask i sängen. Klarar mig inte utan Ipren, så jag tar det dom första mensdagarna...resten av tiden härdar jag ut med alvedon. Fi fan vad vi får stå ut med ja! Hoppas på att få den där plusset snart så man slipper eländet ett tag iaf.
    Skönt jag inte är ensam med dessa smärtor!

Ja, det är oftast bara i ett dygn som mina smärtor är outhärdliga, och med Ipren klarar jag av att jobba iaf.
  • EliWe
    Carabellis kusp skrev 2015-05-16 18:03:31 följande:

Till er med mensvärk kan jag tipsa om Naproxen, verkar mycket längre än Ipren och tas bara 2 gånger per dygn. Dessa två kan ju även kombineras med paracetamol för bättre effekt.

Jag hade Naproxen på recept förut när jag var mindre. Sen efter p-staven så har jag aldrig orkat kämpa för det receptet igen. Men den var bra
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni