• EliWe

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Symetrical skrev 2015-05-16 20:35:07 följande:
    True dat! Är det ett bra ägg (vilket ju oftast är där det hela fallerar) så tror jag nog att någon liten sate låg där och väntade på det. smile5.gif
    Vadå är det oftast ägget det är fel på? Nu får du berätta här :)
  • EliWe
    Symetrical skrev 2015-05-17 07:33:20 följande:
    Ja, det är bara ca ett av tre ägg som är av god kvalitet, som med andra ord har förmågan att fästa ifall det lyckats bli befruktat och om slemhinnan är mottaglig. Så med andra ord är det mycket som skall klaffa! Inte nog med att man skall tima äl med sex, utan även om ägget lyckats bli befruktat har det bara ca 30 % chans att fästa och på så vis bli något av det.

Skönt att tänka på för alla som stressar upp sig när det inte tar sig på direkten. smile1.gif
    Attans, jag visste ju att det är ca 30% chans att bli gravid vid ÄL om allt stämmer. Men jag trodde det var mannens spermier som inte gjorde sin uppgift korrekt :p

Då får jag verkligen försöka värpa ett fint ägg denna gång
  • EliWe
    Nystjärna skrev 2015-05-17 11:33:23 följande:
    Tack :) Ja är roligt att ha flera och prata med så slipper sambon få hör allting :p hihi Har inte riktigt förstått att vi skall börja än,trodde jag hade drömt imorse :p haha. Tänkte försöka få honom och börja tidigare men han har varit så anti med det innan,så tänkte blir nog inte denna gången heller och lyckas jag denna gången så är det en engångs förseelse men så vart det inte :) 

En fråga,har ni barn sen tidigare eller är detta er första graviditet? :)
    Första barnet för mig och min man, och snart påbörjar vi andra försöket :) min ÄL borde vara om ca 8 dagar
  • EliWe
    Nystjärna skrev 2015-05-18 10:52:01 följande:

En fråga till er, vad äter ni för vitaminer? Förra gången jag var gravid åt jag folsyra bara och just nu äter jag apotekets vitaminer för kvinnor. Ätit det länge av andra skäl, men är det bättre och äta ren folsyra eller spelar de ingen roll? Och är det någon mer här inne som inte kör med äl-tester? 
    Sambon vill inte kör med äl-tester utan vi kör som vi gjorde med dottern, varannan dag, eller iallafall var 3. Men känns svårare nu då dottern inte alltid vill somna och sova i sin säng utan gärna sover inne hos oss. Sen rädd för att de skall ta längre att bli gravid denna gången. Hört olika nämligen, en del som har väldigt lätt för att bli gravida och en del som inte har det. Så funderar så mycket kring detta. Sen hur länge har ni varit utan något preventivmedel? Massa frågor idag :p 

Jag äter folsyra nu. Men har köpt hem vitamin gravid och omega-3 som jag ska ta då jag får plusset tänkte jag.

Denna månad, vårt andra försök, ska jag köra med cb ÄL-tester bara för att säkerställa ATT jag har ägglossning... Eftersom jag aldrig vart gravid vet jag ju inte om jag fungerar.
  • EliWe

Nu har jag äntligen mensat klart och ska börja med ÄL tester. Hoppas verkligen jag hittar min ÄL

• EliWe

Jag började testa med ÄL igår, och idag var det blinkande gubbe!! Jag är på cykeldag 7 endast. Så min ÄL verkar vara jättetidig. Får bli lite mys ikväll för att värma upp, :)

• EliWe
    linnsanbelle skrev 2015-05-21 12:13:23 följande:

Jag ser!! :) grattis!!

Weeii smile1.gif jag trot gubben ska va fast när

ÄL är här..? Men den är ju definitivt i närheten :D
    EliWe skrev 2015-05-21 11:13:40 följande:

Jag började testa med ÄL igår, och idag var det blinkande gubbe!! Jag är på cykeldag 7 endast. Så min ÄL verkar vara jättetidig. Får bli lite mys ikväll för att värma upp, :)

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Jo precis! Gubben ska vara fast. Men den blinkar ju då hormonerna börjar öka i kroppen, så som jag fattat det. Och då borde ÄL inträffa om 2-4 dagar. Men rätta mig om jag har fel
  • EliWe
    jzz2306 skrev 2015-05-26 11:11:33 följande:

Mens här, precis som väntat på bim-dagen Gråter Det känns ju helt omöjligt att bli gravid, fattar inte att det finns 7 miljarder människor om det är så svårt!

Ni som är kvar nästa månad får stå ut med mig ett tag till Tungan ute

Blir åttonde försöket för oss, tror det är något fel Rynkar på näsan

Förlåt för deppigt inlägg, hoppas det går bättre för er andra!

Vad tråkigt! Förstår det känns jobbigt, men sjukvården säger ju att upp till 12 månader är det inte ovanligt att det tar. Även fast allt fungerar i kroppen.

Jag är bara på försök 2, men ändå känner jag oro att nåt är fel. Är så svårt att vänta när man vill ha barn så mycket!
  • EliWe
    MotherA skrev 2015-05-27 11:11:23 följande:

Nu kan jag inte hålla mig utan måste gå med. Jag som tänkte vara en sådan för cool blivande mamma som väntar till efter bim med att testa och inte känner efter så mycket... Men tja... Det går inte så bra :)

Har bim på tisdag 2/6 och är både uppblåst och har massa molvärk idag igen så kan ju inte sluta tänka tanken att kanske kanske kan det ha tagit sig denna gång? Är inne på7-8 försöket nu och har en dotter född jan2013. (Förutom molvärk är jag trött och har som mensvärk i svanken)

Hur mår ni andra idag?

Haha ja jag förstår inte de som helt plötsligt kommer på "vänta jag är två veckor sen med mensen, kanske ska ta ett grav test" :p

Välkommen in hit :) gick det snabbt att bli gravid med dottern?
  • EliWe
    MotherA skrev 2015-05-27 11:34:54 följande:

Nej, eller hur?!

Gick snabbare med dottern, tror det tog sig på 4-5 försöket. Då hade jag precis börjat med äl-test så körde det nu denna månaden med.

Hur länge har ni försökt och har ni barn sedan innan?

Det är vårt andra försök på första barnet :) körde ÄL- tester denna månad för att se när min äl är, och idag fick jag fullt utslag.
  • EliWe
    EliWe skrev 2015-06-09 09:11:55 följande:

Testade imorse på BIM :)

file:///Users/Elin/Desktop/IMG_6703.jpg

• EliWe
    soofa skrev 2015-06-08 23:20:19 följande:
    Haha jadu, den här perioden mellan bim och äl händer det inte så mycket - beräknad äl om 7-8 dar så jag räknar ner dit nu. Gynbesök på ons för att kolla upp mina spottings också. Tror/hoppas inte de påverkar chanserna att bli gravid, men de stör mig så kan jag göra något för att få dem att försvinna så gör jag det. :)

Hur mår du?
    Denna månad höll mina spotting sig borta, och jag är gravid! :) 
    Så hoppas det ger dig hopp
  • EliWe
    soofa skrev 2015-06-09 09:45:39 följande:

Men åh, GRATTIS! :D Så himla kul! Och ja, det ger mig absolut hopp!

Tack :)

Men berätta ändå vad de säger imorgon, så jag får klarhet om varför spottings kommer osv
  • EliWe
    Symetrical skrev 2015-06-09 09:17:20 följande:
    Klar hos gyn. Fortfarande inte klokare. Han såg en hinnsäck, men den var fylld med blod, så han misstänker att det är ett pågående missfall. Dock kunde han inte avskriva en graviditet, så nu sitter jag och väntar på att få lämna blod. Skall lämna imorgon igen för att kontrollera om hcg går upp eller ner, sen återbesök hos gynekologen på torsdag eftermiddag. Antar att jag inte kommer veta helt säkert förrän då. Suck
    Men att det ska ta sån tid att veta! vad jobbigt för dig! För nu lever du ju verkligen i ovisshet :( hoppas det är ett envist litet embryo som ligger där inne
  • EliWe
    muuppeens skrev 2015-06-09 18:51:18 följande:

Ni som plussat, hur långt innan bim gjorde ni de och med vilket test?

RFSU på bim. Men det var väldigt svagt plus, på cb digital blev resultatet bättre
  • EliWe
    soofa skrev 2015-06-10 11:53:56 följande:

Tillägg till mitt senaste inlägg: Jag undrade såklart om spottingsen kunde påverka möjligheten att bli gravid, det hon svarade var att en kortare cykel kan påverka eftersom slemhinnan då inte har tid att bygga upp sig - och att mina spottings gör min cykel kortare även om mensen kommer senare. Förstår ni?

Okej, det var lite som jag trodde då. Tack att du delade med dig!

Men tydligen i mitt fall så signalerade ägget till livmoderväggen i tid så inga spottings började släppa.

Håller tummarna att tabletterna fungerar!!
  • EliWe
    soofa skrev 2015-06-13 09:53:07 följande:
    Tänkte bara informera om att det blev positivt äl-test nu på morgonen, brukar dock ha positiva tester i två dagar så tror fortfarande på ägglossning på måndag. :)
    bara att mysa på ordentligt i helgen då så spermierna står på kö och väntar på ägget :) 
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni