• debbie85

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hoppar in här också om det är ok? Bor i Skåne med man, dotter på 16 månader och 2 katter. Nu försöker vi få barn nr 2, är inne på första försöket med BIM 21/5.

• debbie85

Jag har räknat på BIM igen och kommit fram till att det är en dag tidigare, den 20/5. Kan inte tiden gå lite fortare nu? :-P

• debbie85
    jzz2306 skrev 2015-05-15 15:06:08 följande:

Ville bara säga tack till alla som skriver här, det är så spännande att följa med i era resor mot ett plus (även om det för det mesta är en bergodal-bana). Kände mig lite ensam i det här med att skaffa barn, vi har inga kompisar som har börjat än även om vi är 30! Så när jag läser om era äl-tester och bim och tankar så känns allt lite bättre. Hoppas vi får många plus om ett par veckor 

Jag känner också så! Skönt att "prata av sig" om alla funderingar man har. Ens vänner som inte håller på och försöka just nu skulle nog inte orka med!
  • debbie85
    soofa skrev 2015-05-15 20:20:42 följande:

Haha ja, vi får se. Min sambo är så jävla svår med att ha sex "på beställning". :/

Usch vad jobbigt! Jag skulle bli jätteledsen/arg. Vad har han för argument till att inte ha sex? Förstår han inte hur viktigt det är dom få timmarna kring ägglossningen?
  • debbie85
    soofa skrev 2015-05-15 21:05:42 följande:

Jo, jag blir ganska ledsen men det hjälper ju dessvärre inte (snarare tvärtom). Tror att han tror det räcker med en gång omkring ÄL, jag försöker förklara att det KAN räcka men att chanserna ökar betydligt vid fler gånger. Jaja, jag hoppas det blir en gång i morgon i alla fall. :)

Usch! Lider med dig! Hoppas att han vill imorgon!
  • debbie85
    EliWe skrev 2015-05-16 11:00:10 följande:

Det är som om min kropp känner på sig att vi vill ha barn, och därför hånar mig med den värsta mensen på länge! Legat vaken nästan hela natten med hemska smärtor, och det enda man får ta är panodil (och liknande). Tycker bara det är ibuprofen som hjälper mot mensvärk, men det kan påverka ÄL negativt.. Vad man får stå ut med för ett litet barn

Usch vad jobbigt!! Visste inte att Ibuprofen kan påverka ägglossningen negativt?

Nu har jag fått ännu fler gravid-symtom. Har dom senaste mornarna börja rapa på ett sätt som jag gjorde förra graviditeten. Det påminner om gravid-illamåendet som jag fick senare. Svårt att sätta ord på. Ja, ja. Med alla dessa symtom så borde jag ju verkligen vara gravid... Tänkte ta test imorgon (ÄL+11/BIM-3) och på tisdag (ÄL+13/BIM-1).
  • debbie85
    milla741 skrev 2015-05-16 13:30:50 följande:

Jag har samma symtom svårt att beskriva men som om illamåendet sitter i halsen :/ lite ömma bröst. Åh det blir så jobbigt om man nu inte är gravid då man mår så här brukar ju inte må så innan mens dock har jag ömma bröst mellan äl och mens men mer än nu haha man blir inte klok haha ja det är bara vänta och se.. Lycka till för dig med testningen jag ska hålla tummarna. :)

Skönt att inte vara ensam om sina konstiga symtom.

Ja, är jag inte gravid nu så kommer jag bli knäpp (kan bli nåt man redan är ).
  • debbie85
    Carabellis kusp skrev 2015-05-16 15:43:26 följande:

Ibuprofen påverkar implantationen, när ägget fäster i slemhinnan, detta sker ca 20 dagar efter att mensen börjar, så att ta en tablett vid värsta mensvärken gör inte så stor skillnad, men bör ej tas efter ägglossningen. För att räta ut lite oklarheter

Tack för info!
    milla741 skrev 2015-05-16 15:45:54 följande:

hahaha precis ; ) skönt att vi är två iallafall då får vi stötta och gratta. Jag har en lång cykel denna månad så jag måste vänta tills nästa söndag innan Bim.. Det är såå långt varsegod

dit.. kanske jag testar lite innan hihi.

Åh, seeegt! Jag som tycker det är jättelååångt till min BIM på onsdag. :-P
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni