• debbie85

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

soofa skrev 2015-05-16 19:46:55 följande:

Förstår det. Om du ändå brukar märka av när ägglossning är på gång kan du ju likväl vänta med att börja testa till dess. Innan den här månaden har jag inte tänkt på några tecken på ägglossning men nu märkte jag ju vissa tecken och kommer nog invänta dem nästa månad innan jag börjar med testerna. Förhoppningsvis blir det ju inte en till månad, är dock inställd på det. Men HEY, vi fick till det en gång i dag i alla fall så nu jävlar hoppas jag att ägget släpper i natt eller i morgon! :)

Härligt att ni fick till det! Kom igen nu då spermierna, simma till ägget!
  • debbie85
    Symetrical skrev 2015-05-16 20:36:07 följande:

Make your magic, boys and girls. Make your magic!

HAHAHA! Vi skrev typ samtidigt och med samma innebörd. :-P
  • debbie85
    soofa skrev 2015-05-16 21:26:12 följande:

Haha, men era påhejningar borde ju det här inte bli några som helst problem! 

Nä, precis!
  • debbie85
    Symetrical skrev 2015-05-17 07:34:26 följande:

Great minds think alike!

Hahaha! Så sant!
  • debbie85

Jag är gravid!!! Så kul! Mannen och jag är så glada! Jag är alldeles fnissig och uppspelt!! ÄL+11/BIM-3 idag. Det blir BF den 26/1. Vår dotter (född i januari 2014) ska bli storasyster.

• debbie85
    milla741 skrev 2015-05-17 09:33:22 följande:

GRATTIS!!!!!!!! Så roligt :D

Tack!
    Fian88 skrev 2015-05-17 09:40:06 följande:

Grattis!!

Tack!
  • debbie85

Tack alla!

jzz2306 skrev 2015-05-17 10:36:51 följande:

Grattis Debbie! Åh vilken härlig känsla det måste vara att se det där strecket!!

Alltså det var/är en sån skön och samtidigt overkligt känsla! Mannen var med när jag tog testet. Så vi stod där och stirrade medan strecket blev tydligare och tydligare. Det kom fram snabbt men var väldigt svagt först. Jag bara "är det inte ett streck där", mannen tittade jättenära och sa "jo, absolut".
  • debbie85
    soofa skrev 2015-05-17 12:00:09 följande:

Wopidoo! :D SÅ himla roligt, stort grattis! Trådens första plus! :)

Tack!! Ja, just! Det blev det! Kul!
  • debbie85
    Nystjärna skrev 2015-05-18 10:52:01 följande:

En fråga till er, vad äter ni för vitaminer? Förra gången jag var gravid åt jag folsyra bara och just nu äter jag apotekets vitaminer för kvinnor. Ätit det länge av andra skäl, men är det bättre och äta ren folsyra eller spelar de ingen roll? Och är det någon mer här inne som inte kör med äl-tester? 

Sambon vill inte kör med äl-tester utan vi kör som vi gjorde med dottern, varannan dag, eller iallafall var 3. Men känns svårare nu då dottern inte alltid vill somna och sova i sin säng utan gärna sover inne hos oss. Sen rädd för att de skall ta längre att bli gravid denna gången. Hört olika nämligen, en del som har väldigt lätt för att bli gravida och en del som inte har det. Så funderar så mycket kring detta. Sen hur länge har ni varit utan något preventivmedel? Massa frågor idag :p 

Dom här tar jag:

www.greatlife.se/halsoprodukter/baby-and-me-trimester/

Dom är bra för att dom endast innehåller naturliga vitaminer (inga syntetiska) plus att dom är baserade på ekologiska råvaror. Lägg till 3000 IE D-vitamin (totalt 4000 IE) så har du det mesta du behöver. www.kostdoktorn.se/d-vitamin
  • debbie85
    Fiijah89 skrev 2015-05-18 15:18:40 följande:

Jag äter ett multivitamin för gravida från Innate Response, omega-3, d3-vitamin och probiotika :)

Våra tjejer är 2,5år och 1,5år och sover i samma rum som oss, men vi lyckas ha sex varje dag runt äl men det blir på soffan :)

Jag har inte använt preventivmedel på 9 år, vi har alltid kört avbrutet. Men våra tjejer blev till på första försöket :) nu är vi inne på andra försöket med tredje barnet, funkar det inte denna månad kommer jag nog prova rosenrot. Har stenkoll på min äl men kanske provar stickor ändå om vi inte lyckas! Känner lite som du, är nojig att det ska ta tid nu när det inte gått på första försöket som med de andra två :/

Haha! Kul att läsa om nån som äter ungefär lika många tillskott som jag. Tar också Innate Response, d-vitamin och omega-3. Sen tar jag extra folsyra, magnesium och kalcium. :-P
  • debbie85
    milla741 skrev 2015-05-18 19:42:01 följande:

Men kolla här då på kvällskvisten ????

Grattis!!
  • debbie85
    Fiijah89 skrev 2015-05-18 23:16:44 följande:

Haha härligt :D älskar kosttillskott, har ett helt skåp fullt! Så du tar extra alltså? Har funderat på det då jag innan åt en högre dos magnesium/kalcium, känner att jag behöver det!

Haha! Har du också funderat på att skaffa en dosett (en sån där som gamlingar har för alla tabletter)?

Ja, jag fick sjuka myrkrypningar i benen förra graviditeten som botades av magnesium. Kalcium vet jag inte om det är nödvändigt egentligen. Men man ska ju ha en balans av magnesium, kalcium och d-vitamin så.
  • debbie85
    theflowers skrev 2015-05-19 07:25:51 följande:

Gruppen är inte hemlig för då kan inte ni hitta den utan man kan söka på dem men inte se något mer än så ;)

Självklart går det och göra den hemlig med.

Om du gör gruppen hemlig så kan du bjuda in folk via deras e-mail (som dom använder på Facebook). Så då kan du be folk skicka PM med sina mailadresser här på FL.

(Är gruppen endast sluten så kan man se vilka som är medlemmar i gruppen utan att vara med i den.)
  • debbie85
    halo83 skrev 2015-05-30 07:34:41 följande:

Har jag nåt att berätta för mannen tror ni?

Strecket är ju böjt.. Bim-7 idag

Håller alla tummar och tår för att nästa test blir tydligare positivt! När var det du hade ägglossning?
  • debbie85
    halo83 skrev 2015-05-30 17:49:21 följande:

Jag tror äl va 19 el 20:e .. Fick starkast då dock inte lika starkt som kontrollstrecket men de har jag aldrig fått.

Åh, spännande! Då är du ju typ på ÄL+10/11 nånting. När ska du testa igen! Håller tummarna att det är din tur nu!
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni