• Minime86

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Hoppar in här, har inte riktigt börjat verkstaden än, men spiralen åkte ut idag och jag har ÄL den 4/6 så BIM blir den 18/6 för min del :)
    Dock tror jag inte det tar sig direkt (fast förra gången gjorde det de).

Har två barn födda 07 och 10, så nu hoppas vi på en liten 3:a :)

• Minime86
    vår sommar skrev 2015-05-29 13:37:39 följande:

Usch och fy va illa jag mår idag. Blev tillochmed åksjuk förut när jag satt i baksätet. Usch. Men det måste ju va nått annat för är ju bara på äl+5 så kan ju omöjligt va gravidsymtom. Är väl skingravid i vanlig ordning. :-S

Jag läste senast igår att en kvinna kan känna av gravid symptom som molvärk, ömma bröst och illa mående redan 30 timmar efter det befruktande samlaget :) Så nog kan det vara så allt :)

Lycka till!
  • Minime86

Hej på er!

Jag har aldrig tidigare använt ÄL tester, men gjorde det nu då jag haft spiral och tog ut den, den 27/5.
    Jag var helt säker på att jag skulle ha ÄL den 4/6, men så har jag gjort ÄL tester ända sedan den 3/6 som sett ut som följande:

3/6:

4/6 på morgonen:

Den 4/6 Kvällen:

Den 5/6 runt lunch tid:

Den 5/6, kväll:

Den 6/6 förmiddag:

Någon som kan hjälpa mig, ska jag tolka denna stegring som att ÄL är nära? Hur långt bort kan den tänkas vara?
    Jag har haft mina typiska ÄL symptom i en vecka ungefär. Flytningar, molvärk, ont i äggstockarna samt ont i höger bröst (får alltid ont just i höger). Sen är jag otroligt "myssugen" Så eftersom jag trodde på ÄL den 4/6 så myste vi både söndag, måndag, tisdag... Men tji fick jag...

Men vad säger ni, hur långt bort kan ÄL vara?

• Minime86
    mikamon skrev 2015-06-06 18:16:47 följande:
    Jag tror att du har ÄL om 1-2dagar :)

Alltså så kan jag kanske ändå ta denna stegring som "full" för då har man ju ÄL inom 24-48 timmar... jag ångrar nästan att jag började testa, man blir ju som besatt, det kan gå 3 tester på en dag... Helt galet! tur att man köpt billiga tester i alla fall..

Nej men då vet jag vad jag ska göra ikväll ;) Ännu en kväll med mys med gubben :-P Har inte myst såhär mycket på väldigt länge haha.

• Minime86
    AngelinaAr skrev 2015-06-06 19:54:36 följande:

Stakars mänen dom blir ju nästan våldtagna för vi vill ha bebis hahah

Haha ja det är fan illa :-P Min karl säger var o varannan kväll att i kväll blir det nog inget, men jag lyckas nästa varje gång i alla fall :-P

• Minime86
    mikamon skrev 2015-06-06 22:13:43 följande:

Ja det kan du nog göra :) Sen så får man tänka på att simmarna kan överleva ett par dygn :)

Jag är också besatt av tester. Jag vet inte riktigt hur mkt pengar jag har lagt på tester vid det här laget.

Såhär ser mitt senaste test ut...untz untz untz....haha :D

Hehe jag ha aldrig använt sånt här tidigare, ska ta ett test imorgon och hoppas at det är STARKT! :)

har en speciell känsl i magen idag, kan inte beskriva den riktigt. Men men spännande, nu ät det den jobbiga vänta på BIM KVAR... Ja men d är nog din ÄL på ingång också :) när har BIM?

jag vet inte om jag ska räkna BIM utifrån senaste mensen trots att ÄL verkar vara sen... vad tror ni andra?

(ursäkta alla stavfel, mobilen hoppa byter rad när den vill själv)
  • Minime86
    mikamon skrev 2015-06-07 00:27:34 följande:
    Räkna med att mensen kommer ca 14dar efter ägglossningen. Brukar stämma för mig :) Jag har oregelbunden mens-ägglossning så jag kan bara räkna ut BIM utefter ägglossningen. Skitjobbigt men jag har vant mig vid det här laget :/

Vi hoppas på positivt ältest imorgon du och jag! :)
    Ja så tänker nog jag. Jag kommer nog testa på midsommarafton, om nu ÄL testet fortfarande är starkt imorgon. Har vänner över på middag på midsommar och de kommer nog bli misstänksamma om jag inte dricker vin... Så om jag får veta att jag är gravid så kan jag försöka hitta på någon bra ursäkt (är iofs ur usel på att ljuga), men även om det är negativt så kommer jag inte våga dricka, så egentligen spelar det ingen roll om jag testar då eller väntar, men bra att ha en ursäkt för att få testa någon dag tidigare :-P

Sen vet jag sen tidigare att jag brukar börja bli illa mående dagarna före BIM, samt att jag har väldigt lätt för att känna direkt efter man haft sex att det "hände något" att det tog sig liksom.
    Vi är precis "klar" efter en omgång haha och jag har den där "spända knepiga känslan i magen" känslan av att det faktiskt blev något, men det återstår att se :)

• Minime86
    Symetrical skrev 2015-06-07 07:30:57 följande:

Ledsen att göra er besvikna tjejer, men idag var gravtestet inte lika starkt. Inte jättesvagt, men definitivt blekare än det i tisdags och torsdags. Känns sååå skönt att ha den där vul-tiden nu på tisdag morgon. Har jag tur beror mina stickande bröst och ökat svullna mage inte bara på kvarvarande hcg, utan även på att äl är på g. Måste säga att det är bra surt att må såhär illa utan att det leder till något bra...

Neej:( Hoppas att du år lite svar på tisdag i alla fall!

Här sitter man o trodde att man skulle få fullt utslag på ÄL stickan idag, då det var starkaste hittills igår, men nej imorse var det istort sett helt blankt. Dock vet jag ju att det KAN bero på att jag testade så tidigt, testade redan kl.07. Så får testa en gång senare under dagen också...
    Kanske är så att det inte visar starkare än det jag fick för mig, kanske är olika det där. Det står ju att det ska visa starkare än kontrollstrecket för att vara positivt.
    Å vad förvirrad man blir.

• Minime86
    mikamon skrev 2015-06-07 00:27:34 följande:
    Räkna med att mensen kommer ca 14dar efter ägglossningen. Brukar stämma för mig :) Jag har oregelbunden mens-ägglossning så jag kan bara räkna ut BIM utefter ägglossningen. Skitjobbigt men jag har vant mig vid det här laget :/

Vi hoppas på positivt ältest imorgon du och jag! :)
    Ja du, inte fick jag något positivt ÄL test inte. Sååå svagt så svagt! Så jag antar att ÄL var igår, att det var den högsta stegringen... Men vi sexade ju på både fredag och lördag så det borde ju kunna ge resultat i alla fall : )
    Såhär såg testet ut idag (kl.9):

Bara att hålla tummarna och jag räknar BIM runt den 18-20 Juni :)

Håller tummarna att du får ett starkt test idag :)
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni