mikamon skrev 2015-06-07 00:27:34 följande:
Räkna med att mensen kommer ca 14dar efter ägglossningen. Brukar stämma för mig :) Jag har oregelbunden mens-ägglossning så jag kan bara räkna ut BIM utefter ägglossningen. Skitjobbigt men jag har vant mig vid det här laget :/
Vi hoppas på positivt ältest imorgon du och jag! :)
Ja så tänker nog jag. Jag kommer nog testa på midsommarafton, om nu ÄL testet fortfarande är starkt imorgon. Har vänner över på middag på midsommar och de kommer nog bli misstänksamma om jag inte dricker vin... Så om jag får veta att jag är gravid så kan jag försöka hitta på någon bra ursäkt (är iofs ur usel på att ljuga), men även om det är negativt så kommer jag inte våga dricka, så egentligen spelar det ingen roll om jag testar då eller väntar, men bra att ha en ursäkt för att få testa någon dag tidigare :-P
Sen vet jag sen tidigare att jag brukar börja bli illa mående dagarna före BIM, samt att jag har väldigt lätt för att känna direkt efter man haft sex att det "hände något" att det tog sig liksom.
Vi är precis "klar" efter en omgång haha och jag har den där "spända knepiga känslan i magen" känslan av att det faktiskt blev något, men det återstår att se :)