• Minime86

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Symetrical skrev 2015-06-07 10:06:32 följande:
    Ja, jag antar att jag inte kommer att bli klokare förrän på tisdag (om ens då!) Googlade (såklart!) runt och hittade då denna tråd www.familjeliv.se/forum/thread/73052299-ni-som-fatt-svagare-gravtest-och-ar-orolig-var-inte-det-jag-vet-varfor-nu

Så nu är jag sugen på att testa igen med utspädd urin. Man blir ju helt knäpp!

Jag fick också ofta sådär svagt när jag hade äl, så jag började tempa för att på så vid bekräfta att ägget släppt i alla fall.
    Jag läste det där nu, tycker också att du ska testa igen :) Det kanske är så att du har väldigt höga halter. håller tummarna, hejjar på dig!!

Ja jag räknar nu med att ÄL var under helgen, antingen fredag eller lördag :) Så kommer att testa runt midsommar tror jag och hoppas på det bästa. Men är ju första försöket så man får väl räkna med att det inte blir positivt denna gång :)

• Minime86
    AngelinaAr skrev 2015-06-07 09:42:54 följande:
    Hahahaha...:d

Thumbs up! :)

Haha, ja jag lyckades även igår :-P

Så jag lyckades, lördag o söndag förra helgen, sen måndag, tisdag och nu fredag o lördag, så nu jäklar har vi gjort allt vi kan för att det ska ta sig. samt att jag börjat med folsyra som BM tipsade om :)

• Minime86
    Symetrical skrev 2015-06-07 10:17:18 följande:
    Tack, raring! Håller tummarna för dig också!

Tack tack :) Så skönt att kunna lätta sitt hjärta här när min inte kan pratat med någon nära vän, för man vill ju inte säga en massa nu innan något hänt!

• Minime86

Jag tog mitt sista äL test nu vid 13 tiden, endast ett jätte jätte svagt streck, så jag tänker som så att trots att jag inte fick super duper starkt teststreck fredag lördag så måste jag haft ÄL i helgen ändå, så jag satsar på det. Har jätte mycket små stickningar nedre delen magen idag.

• Minime86

Mikamon: Jag har heller inga ÄL tester kvar nu, känns rätt bra, jag har typ varit besatt av dem senaste dagarna Jag har massa stickningar i magen idag, har varit till o från hela dagen. Jag berättade för maken att jag har en känsla i kroppen som säger att det tagit sig.

Då började vi prata om hur vi ska berätta för våra föräldrar, vi bor långt i frå-n både mina och hans föräldrar, så skulle tro att vi kommer att berätta runt v. 8-10 bara för att vi träffar dem då. Maken vill berätta för dem genom att ta på lillebror i familjen en tröja där det står "snart är jag storebror" Eller "jag ska bli storebror" eller något i den stilen :)
    Å vad jag längtar tills man får veta om det tagit sig!

• Minime86
    mikamon skrev 2015-06-07 22:16:13 följande:
    Visst känns det bra? Jag har iofs beställt nya men får se om jag låter bli dom. Just nu känns det som att jag ska strunta i dom ett tag iaf :)

Jag har fått spänningar vid vänster sida av tjejmagen ikväll, det började en timme sen. Högg till när jag var i tvättstugan. Kan vara ägget som håller på att lossna, inbillar mig det iaf ;) Får se om jag får en temphöjning snart. Konstigt vad man längtar till imorgon bitti, att få vakna aptidigt bara för att tempa sig :) Ångrar lite att jag sovit som en stock den här helgen och tempat alltför sent...men men .

Oh det var ju en fin idé :) Hur gamla är era barn, hur många? :) Jag längtar till den dagen som jag kan säga till mina föräldrar att dom ska bli mormor och morfar <3
    Ja nog känns det bra, eller kanske inte, jag for o köpte nya idag bara för o kolla och det verkar som att det var ÄL i helgen, fick jätte jätte svagt idag. Nu har jag börjat få molvärk i magen o ryggen, igen, så den vara bara borta en dag... Jag hoppas att det är positivt. Har haft mycket hugg/stickningar i magen också. Men men nu är det bara denna jobbiga väntan på BIM.

Vi har två barn, två pojkar som är 7 (blir 8 i år) och 5 år gamla :)
  • Minime86

Idag har jag som en mage som en är som uppblåst ballong, kan knappt ha jobb byxorna, får ont av dem.. Öm i magen är jag också...

• Minime86

Idag har en rad symptom dykt upp, illa mående om jag blir lite hungrig, stickningar i magen, och en sjuk trötthet, sitter o läser lite oapper på jobbet o håller på o somna...

• Minime86

Jag kanske kommer att testa imorgon på morgonen, det är då ca 4-5 dagar kvar till BIM.

Men just nu är jag inte jätte sugen, vi brottas med magsjuka i huset Blää... Äldsta grabben blev sjuk natten till igår och yngsta nu ikväll vid 21... Så undra när vi andra får det?? Jag är LIVRÄDD för att kräkas, så jag VILL INTE HA DET!
    Usch! Lider med lillkillen, han kräktes så rejält första gången så de 3-4 ggr efter det kommer det nästan inget men han har så ont i magen att han skriker rätt ut! Man vill kunna hjälpa dem, men det kan man ju inte :( Men nu ska jag sova, maken tar natten, då jag tog natten med stora grabben. Men svårt att sova när man vet att han är dålig...

• Minime86

Jag skulle ha testat imorse, men åkte på magsjuka i natt så jag får vänta till imorgon, då kanske jag känner mig lite mer på banan än vilket resultat det visar.

• Minime86

jag gjorde ett CB digital imorse, negativt. BIM någon gång mellan torsdag och lördag. Så det känns ändå som att det fortfarande finns hopp :) Men blir det inget så är det bara på´t igen nästa ÄL. Men jag hoppas ju självklart att det tagit sig, jag har smärta i magen som jag inte brukar ha strax före mens, men det återstår att se. Har beställt hem lite tester nu och tänker inte testa före midsommarafton nu.

• Minime86

Jag kunde inte hålla mig, testade en gång imorse igen, negativt även där. BIM någonstans mellan torsdag o lördag tror jag.
    Idag när jag skulle gå o duscha så hade jag en lite röd strimma i flytningarna (Så såg min nidblödning ut med förra barnet) Men frågan är kan en nidblödning komma på ÄL+9-10?? Eller ska jag räkna med att det är mensen som är på intågande? Vad tror ni?

• Minime86

alltså detta är lite knepigt. Jag fick u min mens igår, (första efter att jag tog ut spiralen) Jag har nästan inte blödit något alls med spiralen sista tiden, bara haft mensvärk. Nu kan jag säga att jag STÖRT blöder hur mycket som helst, dag som natt! men ingen direkt mensvärk.

Dock blev det ett besök på VC med extrema magsmärtor igår, inte  tjejmagen utan i övriga magen. Misstanken blev gallsten och jag fick en spruta Voltaren som hjälpte lite i alla fall.

Jag förklarade för läkaren att jag tagit ut en hormonspiral och att vi försökt bli gravida men att jag börjat blöda igår och att grav test visar negativt, men jag sa att jag ville iaf ställa frågan ifall det skulle kunna vara ett tidigt missfall, men de trodde han inte, han sa att trots tidigt missfall så borde då gravtestet visat positivt.

Nu ska jag snart tillbaka för leverprover, ökat levervärde visar tydligen att man haft ett gallstensanfall, så vi får de vad det visar.

Men jag satsar i alla fall på ÄL den1 JULI nu :) BIM blir runt den 15 JULI :) så jag hör väl inte hit egentligen längre, men jag vill gärna följa er i alla fall :)

• Minime86

Så ja, då var nya ägglossningstester beställda. Ska börja testa igen fredag eller lördag :) Spännande. Nackdelen är att vi är bortresta från o med lördag o en vecka framåt, så jag måste smyga med testerna samt att vi måste sexa i smyg haha. Men det är ju spännande på sitt sätt haha. Mensen har i alla fall valt att sluta idag som det verkar :) Så det blev 3 dagar störtblödning för att sedan tvär sluta.

Nej dags att sova nu kanske :)

• Minime86

Snart snart, på fredag är det dags att börja ÄL testa igen... ÄL beräknas någon gång runt Onsdag. Det jobbiga är att vi åker hem till svärföräldrarna i helgen, så jag måste smyga med ÄL testen, men det ska nog gå bra, det måste gå bra, för nu jäklar ska det gå vägen :)

Grattis Tassen till plusset!

• Minime86

Om jag ¨vill gå med i FB gruppen, ser någon annan på min facebook att jag är med i den gruppen? Tänkte vi vill inte alls gå ut med att vi försöker med en 3:e... Men jag vill gärna fortsätta prata med er :)

• Minime86

Nu har jag börjat ÄL testa för denna gång. Började i torsdags, blankt i torsdags, blankt i fredags, jätte jätte svagt i lördags, lite starkare i går och ytterligare lite starkare idag, så hoppas på en rejäl stegring imorgon :) Hade varit underbart, vi har även treårig bröllopsdag imorgon :)

Testen är ju fortfarande negativa, men hur snabbt kan man få stegring? Jag fick aldrig fullt utslag förra månaden, men hoppas på det denna gång i alla fall. Enligt senaste mensens första dag så ska ÄL vara på onsdag och BIM den 15/7.

Ska testa lägga till en bild på dagens test.

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni