• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • Minime86

Jag kanske kommer att testa imorgon på morgonen, det är då ca 4-5 dagar kvar till BIM.

Men just nu är jag inte jätte sugen, vi brottas med magsjuka i huset Blää... Äldsta grabben blev sjuk natten till igår och yngsta nu ikväll vid 21... Så undra när vi andra får det?? Jag är LIVRÄDD för att kräkas, så jag VILL INTE HA DET!
    Usch! Lider med lillkillen, han kräktes så rejält första gången så de 3-4 ggr efter det kommer det nästan inget men han har så ont i magen att han skriker rätt ut! Man vill kunna hjälpa dem, men det kan man ju inte :( Men nu ska jag sova, maken tar natten, då jag tog natten med stora grabben. Men svårt att sova när man vet att han är dålig...

• mikamon
    soofa skrev 2015-06-11 07:52:47 följande:

Ja du, det hoppas vi VERKLIGEN nu! Även om det är jobbigt att räkna ner och vänta in BIM så måste det väl ändå kännas betydligt bättre än att invänta ÄL? ;) Hoppas hoppas nu!

Jag går och inväntar mina ÄL-symtom nu, ska börja testa i morgon och hoppas på positivt under helgen.

Haha oja. Nu känns väntan väldigt jobbig dock. Så långt kvar till midsommar...haha.. Ska testa mig efter midsommarhelgen (eller kanske innan).

Min temp har varit högre i flera dar nu efter ägglossningen. Bådar gott, kanske? :)

Såg att du fick utslag på ältest, woohoo!! <3 ligga ligga ligga ;)

Var förresten och hälsade på en nykläckt bebis idag. Sååå söt och ja, längtar ju mer nu efter en egen. Ooh.
  • soofa

Tjejer, tillika mina experter; hur snabbt efter ägglossning minskar äl-testerna i styrka? Jag gjorde ett test vid sju i morse som var klart positivt, när jag sedan testade igen vid tolv var det inte det. Jag har ingen koll på det här, men kan det innebära att ägglossningen ägde rum någon gång mellan dom timmarna eller att jag helt enkelt är en sådan som ska testa på morgonen för att få utslag?

• Desideri
    soofa skrev 2015-06-14 12:57:09 följande:

Tjejer, tillika mina experter; hur snabbt efter ägglossning minskar äl-testerna i styrka? Jag gjorde ett test vid sju i morse som var klart positivt, när jag sedan testade igen vid tolv var det inte det. Jag har ingen koll på det här, men kan det innebära att ägglossningen ägde rum någon gång mellan dom timmarna eller att jag helt enkelt är en sådan som ska testa på morgonen för att få utslag?

Det kan också varit så att det blev stegring sent igårkväll och var starkt hela natten till morgonen för att sen bli svagt. Så är det alltid för mig. Jag får positivt sent på kvällen och vid lunchtid dagen efter är der svagt igen. Jag skulle säga att äl är inom 12-24 timmar efter du fick positivt test imorse. :)
  • soofa
    Desideri skrev 2015-06-14 13:37:07 följande:
    Det kan också varit så att det blev stegring sent igårkväll och var starkt hela natten till morgonen för att sen bli svagt. Så är det alltid för mig. Jag får positivt sent på kvällen och vid lunchtid dagen efter är der svagt igen. Jag skulle säga att äl är inom 12-24 timmar efter du fick positivt test imorse. :)
    Tack för svar! :) Jag hade ett positivt äl-test också i går morse.
  • Minime86

Jag skulle ha testat imorse, men åkte på magsjuka i natt så jag får vänta till imorgon, då kanske jag känner mig lite mer på banan än vilket resultat det visar.

• Elyssa81

Jag köpte sånt där digitalt ÄL-test, trots att jag skulle avstå tester denna månaden. Fick dock en blinkande glad gubbe vilket tydligen betyder hög fertilitet, men inte maximal. Stämmer ganska bra med mina egna beräkningar med ÄL i övermorgon. Försöker satsa på sex minst varannan dag nu och hoppas det kan leda till ett litet marsbarn. :)

• soofa
    mikamon skrev 2015-06-13 23:30:22 följande:
    Haha oja. Nu känns väntan väldigt jobbig dock. Så långt kvar till midsommar...haha.. Ska testa mig efter midsommarhelgen (eller kanske innan).

Min temp har varit högre i flera dar nu efter ägglossningen. Bådar gott, kanske? :)

Såg att du fick utslag på ältest, woohoo!! <3 ligga ligga ligga ;)

Var förresten och hälsade på en nykläckt bebis idag. Sååå söt och ja, längtar ju mer nu efter en egen. Ooh.
    Nu hakar jag på din bim-väntan. Äl-testet var åter svagt i morse så nu antar jag att ägget har gett sig iväg på äventyr! :) Tror inte det blev något den här månaden men man måste ju hoppas! Bim den 30/6, när har du?
  • siz

Ok tjejer ville bara berätta att jag har bim på lördag...gjorde ett test idag o d visa negativt, känner mig så ledsen...känner mig så nere...

• Minime86

jag gjorde ett CB digital imorse, negativt. BIM någon gång mellan torsdag och lördag. Så det känns ändå som att det fortfarande finns hopp :) Men blir det inget så är det bara på´t igen nästa ÄL. Men jag hoppas ju självklart att det tagit sig, jag har smärta i magen som jag inte brukar ha strax före mens, men det återstår att se. Har beställt hem lite tester nu och tänker inte testa före midsommarafton nu.

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni