• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • Minime86

Jag kunde inte hålla mig, testade en gång imorse igen, negativt även där. BIM någonstans mellan torsdag o lördag tror jag.
    Idag när jag skulle gå o duscha så hade jag en lite röd strimma i flytningarna (Så såg min nidblödning ut med förra barnet) Men frågan är kan en nidblödning komma på ÄL+9-10?? Eller ska jag räkna med att det är mensen som är på intågande? Vad tror ni?

• Symetrical
    AngelinaAr skrev 2015-06-16 01:15:30 följande:
    Hej...

Jag tänker samma som dig nu...men tvp missfall på raken pallar man inte bli ledsen man hinner knappt bli det för man nojja hur man sj mår...man får ta det naturligt helt enkelt och förstå att det inte är fel på en själv.. Jag kommer köra igång direkt..men problemet är att man blir rädd för bli gravid jag kommer typ inte bli så glad om jag ser plus..kommer vara vanlig tills jag är i vecka 12-13 det är då jag kommer reagera som om jag nyss plussat haha.

Orka hänga upp sig och bli dissad varje gång.. Hur många Mf har du haft? Tur att det är tidiga Mf vi har...man hade blivit helt knäckt annars...min läkare sa att jag bara skulle låta en mens gå förbi för kroppen återhämtar sig alltid så fort..frågade om jag skulle typ vänta några månader så inte det händer igen men han sa det va onödigt... När missfall inträffar så är det typ när som så egentligen skall man köra som vanligt och inte hänga upp sig på missfall annars blir man stressad mer ju..kan ju nästan framkalla de sj då..det är väl ren otur eller natutligt då det kanske är fel på foster osv...så vi kör på..ushh hatar långa cyklar när jag vart yngre så hade jag åxå typ mens varannan månad nu är den perfekt 28 dagar!men den kan ju alltid rubbas...men då är det bara Untz Untz Untz..... Som återstår :)

Haha ska fan våldta honom dag in dag ut denna gång. Hur lång är din cykel? KRAM hjärtat.
    Hahaha. Du är rolig!
    Jag har bara haft det här missfallet, så än så länge känner jag mig inte så nojig. Har du testat progesteronkräm? Jag använder det för att försöka förlänga min korta lutealfas, men hört massa positivt om den krämen angående tidiga missfall och spottings också. Väldigt tidiga MF kan ju bero på låg progesteronhalt, så med hjälp av lite extra tillfört progesteron har många som fått upprepade sådana lyckats genomföra DN hel graviditet!
    Min cykel har legat på allt mellan 28-51 dagar senaste halvåret, men håller tummarna att den kanske ordnar upp sig nu. Kan enligt min gynekolog göra det ibland efter MF.
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-06-16 05:09:44 följande:
    Spännande! :)

Jag ska försöka låta bli att testa mig på midsommar. Får jag dock nån liten blödning(nidis) eller andra graviditetstecken så tar jag nog ett test, annars ingen förrän på BIM-dan :)
    Vad är det för dumheter!?!??
    Du borde testa senast midsommar!
    /Hon den där som lever genom alla andra
    PS. Helt blankt gravtest imorse och nytt vul imorgon kl 10! Håll tummarna att alla missfallsrester är ute och att äggblåsorna dignar!
  • Marie14

Plussade igår! Andra försöket efter missfall! Hoppas på tredje gången gillt nu, haft ett ma och en ofostrig grav innan.

• mikamon
    Tassen skrev 2015-06-16 08:43:44 följande:

Det är nog dumt att testa tidigt iofs. Men är ju sååååå nyfiken. :-P

Haha ja man blir ju bara besviken om det inte visar nåt :) förra gången plussade jag ett par dar efter BIM. Blev så förvånad då jag fick minus bara dagarna innan.

Ska du testa sig den här veckan?
    soofa skrev 2015-06-16 08:16:16 följande:

Men åh, då ligger ju bim bara en knapp vecka kvar! Heja heja! Tycker det är dags nu!

Själv hoppas jag inte lika mycket, vi fick inte till det så många gånger kring äl. Men vem vet, är det tillräckligt envisa spermier så! ;) Påbörjade också min kur med primolut-nor nu på morgonen, ska bli spännande att se om spottingsen håller sig borta den här månaden.

Ja uh nu går tidigt sjukt långsamt :p Jag är lite osäker på om vi fick till det den här gången. Kanske hade sex för få ggr. Borde haft det en gång till, minst ;)
    Symetrical skrev 2015-06-16 11:32:17 följande:

Vad är det för dumheter!?!??

Du borde testa senast midsommar!

/Hon den där som lever genom alla andra

PS. Helt blankt gravtest imorse och nytt vul imorgon kl 10! Håll tummarna att alla missfallsrester är ute och att äggblåsorna dignar!

Hahaah!! Knäppgök <3 Skulle vilja testa redan nu. Mått sjukt illa i två dar nu, men känner iiiingenting i tjejmagen. Ömma nipples fortf. . Så troligtvis blir det ett test på tors/fre ;)
  • Tassen
    mikamon skrev 2015-06-16 16:58:28 följande:

Haha ja man blir ju bara besviken om det inte visar nåt :) förra gången plussade jag ett par dar efter BIM. Blev så förvånad då jag fick minus bara dagarna innan.

Ska du testa sig den här veckan?Ja uh nu går tidigt sjukt långsamt :p Jag är lite osäker på om vi fick till det den här gången. Kanske hade sex för få ggr. Borde haft det en gång till, minst ;)Hahaah!! Knäppgök <3 Skulle vilja testa redan nu. Mått sjukt illa i två dar nu, men känner iiiingenting i tjejmagen. Ömma nipples fortf. . Så troligtvis blir det ett test på tors/fre ;)

Jag kommer inte kunna hålla mig på fredag så kommer testa då

Visar det neg kommer jag dricka vin och hoppas på plus efter bim
  • mikamon
    Tassen skrev 2015-06-16 17:28:14 följande:

Jag kommer inte kunna hålla mig på fredag så kommer testa då

Visar det neg kommer jag dricka vin och hoppas på plus efter bim

Håll oss uppdaterade! Himla kul om vi plussar båda två :)

Vi ska bort över midsommar(till svärfar) så kommer inte testa nåt under helgen, som det känns nu :S kanske vågar mig på ett test på torsdag.
  • Tassen
    mikamon skrev 2015-06-16 20:30:23 följande:

Håll oss uppdaterade! Himla kul om vi plussar båda två :)

Vi ska bort över midsommar(till svärfar) så kommer inte testa nåt under helgen, som det känns nu :S kanske vågar mig på ett test på torsdag.

Ja absolut, skriver här på en gång efter testet. Fast känner att det säkert är neg som vanligt.

Hade en liten tempdipp idag på äl+7. Borde inte den komma tidigare om det är en implantionsdipp? Någon som vet?
  • soofa
    Tassen skrev 2015-06-16 21:21:16 följande:
    Ja absolut, skriver här på en gång efter testet. Fast känner att det säkert är neg som vanligt.

Hade en liten tempdipp idag på äl+7. Borde inte den komma tidigare om det är en implantionsdipp? Någon som vet?
    Vad jag har läst är det vanligt att det inträffar mellan äl+7 till äl+10 så det kan mycket väl vara det. :)
  • soofa

Åh, vad jag hoppas på många plus här nu i veckan!

Själv känner jag en massa saker i kroppen, som jag lätt hade tolkat som graviditetssymtom om det inte vore för att jag är på äl + 1, haha! :D

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni