• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • Novembersmile

Ok! Jag plussade på äl +11 med :) jag tänker nog testa nästa helg. Kan nog inte hålla mig! ;)

Solrosen 83 skrev 2015-07-02 21:12:05 följande:

Får se om jag klarar och hålla mig. Med dottern plussade jag på äl+11 har jag för mig. Var då väldigt trött och mådde små illa så gör jag det nu med så kan jag nog inte hålla mig från att testa. Har dessutom en hel hög billiga gravtest liggandes.

Tänker du vänta och testa?

BF 2013-08-05
  • Novembersmile

Hur mår ni efter äl? Jag har molvärk i äggstockarna/livmodern och har en strålande/stickande värk i brösten. Jag kommer knappt ihåg hur det kan kännas.

BF 2013-08-05
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-07-04 08:47:04 följande:

Hur mår ni efter äl? Jag har molvärk i äggstockarna/livmodern och har en strålande/stickande värk i brösten. Jag kommer knappt ihåg hur det kan kännas.

BF 2013-08-05
    Har också lite molande till och från och bröstvårtorna är väldigt ömma.
  • Solrosen 83

Tiden sniglar sig fram här. Bara äl+6 idag. Haft en kittlande/pirrande känsla i tjejmagen sista dagarna. Molar lite lätt hela tiden. Sen är magen väldigt svullen men den brukar bli det när jag ätit pergo. Vet inte om det beror på att jag samlar på mig vätska innan mens då. Hoppas ju på att det jag känner beror på att det lyckats denna gången men vågar inte riktigt tro på det.

Hur går det för dig novembersmile?

• carro90

Då har primolut-nor'en  gjort sitt, 2 dagar efter den 10e tabletten kom mensen som ett brev på posten med tillhörande molvärk. Så på måndag börjar jag med pergon! Solig Spännande men samtidigt läskigt!   

• carro90
    Solrosen 83 skrev 2015-06-29 21:47:34 följande:
    Oj det var snabbt :) Dröjde 10 mån innan min första mens kom och innan dess fanns inte en tanke på att försöka igen. Ammade dottern till hon var 9 mån så kanske gjorde sitt till att det dröjde.

Ska du köra med pergo direkt sen efter blödningen?
    Jag har pcos så jag får ingen egen mens. Både jag o sambon va sugna på nr två efter bara några veckor Tungan ute  Yes, tänkte försöka o se om det händer något, uteblir ägglossning så är det ingen stress :) 
  • carro90

Någon som vet vad det är för skillnad att börja med pergo på cd3 eller cd5? Ger det olika effekt eller varför börjar man på olika dagar? 

• Solrosen 83

Kunde inte hålla mig från att testa längre idag på äl+10. Har en hel hög med billiga stickor som ska kunna detektera från äl+7 så tänkte varför inte. Men var så klart helt blankt. :( Så antingen har det inte lyckats denna gång heller eller så är det helt enkelt för tidigt. Hoppas så klart på det sista men börjar tappa hoppet lite för denna omgång.

Misslyckas det nu får jag tidigast börja äta en ny kur v33 efter jag pratat med gyn när de öppnat igen efter semestern så att de har tid och göra vul.

• Novembersmile

Jag har oxå testat. Helt blankt! Kan ju vara för tidigt, men känns lite som att vi får göra ett nytt försök nästa månad. Har du några symtom ?

Jag har molvärk i äggstockarna dagligen , men ömheten i brösten har avtagit inbillar jag mig.

BF 2013-08-05
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime