• AnneliR

Så rädd för missfall

Hej!

Här har du en till som är livrädd för missfall, plussade igår och är i vecka 3+5 idag. Har på 11 månader fått två missfall och kan inte släppa tanken på ett tredje :( letar konstant symtom som jag tycker kommer o går (redan!). Har två fina pojkar hemma så vet ju att jag kan få barn men dom senaste missfall en har gjort mig livrädd! Hoppas och hoppas att det blir en bebis i slutet av januari :) kram

• AnneliR

Hej!

Här har du en till som är livrädd för missfall, plussade igår och är i vecka 3+5 idag. Har på 11 månader fått två missfall och kan inte släppa tanken på ett tredje :( letar konstant symtom som jag tycker kommer o går (redan!). Har två fina pojkar hemma så vet ju att jag kan få barn men dom senaste missfall en har gjort mig livrädd! Hoppas och hoppas att det blir en bebis i slutet av januari :) kram

• AnneliR
    Aqq1 skrev 2015-05-14 08:41:31 följande:

Jag är i vecka 4+2 och letar och känner också efter heela tiden! Oroar mig konstant, o springer o kollar så jag inte blöder hela tiden. Har också en frisk liten kille på 19 månader hemma. I vilken vecka har dina mf skett? Båda mina har skett i vecka 5 under loppet av tre månader så nu är jag gravid för tredje gången på 5 månader. Hopps såå vi får våra januari bebisar!

Mitt första mf var en sk ofostrig graviditet och upptäcktes i vecka 7, den andra var ett missfall och upptäcktes i vecka 9. Senaste tog på mig väldigt psykiskt då jag först fick cytotec som inte tog, fick skrapas en vecka senare och det har tagit 8 månader innan jag nu blev gravid igen. Vad har du för symtom än så länge? Jag har ömma bröst, illamående, bubblig mage samt lite molvärk.
  • AnneliR

Jag tänkte boka ett privat vul runt vecka 8-9 för att lugna mina nerver lite :) jag har båda missfallen fått förvarning i form av bruna flytningar och det var därför jag bokade in tidiga vul där med, ska försöka att leva lite som vanligt och inte fokusera allt för mkt på graviditeten fram till första ultraljudet, man vågar ju inte bygga upp allt för mkt förhoppningar.

• AnneliR

Känner mig rätt nere nu då jag på em fått rosa flytningar.. Har ju även molvärk så det här känns inte alls bra :( har ju inte passerat bim än utan plussade på äl+11, måste ju vara ett tredje missfall på g. Fick ganska så starkt plus på cb så någon kemisk graviditet tror jag inte att det är. Nån annan som haft rosa flytning i början men som det gått bra för?

• AnneliR

Jag kommer ställa in mig på det värsta, har bim i helgen och kommer "mensen" så räknar jag nog inte med det plus jag fått, inte när det är så tidigt. Har jag inte börjat blöda o helgen så ska jag testa mig igen nästa vecka och får ta ställning till det då. Tack för allt stöd! :)

• AnneliR

Tänkte jag uppdaterar lite redan nu. Inga mer färgade flytningar har kommit sen igår em, har molvärk och har idag mått rätt illa. Brösten är ena stunden jätteömma och nästa känns dom inte så mkt. Har kissat säkert 7 gånger idag redan :) är enormt trött. Tack vare allt detta så får jag iaf lite mer hopp ska testa mig på söndag igen och är det ett någorlunda starkt plus så vågar jag nog tro på att jag är gravid iaf.

En liten fråga bara: Det här med ömma bröst, är era ömma hela tiden eller har ni som mig lite fram och tillbaka? Vissa verkar ju ha så ont att dom inte ens kan röra dom men så illa har inte jag.

• AnneliR

Kunde inte hålla mig utan testa nu på em, bim-1 och har hållit mig i 2 timmar. Tror jag kan räkna mig som gravid :D
  • AnneliR

Tack snälla! Ska ringa och boka in vul till vecka 7+ nånting på måndag. Kan man garanterat se hjärtat. Ska verkligen försöka vara glad nu istället för bara orolig, och ska sluta leta symtom! Verkar ju vara fullt normalt att det är fram o tillbaka i styrka :)

• AnneliR
    Aqq1 skrev 2015-05-16 20:00:48 följande:

Ja det är ju jättesvårt att bortse från oron men man får ju försöka hade vart kul o följas åt i tråden!

Tycker absolut att vi ska följas åt :) kul att ha andra att bolla med under resans gång!
Svar på tråden Så rädd för missfall