Inlägg från: strawberri |Visa alla inlägg
  • strawberri

Så rädd för missfall

Hej! Hänger gärna på här. Har en son och ett MA i vecka 7 i bagaget och nu är jag gravid igen i vecka 8 (7+3) va på ett tidigt vul i vecka 6+0 där vi såg vår lilla ärta med ett pickande hjärta men ändå finns oron där o gnager :(

• strawberri

Förstår det! Är precis lika dan! Min son blir 3,5 nu i maj :) hur gammal är din? :)

Aqq1 skrev 2015-05-16 20:02:30 följande:

Hej! Skönt att ha sett ett litet hjärta, längtar också efter att gå göra de! Men kan tänka mig att oron är stark ändå, själv var jag inte alls orolig vid min graviditet med sonen eller innan jag fick första mf men nu är jag superorolig. Hur gammal är din pojk?

• strawberri

Jag är orolig för att något är fel pga att jag inte har NÅGON molvärk alls :( hade lite i början ibland men nu känner jag inget. Går in i vecka 9 imorgon :/ usch för denna oro!! Någon mer som inte har någon molvärk som det gått bra för?

• strawberri

Hoppas det är som det ska för min del då ;) hade massa molvärk när jag väntade min son o nu inget :S

Aqq1 skrev 2015-05-19 15:17:11 följande:

Jag hade ingen alls med mitt första barn, o han är en pigg 1,5 åring nu

• strawberri

Jag får redan frågan dagligen om jag är gravid pga min svullna mage :S är i v 9 men ser ut som v 20 typ haha! Jag kan inte dölja det längre :/

• strawberri

Usch idag är en sån där orolig dag för mig :( vaknade utan ömma bröst och illamående och är inte heller känslig mot dofter som jag varit innan hela tiden :( tänkte direkt MA igen ???? har heller inte haft molvärk på länge :( vad kan man göra för att stilla oron? Har ul inbokat den 17 juni men såå länge vill man ju inte gå med detta :( är i v 9+5

• strawberri

Ja fy när man varit med om missfall eller ma innan så blir man ju ännu mer orolig att nåt är fel när symtom försvinner :( bara att hålla ut till nästa ul antar jag :(

Bubblor skrev 2015-06-01 12:01:40 följande:

Jag ringde faktiskt min barnmorska idag för att jag också varit orolig. Hon sa att det är väldigt vanligt med dels lite blödningar i början av graviditeten samt att symptom kan komma och gå lite grann, och att vi känner gärna efter lite för mycket och oroar oss lite för mycket. Det är bättre att försöka njuta av att man mår bra istället :) Det är lite svårt, jag vet, men jag ska försöka ta hennes råd iallafall :)

• strawberri
    Bubblor skrev 2015-06-01 12:36:17 följande:
    Ja, jag har ju visserligen aldrig haft mf eller ma, då det här är min första graviditet nånsin. Jag tycker nog att om du är orolig och har haft det tidigare så borde de kunna erbjuda ett tidigare ultraljud till dig. Ingen vill ju gå runt och vara orolig. Man lär väl känna sin kropp på ett annat sätt kan jag tänka mig. Men jag ska hålla tummarna för oss allihop att allting är bra :)
    Ok. Jag fick ett tidigt vul i v 6+0 det är en månad sedan nu där vi fick se att hjärtat slog just pga oro för ma igen men tankarna och oron finns ju alltid kvar :( ja vi får hålla tummarna för att allt går bra för oss!
  • strawberri

Jahopp idag kom bruna flytningar och symtomen är bortblåsta bara ställa sig in på ma igen då o förbereda sig för en skrapning :(

Svar på tråden Så rädd för missfall