Inlägg från: strawberri |Visa alla inlägg
  • strawberri

Så rädd för missfall

Tack! Det gick jättebra! Pytteliten risk för DS och alla organ man letar efter fanns så det såg jättebra ut :) blev framflyttad en dag så bf 25 dec ist för 26 ;) hur går det för dig?

Aqq1 skrev 2015-06-17 15:06:57 följande:

Håller tummarna, hur gick de?

• strawberri

Jag fick åka till gynakuten inatt :( fick en stor brun flytning som övergick i färskt blod när jag "krystade" :( bebisen levde men hon kunde inte se varifrån blödningen kommer tappen va också lång och såg bra ut :S nån som varit med om liknande? Är i vecka 13+1 nu.

• strawberri

Jag har lika dant mina är grönbruna i färgen men jag hade blödning i lördags så beror nog på det. Är då orolig att det ska gå åt skogen med graviditeten pga blödningarna :( hörde iaf hjärtat på bebisen nyss för första gången med min dopplet så det lugnar en del! Trodde det va för tidigt att höra något. Är i v 14.

Bubblor skrev 2015-06-24 13:21:06 följande:

Alltså, är det någon som vet om det är vanligt med slemklumpar? Fick precis en sådan som var lite blodfylld och typ 2 cm stor eller något. Försökte ringa min barnmorska men finns ju såklart inte några telefontider...

• strawberri

Ja absolut! Det har räddat min oro mpnga ggr även när jag va gravid med sonen! Tar ett tag innan man hittar hjärtslagen. Min bebis hade flyttat sig i magen när mannen ville lyssna så fick flytta runt den för o hitta :)

Aqq1 skrev 2015-06-24 15:44:24 följande:

Tycker du det är bra med doppler? Hade velat ha en men är jätterädd att jag ska ha svårt att hitta hjärtslagen/inte höra och bli ännu mer orolig.

• strawberri

Ja man får försöka ta de lugnt o tänka på annat men det ät skit svårt jag vet :( lycka till på ultraljudet!

Bubblor skrev 2015-06-24 16:30:40 följande:

Vad roligt att du kan höra hjärtljuden! :D Jag har ingen aning om någonting, har inte något ultraljud förrän den 8/7, har inte fått höra något eller så. Blir ju skitnervös, men är väl bara att stå ut antar jag, finns inget jag kan göra ändå :)

• strawberri

Jag köpte min på teknikmagadinet. Har den inte framme o kan kolla namnet nu men den är vit med gula märken o ser ut som ett hjärta i formen typ :) googla angelsound teknikmagadinet så får du upp den

hsh skrev 2015-06-24 16:23:13 följande:

Vad har du för doppler? Har en jag köpte på ebay men är fundersam på om den är för dålig för att kunna använda i min graviditet. .

• strawberri

Nu börjar det lägga dig tror jag... har typ gröngula flytningar gar nu. Ska in imorgon på undersökning IGEN :(

Aqq1 skrev 2015-06-30 20:25:05 följande:

Usch förstår att det är oroligt hur går det?

• strawberri

Jag går in i vecka 17 på lördag och känner bebisen dagligen, känns som fladder eller någon liten buff, har känt sen vecka 12-13 ungefär (är andra graviditeten så jag känner igen känslan). Har inte haft några blödningar på 6 dagar nu "peppar peppar" så hoppas det slutat nu! Magen har växt en del den med och jag kan känna livmodern nästan mellan naveln och blygdbenet och ser en liten upphöjning också :) håller mina tummar och hoppas att alt går vägen denna gång!

• strawberri

Jag kände massa i vecka 17 och kunde tom känna utanpå med handen små sparkar väntar också andra barnet så visst kan det va bebisen du känner! Känner ännu mer nu i v 17+5 :)

Svar på tråden Så rädd för missfall