• Aqq1

Så rädd för missfall

Beklagar hoppas att det trots allt inte är som du tror o att du får din bebis snart!

Mesakura skrev 2015-06-06 23:32:23 följande:

Inga barn ännu.... har bara försökt sedan augusti så blev gravid på första försöket. Men varje gång missfall. Det värsta denna gång är att jag redan betalt 900kr för sprutorna som nu bara liksom kastas bort. Varje dag tas en spruta och varje spruta kostar 30kr. Räkna ut det på en graviditet.....

Plus att jag är orolig över att det inte kommer sätta igång av sig självt. Jag vill verkligen inte skrapas eller ta piller:( och ja det kommer mer brunt nu framåt kvällen och jag känner typiskt "missfalls" känning i magen. Hemskt att man lärt sig hur det känns:(

• Aqq1

Jag tror det går bra, fick se det tickande hjärtat i torsdags. Jag har ganska mycket symptom och lår relativt dåligt om jag jämför med sonen. Mår illa till och från dygnet runt, o kräks ibland samt att jag är såå trött. Längtar såå tills nästa ultraljud för då känns det som jag kan slappna av mer o berätta det för familj, släkt osv. Ja förstår att tiden går sakta, men tror absolut du med kommer få se ett litet tickande hjärta

AnneliR skrev 2015-06-06 21:52:03 följande:

För mig går det bra tror jag, inga fler bruna flytningar och har kvar graviditetssymtom, är min hjärna som spökar lite bara.. Ena stunden känns allt bra och nästa är allt skit, då är jag övertygad om att det inte är något därinne. Gick in i vecka 8 idag och tiden går såå sakta tills på torsdag då vul är. Hur mår du?

• Aqq1

Har du haft mf innan? Ska hålla tummarna att du får se en ett litet tickande hjärta med mitt första barn hade jag typ inta symptom alls, och blödde dessutom lite i v. 10 typ men allt gick bra och han är en pigg och glad kille idag!

Seven Costanza skrev 2015-06-06 23:05:16 följande:

Känner verkligen igen mig tyvärr. Gick in i v 10 igår och känner mig väldigt osäker på om graviditeten fortsätter eller om den har avstannat. Har inte haft särskilt mycket symptom, inget illamående, bara trötthet och ömma bröst. Kände huggande smärtor tre gånger i snabb följd för två veckor sedan och sedan dess känner jag mig orolig så ha bokat ultraljud på onsdag. Fortfarande ömma bröst men vågar inte hoppas på graviditet förrän jag ser det.

• Aqq1

Okej, är det mitt o magen de hugger ä, inte typ i ligamenten? Som tröst så har mina två mf startat med blod och sen bara mensvärk inga hugg eller nåt sånt så tror faktiskt inte det är någon fara men förstår du blir orolig. Ja det förstår jag! Jag är i v 8 (7+5) fick se ett tickande hjärta i torsdags. Har ganska mycket symtom denna grav med illamåående osv, men som sagt med sonen hade jag typ inga och det fortsatte genom hela graviditeten, mådde helt enkelt toppen så de varierar nog från graviditet till graviditet.

Seven Costanza skrev 2015-06-07 10:42:30 följande:

Nej, det här är min första graviditet. Har inte haft några blödningar men som sagt högg det till tre gånger för två veckor sedan och nu högg det till igen för en stund sedan, så känner mig väldigt orolig. Tack så mycket, vill bara att det ska vara onsdag så man får veta! Hur mår du nu då? Vilken vecka är du i?

• Aqq1

Beklagar så jobbigt!! är väl inte så stor tröst just nu men finns ju många som har haft väldigt många missfall som ändå får behålla tillslut. Om jag inte minns fel finns det någon tråd här på fl om de f

Mesakura skrev 2015-06-07 15:37:20 följande:

Har blödningar med rött blod och yttesmå slemgrejer. Börjar undra om universum är emot mig ????

Har inga symptom kvar.

Känner som mensvärk i ryggen fast inte som vid graviditet utan som vid ett påbörjat missfall. Hemskt att man ska behöva genomlida detta. Tappar snart tron på ett egenburet barn. Ska typ gå och gifta mig imorn och börja kolla adoption.

• Aqq1

Är det inte ganska troligt att din medicin (progesteon?) fungerade denna gången men att just denna graviditeten var ren otur, sorgligt nog eftersom du gått igenom så många isåfall är ju chansen stor att det går bra nästa gång om du orkar/vågar försöka på nytt.

Mesakura skrev 2015-06-07 15:37:20 följande:

Har blödningar med rött blod och yttesmå slemgrejer. Börjar undra om universum är emot mig ????

Har inga symptom kvar.

Känner som mensvärk i ryggen fast inte som vid graviditet utan som vid ett påbörjat missfall. Hemskt att man ska behöva genomlida detta. Tappar snart tron på ett egenburet barn. Ska typ gå och gifta mig imorn och börja kolla adoption.

• Aqq1

Helt klart tillräckligt! Finns ju en hel del som åkt utomlands (Aten?) för att göra utredning då de i Sverige inte är så kunniga. Kanske ett alternativ om inte får rätt hjälp här men jag vet inte vad det är för slags process.

Mesakura skrev 2015-06-07 17:22:43 följande:

Saken är att jag tar både progesterall och innohep. Som ett jävla slags i ansiktet liksom. Så känns det. Ska typ kräva att de ska utreda mera för jag orkar inte gå igenom hur många som helst. Tyckte 4 var tillräckligt men nu blir det 5 ????

• Aqq1

Vilken vecka är du i nu? Det går säkert bra på detta ultraljudet ska hålla tummarna

hsh skrev 2015-06-08 09:20:16 följande:

Nä, inga blödningar men förra gången hade jag mycket hugg och sen började jag blöda precis på dagen när jag i vanliga fall skulle fått min mens. Spontanblödning kan man vänta på upp till två veckor efter dött foster om man upptäcker på ett vul, så tänker att blödningen kan komma en tid efter huggen.. Ja. Så då får vi klart besked. :-/

• Aqq1

Ni som känner hugg hur känns dem? Känner också av det ibland nu i graviditeten men inte direkt i magen utan snarare på sidorna ner mot ljumskara eller typ vid höftbenen svårt att förklara. Ibland när jag te.x hostar reser mig konstigt osv. Men det kan väl inte vara någon fara?

• Aqq1

Precis samma här

strawberri skrev 2015-06-08 10:57:06 följande:

För mig hugger det till när jag nyser, vänder mig snabbt i sängen eller liknande men det är ligamenten man känner. Kan göra så ont att jag får gå dubbelvikt tills det släpper. Hade precis lika dant när jag väntade min son så jag blir inte orolig.

Svar på tråden Så rädd för missfall