• Aqq1

Så rädd för missfall

Åh tack för ditt fina svar! Vill verkligen inte oroa mig hela graviditeten, det är ju så jobbigt ska ska verkligen försöka njuta istället. Grattis till dina fina tjej, o hoppas du kan njuta massor av henne nu!

mylifeisyou12 skrev 2015-06-28 04:51:35 följande:

Jag blev gravid efter 2 år och 4 mån . Försökte massor under den den tiden . Juni 2014 plussade jag , för mig var det som en dröm . Jag var så orolig att något skulle hända . Väntade på att v 12 skulle passera så att jag slipper min oro . V 12 passerade , oron avtog aldrig . Jag trodde hela tiden att jag skulle få missfall eller ma .jag var nästan säker att fostret skulle visa sig död på ul . Jag var orolig under hela graviditen . Orolig för missfall och att barnet ska dö plötsligt . I februari i år fick jag min efterlängtade dotter , hon var ett fullt friskt barn . Jag har verkligen ångrar mig för alla stunder jag varit orolig på . Njut av graviditeten ! Allt kommer gå hur bra som helst !

• Aqq1
    gr0 skrev 2015-06-29 10:32:15 följande:

Det gick inte vägen den här gången heller. Gjorde vul idag och det var konstaterat dött i v 5 och jag skulle vara 7+5 idag. Beskedet kändes mycket tyngre den här gången därför att jag nånstans ändå trodde det skulle gå vägen. Mitt första missfall räknas inte så det blir ingen utredning förrän det blir ett tredje konstaterat missfall. Om en vecka ska vi fara på semester och jag kommer väl ha sån otur att jag börjar blöda precis då. Usch vad jobbigt. Men det är ändå hoppfullt att läsa om flera av er som lyckats till slut efter upprepade missfall. Det kanske går vägen för mej med till slut.

Lider med dig, usch så jobbigt
  • Aqq1

Idag var jag på ul igen det visade en pigg sprattlig krabat. Lycka! Imorgon går jag in i vecka 12 så enligt läkaren är är den stora risken över nu

• Aqq1
    AnneliR skrev 2015-06-29 12:31:12 följande:
    Grattis! Vad skönt att allt ser bra ut, nu får du försöka njuta av tiden som är kvar :)
    Tack när har du ul igen? Funderar på om jag ska våga mig på att köpa ett par mammajeans, alla jeans är för små och hade vart skönt o ha ett par redan nu iallafall. Men det borde jag väl våga
  • Aqq1
    Seven Costanza skrev 2015-06-29 19:09:42 följande:

Var på KUB idag, allt såg bra ut och fick lägsta risken, så nu ska jag försöka andas ut och njuta smile1.gif . Kanske dags att köpa ett par mammabyxor också, bara två par jeans som går på fortfarande och de sitter ganska hårt. Blev framflyttad två dagar så 12+6 idag, BF 4/1. Hoppas allt går bra för er andra också!

Stort grattis
  • Aqq1
    AnneliR skrev 2015-06-29 20:34:19 följande:
    Jag har faktiskt valt att inte göra något mer ul innan rutinultraljudet den 20:e augusti. Min gynläkare tyckte att det inte behövdes då allt såg bra ut sist och att risken för missfall var nästan lika liten som vid tolv veckor. Får jag ont eller blödning var det bara att jag ringde :) jag har faktiskt köpt mammabyxor redan nu, med låg mudd. Hade även kvar kläder från tidigare graviditeter. Skönt med lite värme nu snart så man kan ha bara klänning.
    Just det, kom på att du var inne och kollade r någon vecka sedan då räcker så såklart. Spännande med rul jag har dagen före dig, den 19 augusti. Kul att följas åt! Jag hade bara tröjor kvar från min förra grav, slet ut byxorna haha. Så beställde ett par jeans på hm nu ikväll. Ja imorgon kommer värmen hit dit jag bor sägs det, superskönt
  • Aqq1
    gr0 skrev 2015-06-29 21:35:34 följande:
    Grattis! Fint att det gått vägen den här gången!
    Tack, håller tummarna att det kommer få bra för dej nästa gång. Lider med sig i missfallet.
  • Aqq1
    strawberri skrev 2015-06-29 20:14:40 följande:

Blää! ! Färgade flytningar igen :( såå trött på detta!

Usch förstår att det är oroligt hur går det?
  • Aqq1

Hur går ser för er alla? Här går det bra, är mindre illamåående men trött och lättirriterad. Jag känner inte av bebis alls ännu, vilket gör mig lite orolig eftersom alla här verkar känna vid denna veckan? När det dessutom är andra barnet. Jag går in i v.16 på tisdag. Kände iofs inte första förrän v. 19. Magen växer iaf

• Aqq1

Är ni fortfarande mycket oroliga? Det har vart lugnt här ett tag, men som sagt känner jag inga rörelse ännu och är livrädd stundvis att bebis ska ha dött på rul som är den 19 augusti. Visst jag känner mig gravid men det verkar ju inte alls ha någon betydelse vid MA. Imorgon går jag in i v. 16.

Svar på tråden Så rädd för missfall