• WiMe06

Så rädd för missfall

zaza21 skrev 2015-07-18 18:09:20 följande:

Hej !! Hur går det mer er allihopa?

Jag är i vecka 17 idag och har känt bebisen i 3 dagar nu MEN jag undrar om jag måste då känna bebisen VARJE DAG eller är det fortfarande tidigt??

annars är allt bra förutom kvällsillamående som inte försvinner.

Tror inte du behöver känna den varje dag i den veckan, då många inte ens börjar känna bebisen förrän efter v 20, men prata med din bm och se vad hon säger tycker jag. Vad roligt att du känner den, grattis

Jag går in i v 15 på måndag och kan känna som fladder i magen ibland, som jag tror är bebisen
  • WiMe06
    Aqq1 skrev 2015-07-27 21:11:25 följande:

Är ni fortfarande mycket oroliga? Det har vart lugnt här ett tag, men som sagt känner jag inga rörelse ännu och är livrädd stundvis att bebis ska ha dött på rul som är den 19 augusti. Visst jag känner mig gravid men det verkar ju inte alls ha någon betydelse vid MA. Imorgon går jag in i v. 16.

Jag kan fortfarande känna mig väldigt orolig ibland, försöker att inte vara det men är också jätteorolig att ngt ska ha hänt vid RUL. Ibland kan jag få smärta i nedre magen som liksom hugger till. Är orolig att det ska vara ngt. Ngn gång har jag även känt att det liksom strålar en smärta i umderlivet, vet inte vad det kan bero på. Har ul den 26/8 och det känns som en hel evighet till dess. Gick in i v 16 idag, tycker mig ha känt som fladder i magen några ggr men absolut inget jag känner varje dag, så vet inte om det har varit bebis jag känt då eller vad det kan ha varit.

Håller alla tummar att ingenting ska hända ngn här inne utan att allt ser fint ut på våra ul.
  • WiMe06
    Mayy skrev 2015-07-28 00:52:43 följande:

Hej alla, förstår att det här är en "gammal" tråd men kanske kan ni hjälpa mig... Jag är i v 8 (7+6) och efter samlag så har jag blött några gånger men idag kom det blodklumpar typ som vid mens efteråt :( jag känner mig så orolig nu... Har någon varit med om samma?

Hej! Förstår att du känner dig orolig. Jag blödde till och från flera veckor med denna graviditet, och ofta vid just sex eller orgasm. Så min gyn rekommenderade mig att avstå från sex så länge jag blödde. Gjorde två vul ett i v 6 och ett i v 10. På sista vulet såg gyn. att det troligtvis berodde på att hinnan lossnat lite i ena kanten och det kunde hålla på och blöda ett tag sa han. har dock aldrig fått klumpar i blodet. Hade jag varit du hade jag kontaktat gyn eller din bm och se om du inte kan få göra ett vul så kanske dem kan se vad blödningarna beror på och så allt är bra med den lill* där inne. Lycka till!
  • WiMe06
    Aqq1 skrev 2015-07-28 18:08:38 följande:

Jag tror min oro kommer kännas lite lättare när jag iallafall kan känna bebisen så jag hopps det blir snart. Känns som jag är ganska ensam om att inte göra det nör det är andra barnet.

Du behöver inte känna dig ensam, detta är mitt tredje barn och jag känner ju inte heller. Börjar känna lite frustration över att man inte känner ngt ännu. Men det kan ju va så att bebis ligger långt bak. Men hoppas också på att känna på riktigt snart.
  • WiMe06
    Aqq1 skrev 2015-07-28 19:22:55 följande:

Ja det kan ju absolut vara så. Läser man på ''riktiga'' faktasidor står det ju att omföderskor ibland kan känna i v.16 så verkar ju absolut som att inte alla gör det och att det kan vara betydligt senare och vara normalt med. Men man nojar ju ändå haha.

Jo, man är ju väldigt duktig på att noja sig för allt som går. Vi får hoppas våra små gör sig påminda där inne snart
  • WiMe06

Usch idag har jag haft sådan värk i magen ända sedan jag vakande, släppte först runt 15-tiden. Hoppas att det beror på att det är livmodern som växer. Men blir så orolig när det värker liksom.

• WiMe06
    AnneliR skrev 2015-07-30 17:28:43 följande:

Har också haft världens molvärk i mage och rygg idag, sen jag vaknade. Går in i v 16 imorgon. Tror jag har läst på nån sån infosida att livmodern växer massor nu och att det är normalt med växtvärk. Har iaf kännt bebisen sparka nu på em så känner mig lugn :)

Vad skönt, då är nog allt normalt. Fick för mig att jag kände ngt igårkväll men det var bara lite snabbt en gång och har inte känt mer sen dess så vet inte om det kan varit bebisen.

Kan du känna utanpå magen att bebisen sparkar?
  • WiMe06

Har gått upp 2 kg och då äter jag ändå det jag vill ha vilket innebär en del godis ibland men jag det kommer väl ifatt sen kan jag tro. Haha

• WiMe06
    Aqq1 skrev 2015-08-05 17:48:55 följande:

Hur går det för er alla? Har rul om 14 dagar ska bli spännande men är såå orolig, känner fortfarande inga rörelser och gick in i v. 17 igår. Bara hoppas allt ser bra ut.

Min trötthet har kommit tillbaka lite. Annars mår jag bara bra har 3 veckor till ul och det känns som en hel evighet. Har nog känt bebisen några ggr nu men det kan gå flera dagar sen emellan varje ggn och det är nästan värre än innan jag började känna ngt. Vill ju känna varje dag och tydligt men vet ju att det kan dröja till dess.
  • WiMe06
    AnneliR skrev 2015-08-05 20:49:29 följande:

Går in i v 17 på fredag, känns ganska overkligt vad fort tiden går! Har fått en ordentlig mage och kan inte dölja att jag är gravid för fem öre :) har också vul snart, 20:e augusti. Längtar! Ska ni kolla kön? Känner bebisen sparka dagligen men som WiMe06 skriver så kan det komma dagar när det är väldigt lugnt och då blir man rätt nojig. Aqq1 du kanske har moderkakan i framvägg? Jag frågade vid senaste vul hur min satt och den var i bakvägg, brukar man ju känna tidigare.

Är väldigt trött och vissa dagar sköljer illamående över mig även om det blivit bättre med det. :)

Vad skönt att ni får inte behöver vänta så länge på ert RUL, jag gick in i v 17 i måndags och har ul en vecka efter er. Känns så himla långt till dess. Men håller med om att tiden ändå går rätt så snabbt men jag längtar redan såå mkt efter bebis. Och jag längtar såå mkt till man passerat halva tiden och framför allt till man börjar känna bebis lite mer. Nu har jag inte känt ngt på ett par dagar och det blir som sagt bara jobbigt.
Svar på tråden Så rädd för missfall