• WiMe06

Så rädd för missfall

V 22 idag och igårkväll kände jag en liten liten buff utanpå magen för första gången. Så häftig känsla. Men det är fortfarande rätt lugnt med buffar annars. Men tycker det börjar bli mer regelbundet hur jag känner bebisen.

Hur mår ni andra?

• WiMe06
    strawberri skrev 2015-09-07 14:04:43 följande:

Wiho! Fick graviditetspenningen beviljad! :D

Grattis, vad skönt. När går du på grav.penning då? Jag la mina papper på posten idag
  • WiMe06
    strawberri skrev 2015-09-07 17:00:52 följande:

Ja underbart! Den 26 okt får jag gå hem :) håller tummarna för dig :)

Gud vad skönt inte länge kvar nu då.
  • WiMe06
    Kristallflinga skrev 2015-09-08 22:19:11 följande:

Tycker att tråden tappat sin mening lite.. så tar in den på missfall igen och hoppas på stöd och hjälp.

har idag haft en blödning och smärta i magen, som mensvärk. Exakt så faktiskt. Åkte in till akuten direkt, trots att jag inte blödde mer än en binda. Var (och är) ju orolig så ville inte plåga mig. Inne på akuten gjorde de vul och fostret rörde på sig och hjärtat slog. Barnmorskan som var med räknade ut att om jag inte vart gravid så skulle jag haft mens nu. Men det såg bra ut, förutom blödningen då. Är i v9+0

Är det någon mer som haft det så här? Har det gått bra eller är det trots allt ett missfall till på gång? Har nu på kvällen fortfarande blödningar och smärta..

Det är ju väldigt många som får blödningar i samband med att dem egentligen skulle haft sin mens.
    Det kan inte vara växtvärk du känner?

Med den här graviditeten har jag haft blödningar till och från flera ggr i början, ena gången när jag blödde hade jag som molvärk, detta var i v 10. Men bebis mådde bra. Så det behöver inte alls tyda på att det är ett mf på g. Håller tummarna för dig att det inte är ngt och att bebis stannar.
    Vet hur orolig och rädd man blir.
  • WiMe06
    camillis86 skrev 2015-09-09 08:46:22 följande:

är i v 8... :/  Hur snabbt kom blödningen efter att dina symtom försvann? var det också från en dag till en annan att du helt plötsligt mådde som vanligt igen?

Fick mf i april och då försvann mina symtom över en natt, plötsligt kändes brösten helt tomma och jag hade småont i magen hela tiden. Hade små blödningar under ett par dagar i samband med att symtomen försvann. Så tyvärr var det inget positivt för mig när mina symtom försvann i v 6.
    Håller tummarna att allt är bra för dig.
  • WiMe06
    camillis86 skrev 2015-09-09 16:39:04 följande:

Precis gjort vul och allt såg bra ut!!!! så nedrans lycklig! Räkan är 13,9 mm lång oh hjärtat slår! :)

Vad skönt grattis!
  • WiMe06
    majbebis2016 skrev 2015-09-12 19:58:36 följande:

Missfall o blödningar..

Jag väntade tvillingar, första blödningen i v6, dom fortsatte.. Allt såg normalt ut. Vart bara tillsagd att ringa/komma in så fort de vart något. Hade ordentliga stört blödningar. Även en jävla sammandragningar på nätterna. Allt såg bra ut, tills v 18. Då vi förlorande båda barnen.

Vad hemskt att höra. Lider med dig. Var det nyligen? Styrkekramar
  • WiMe06
    Kristallflinga skrev 2015-09-11 08:20:05 följande:
    Blödningarna har slutat och har bara lite brunaktiga flytningar kvar.. så det känns som att det bara var skrämselskott denna gången. :) bebis rörde ju sig och hjärtat slog på i tisdags
    Vad skönt att det börjat avta. Jag har ju haft blödningar till och från, senast nu i v 19. Och jag har blivit så rädd varje gång. Så jag förstår verkligen din oro. Men är bra ska du se. I början berodde troligtvis mina blödningar på att hinnan släppt lite i ena kanten och det kunde blöda lite ibland under ett bra tag sa min gyn.läkare. Blödningen i v 19 hade dem ingen förklaring till. Troligtvis slemhinnorna då trodde dem. Håller tummarna för er att det inte kommer mer.
  • WiMe06
    AnneliR skrev 2015-09-12 19:33:26 följande:

phpRM8k4p50945.jpg

Hej tjejer! Tänkte jag skulle uppdatera med en liten bild på min mage :) hur mår ni? Jag börjar få mer och mer ont pga foglossning, magen växer så det knakar och känner mig stoooor ;) skickat in alla papper ang graviditetspenning nu och väntar med spänning på beslut. Hoppas ni andra har det bra! :)

Vilken fin mage jag mår ganska bra just nu, tröttheten börjar komma lite mer i schack igen men efter en arbetsdag känner jag av fogarna litegrann, inget som gör att jag inte kan jobba ännu men när man får lägga sig på kvällen är man rätt nöjd
    Har också skickat in mina papper och väntar på svar. Fick ett sms att dem fått in ansökan och utlåtande.
    Tycker min mage vuxit en del bara senaste två veckorna. Och många på jobbet kommenterar också att nu syns det ju faktiskt, dem har inte sett eller tänkt på det innan.
  • WiMe06
    emzerus skrev 2015-09-13 17:38:41 följande:

Hej! har precis läst igenom denna tråd och undrar om någon skulle kunna svara mig på en fråga.
    Jag är gravid i v 5+0  och började blöda i tisdags och blödde till i torsdags, ganska mycket med endel mindre klumpar/strimmor. Innan blödningen var mina gravtest ganska svaga och nu efter blödningen så är testen mycket starkare o veckoindikatorn på Clearblue digitala ökar också i veckor o alla symtom är kvar.

Har 3 missfall bakom mig som alla skett i v 5 så när blödningen började trodde jag såklart att det var ännu ett missfall men när testen blev starkare o symtomen kvar o ökade så undrar jag ju. Kan jag fortfarande vara gravid?

Ni som har blödit i tidig graviditet, hur mycket har det varit och hur gick det?

har kontaktat kvinnokliniken o var på VUL i fredags då jag var i v 4+5 men den läkaren såg ingenting o sa att han säkerligen trodde att det var ett tidigt missfall. Och så kanske det är men det är bara det att jag verkligen känner mig gravid :(

Jobbigt med blödningar. Jag har haft blödningar under 3 graviditeter varav ett resulterat i missfall. Första graviditeten blödde jag ganska mkt under ett par dagar men allt gick bra då, sen blödde jag inte mer.

Med denna graviditeten jag har nu blödde jag i början till och från under ett par veckor.
    Var på väldigt tidigt vul men det var för tidigt för att läkaren skulle se ngt så fick en ny tid någon vecka senare och då kunde han se lite. Men i den veckan du är brukar det vara svårt att se ngt. Hade du ont i samband med blödningarna? Annars så tror jag fortfarande du kan vara gravid med tanke på att dina symtom är kvar, dem brukar ju försvinna ganska snabbt om man fått mf. Tyvärr kan ju testen visa positivt ett par veckor efter mf eftersom det kan dröja lite innan alla hormon gått ur kroppen men det verkar ju ändå positivt att dina test ökat. Får du inte fler blödningar och dina symtom finns kvar så ta nytt test om ett par dagar eller nån vecka. Och visar det testet fortfarande positivt så be om ett nytt vul. Jobbig situation för dig och jag beklagar dina tidigare mf. Hoppas bebis stannar denna gången.
Svar på tråden Så rädd för missfall