• Aqq1

Så rädd för missfall

Mesakura skrev 2015-05-14 20:32:17 följande:
    Ja strecken blir ju iaf inte svagare så jag antar att pyret lever och påbörjar sitt nya liv:P

Kom på en sak jag läst i en annan tråd som var intressant, en som skrev detta:
     - man har en livmoder som är "icke-selektiv", dvs tar emot alla ägg, även de som normalt inte hade fäst ens en gång på en "normal" kvinna. Våra livmödrar vill verkligen ha barn!
    Min streck blir än så länge starkare så jag hoppas det fortsätter så. Ja har med hört talas som det och det är säkert så hade ju vart bättre de väntade och tog ett bra direkt haha.
  • Aqq1
    AnneliR skrev 2015-05-15 10:01:58 följande:

Tänkte jag uppdaterar lite redan nu. Inga mer färgade flytningar har kommit sen igår em, har molvärk och har idag mått rätt illa. Brösten är ena stunden jätteömma och nästa känns dom inte så mkt. Har kissat säkert 7 gånger idag redan :) är enormt trött. Tack vare allt detta så får jag iaf lite mer hopp ska testa mig på söndag igen och är det ett någorlunda starkt plus så vågar jag nog tro på att jag är gravid iaf.

En liten fråga bara: Det här med ömma bröst, är era ömma hela tiden eller har ni som mig lite fram och tillbaka? Vissa verkar ju ha så ont att dom inte ens kan röra dom men så illa har inte jag.

Mina är fram och tillbaka mest ömma på kvällen och morgonen och knappt något på dagen. I morse var de superömma men de har de inte varit tidigare. Skönt att det inte blivit mer än så
  • Aqq1
    Veden skrev 2015-05-15 11:35:58 följande:

Känner igen mig i oron...den är sjukt jobbig. Hade två tidiga mf i v.5-6, första i september och andra i december. Började äta levaxin för sköldkörteln och blev gravid igen...blev gravid igen i februari och är nu i ca v. 16-17 :). Vi fick ett tidigt vul i v 8 för att kolla att hjärtat slog då min gubbe ringde och pratade om vår oro...bokade sen ett privat i v.14 för att se att lillfisen hade klarat sig över största riskveckorna. Jag tyckte det lugnade mig att ha små milstolpar (ul besök) att fokusera på...vet inte riktigt om jag har nåt bra tanketips. Hålla sig sysselsatt är bra. Storstäda, (med såpa då såklar ;)), jobba umgås med folk mm. Rekommenderar starkt att inte googla. Mina tuttar gjorde ont till och från. För det mesta blev de ondare ju längre dagen gick, på morgonen kunde de vara helt som vanligt och jag vaknade med lite småpanik de gångerna...

Ja det är skitjobbigt att gå och oroa sig! Stort grattis till er nä ju mer man googlar desto värre känns de, känns som att alla får mf och inte ett eller två bara lixom. Försöker att fokusera på annat men kvällarna är jobbigast. O hade ju så önskat jag kunde tänka att det kommer gå bra och att jag kunde njuta! Tack så jättemycket för ditt svar
  • Aqq1
    Veden skrev 2015-05-15 18:27:21 följande:

Jag vet! Googlade nästan ihjäl mig ett tag där, pojkvännen fick sätta stop tillslut. Man kan inte påverka något alls ändå. I efterhand ångrar jag mitt googlande. Tror inte man blir glad eller mår bättre av att läsa om andras olycka. Vilken vecka tror du att du är i nu?

Nej man känner ju bara ännu mer hopplöshet tyvärr. Har jättesvårt att låta bli dock men ska försöka. Jag är i vecka 5 bara, det som känns bra är iallafall att jag har mer symptom denna gången samt att testen har ökat i styrka. Men hade önskat jag kunde glädjas o inte tänka på mf, hade knappt en tanke på det med sonen eller innan första mf o de var ju såå skönt
  • Aqq1
    hsh skrev 2015-05-15 18:44:55 följande:

Hoppar in i tråden. Plussade i måndags, är i vecka 5 och bokade direkt in ett tidigt ultraljud på privat klinik då man inte erbjuds tidiga ul i mitt län. Nionde juni ska jag på vul och hoppas innerligt att vi ska se ett tickande hjärta. Känner precis som många andra, hur ska jag orka vänta med all denna oro? Jag fick missfall sjunde januari i v.9 där jag fick se embryot med armar, ben osv. En liten människoräka! Jag är livrädd för ännu ett missfall, vill bara att tiden ska gå så man kan "slappna av" lite mer.

Nä känner precis likadant, oron är hemsk! Jag ska också boka in ett privat ul i vecka 8-9 och sedan i vecka 12 tror det kan lugna en hel del. Hoppas jag förstod rätt, men såg du embryot när du fick mf? Usch så jobbigt jag har iallafall sluppit se, var dock bara i vecka 5 vid mina mf.
  • Aqq1
    hsh skrev 2015-05-15 19:46:06 följande:
    Samma här, men mina ultraljud blir v.9 , v.13 och v.20 då. Känns skönt att ha delmål, men just nu sniglar tiden sig fram.. Att man har vääldigt lite symptom på graviditet också hjälper inte heller. Ja, jag plockade upp det som kom ut. Jag var tvungen att veta. Först lossnade nog moderkakan. Sen morgonen därpå så kom en fostersäck med ett embryo. Jag är på nåt sätt glad att jag fick se, det kändes som att jag kunde avsluta det helt då. Men jag vill ha en bebis, inget annat. Svårt att tänka på nåt annat, eller hur? Man dagdrömmer om namn, vagn, osv..
    Ja det är jättesvårt att tänka på annat, tycker sorgen är så jobbig efter missfallen och vill verkligen inte gå igenom det igen. Vi har ju inte heller berättat för nån att jag vart gravid så man känner sig ganska ensam även om jag kan prata med sambon, men han förstår inte riktig hur jobbigt jag tycker det är. Dagdrömmer också om allt det där hela tiden namn osv och framför allt att se min lilla pojk med ett lillasyskon. Måste vart tufft att se det men skönt att du kände att du fick ett avslut iallafall. Jag är i vecka 4+3 nu bara, var är du?
  • Aqq1
    hsh skrev 2015-05-15 20:01:33 följande:

Ja, samma här. Jag har kämpat med att inte vara alltför ledsen (då det antagligen påverkar hur fort man blir gravid igen) men tog mig ändå nästan fem månader att bli gravid igen efter mitt missfall. Jag är i vecka fem, har lite spända bröst och stundtals lite illamående men inget markant. Har du symptom? Samma här, sambon går inte och bär på varken samma vilja eller sorg. Han har barn sen tidigare, det har inte jag. Sen slipper dom ju gå igenom en kroppslig process där man stöter ut nåt som man absolut vill ha kvar.. Det blir nog aldrig samma sorg för dom, och ibland känns det som en sorg i sig för oss kanske. Tvingade min sambo att se embryot trots att han kanske hade föredragit att slippa. Jag ville att han skulle se att det faktiskt var nåt, inte bara en massa blod typ. Men nu när man är gravid igen är han glad men jag är mest orolig typ. Det är svårt att glädjas när man är så orolig. Dock försöker jag tänka att det är barn jag väntar, inte missfall!

Jag har turen att bli gravid fort så har blivit gravid varannan månad hela våren men det har inte velat stanna. Nä min sambo är också glad och övertygad om att det kommer gå vägen, och har vart så ledsen och ni förstår han inte alls min oro. Jag har ont i brösten och mår lite illa, samt att magen är supersvullen, antagligen tarmar o sånt. Jag var inte alls orolig i min graviditet med sonen, utan helt cool och i första grav som slutade i mf hade jag inte en tanke på missfall men nu tar oron upp massor av plats. Men hoppas det blir lättare ju längre tiden går. Har iallafall räknat ut att bf isåfall är 18 januari så jag hoppas så på en liten januaribebis för oss båda!
  • Aqq1
    Mesakura skrev 2015-05-15 23:49:01 följande:

Hejsan!

På tal om symptom så är mina väldigt olika från dag till dag och från timme till timme.
    Ena dagen har jag växtvärk i hela buken, nästa känns ingenting.
    Ena dagen är brösten ömma, nästa inget.
    Tror det är väldigt personligt och bara för att man inte har ett symptom betyder inte att något är fel :)

Jag vet många som gått en hel graviditet utan minsta illamående, växtvärk eller foglossning. Medan andra jag känner blivit sängliggandes från v 18 och sjukskrivna från jobb på heltid i v 20 så det är väldigt olika.

Tänk positivt. Och tänk så här: Vi som är här inne är rädda för missfall, vi blir alltså gravida, jag är inne på mitt 5:e + sedan sep 2014 och har 4 missfall bakom mig. Men jag blir gravid. Min kropp blir gravid. Nån gång kommer missfallet inte bli och vi får en bebis. De som inte lyckas bli gravid alls har inte ens nått dit vi når. Jag tycker t ex synd om min svägerska som försökt i snart 5 år utan att lyckats bli gravid en enda gång, de hittar inga fel på någon av de.

Nu säger jag inte att det ska gå så långt att man ska få massa missfall innan en barn kommer men missfallen sker oftast av en anledning som man kan motverka. Barnlöshet pga att man inte blir gravid alls kan vara desto svårare.

Kramar från en som hoppas få se ett pickande hjärta på tisdag! Gärna fler:P

Ja mina symptom kommer och går också. Nä i min första graviditet hade jag typ lite ont i brösten o illamåående om jag åt annars var det ingenting alls så det kan ju vara så olika. Ja jag är jättetacksam att jag iallafall blir gravid och såpass lätt, måste vara supertufft och kämpa oså går det inte. Stort lycka till på ditt ul o hoppas det är en frisk liten bebis där
  • Aqq1

Visst vore det perfekt jag ska ringa och boka ett på måndag tänkte jag så finns det ett mål! Ja i vissa stunder känner jag att det här kommer nog gå bra och i andra helt tvärtom så det är väldigt upp och ner haha. Men har fler symptom än vid missfallen så det är ju toppen!

• Aqq1
    AnneliR skrev 2015-05-16 16:49:02 följande:

phpnO2bUd92786.jpg

Kunde inte hålla mig utan testa nu på em, bim-1 och har hållit mig i 2 timmar. Tror jag kan räkna mig som gravid :D

Åh stort grattis!!
Svar på tråden Så rädd för missfall