Så rädd för missfall
Nä det förstår jag två så små barn är ju klart tillräckligt nä men de kan man ju inte veta. Hur gamla är dem nu?
Nä det förstår jag två så små barn är ju klart tillräckligt nä men de kan man ju inte veta. Hur gamla är dem nu?
Lite nyfiken, vad jobbar alla med här inne? :) tungt jobb eller lätt? Jag jobbar inom hemtjänsten och känner att det kan vara lite jobbigt ibland pga alla olika lukter, är mkt känslig för äckliga/starka lukter och just nu är det typ 100 gånger värre!
Mina symtom har också avtagit känner jag :( har lite ömma bröst och halsbränna ibland, är den enda. Men som sagt, ingen ryggont eller bruna flytningar så är jag relativt lugn :)
Är det nån mer än jag som är väldigt svullen om magen? Jeansen spänner och är väldigt obekväma just runt magen. Förstår att det är tarmar osv men fortsätter det så blir det svårt att dölja ända till Juli när det är sommar o allt.
Jag vill också ha svullen mage.. Vill bara ha nåt som gör att det känns som att jag verkligen är gravid! Jag har bara überkänsliga nipples. Känns som att dom ska falla av!
Jag har för övrigt fått hjälp av en privat vårdcentral. Jag fick ingen hjälp på Kvinnokliniken gällande att jag gärna ville ha ett tidigt ultraljud då jag inte känner mig gravid, och hörde av mig till min favoritvårdcentral i området som alltid tagit mig på allvar. Fick för första gången verklig medkänsla för mitt missfall & även löften om att de skulle försöka hjälpa mig. Och det gjorde dom. Ringde den privata kliniken där jag bokat in ultraljud i v.9 och förklarade att det inte handlar om pengar utan snarare om stödet, att jag vill komma på två ultraljud Men bara betala för ett. Så jag får komma på ett ultraljud i slutet på nästa vecka sen får jag ett till gratis efter några veckor. Underbart !!! Jag har varit så besviken på det bemötandet jag fått, nu känner jag mig lite mer lättad kring det hela..
Ja, superskönt med lite stöd såhär i början när det är lätt att känna sig ensam i oron. Så ska ringa kliniken på måndag för att boka tid för vul Då gäller det bara att man får se ett tickande hjärta.. Känns inte så . Men kändes inte som att jag skulle bli gravid heller, det blev jag ju ändå.
Jag är också trött, men jag är förkyld så kan likväl bero på det:/ Förstår att du kanske inte vill att nån ska veta såhär tidigt, men är ju bara att skylla på IBS ;) Eller nåt.. Nej, inga blödningar. Ingen smärta heller. Förra mf kom visserligen först i v.9 så. Dock slutade jag känna av mina symptom två veckor före minns jag. Och då hade jag haft växtvärk i livmodern ett tag. Nu känns det ingenting som sagt. Men skönt iaf att det blir ett vul i v.6 och ett i v.10 (medicinskt räknat) .
Det går bra för mig, är supersvullen jag med, både om magen och brösten. Har säkert gått upp minst en kupstorlek redan, ömma är dom också.. Är sååå extremt trött att jag har det lite jobbigt att ta mig igenom dagarna :( vill bara sova! Har lite molvärk då och då men verkar slippa illamående :) känner mig gravid jag med. Vågade mig på lite mys med mannen här om dagen och det gick bra det med, inga blödningar :D känner mig förvånansvärt lugn och känner ingen större oro faktiskt, känns skönt.
Tack för att du frågar:)
Ja det gick bra :) såg att hjärtat slog och fostret var 2 cm lång
Så man behöver inte vara orolig om symtomen försvinner eller om dem kommer och går det är normalt:)
Vi var på vul idag, hon såg en hinnsäck som hon mätte till 14 milimeter och sa att jag kan vara i v.5 istället för v.7 (vilket känns logiskt då jag eg inte velat räkna sen sista mensen) Vi ska tillbaka på återbesök den 9e juni och se om vi får se ett hjärta.