• AnneliR

Så rädd för missfall

Agentkia skrev 2015-05-31 20:50:23 följande:

Vet inte om det var ett missfall eller bara en väldigt kraftig mens. Men jag har längtat och väntat på att bli gravid och man blir tokig av alla tester. Jag har också haft massor av blödningar och mkt problem denna graviditet så jag vet att man oroar sig. Men att gå och vänta på missfallet stressar och gör en galen. Försök därför slappna av och njuta av att du är gravid. Du kan ändå inte göra ngt om det blir ett missfall nu. Man kan ju kanske kolla från att veta vad som orsakar dom isåfall. Men nu är du gravid så försök att njuta av det. Jag säger det i välmening för jag förstår din oro. Men ibland glömmer man att man väntar barn och bara går och väntar på missfallet.

Jag försöker verkligen att inte tänka på missfall, det går hyfsat faktiskt. Vissa dagar finns det inte alls i mina tankar och vissa dagar är det värre med dom tankarna. Ska iaf på vul om 1 1/2 vecka och det kommer lugna mig enormt om allt ser bra ut. Tack för din omtanke! :)

Jag hoppas att din graviditet går bra och att du också får din efterlängtade bebis :)
  • AnneliR
    hsh skrev 2015-05-31 21:02:35 följande:

Hon var inte säker, hinnsäcken var 14 mm. Beräknad på sista mensen är jag i v.8 hm...

Jag håller tummarna för att allt ser bra ut nästa vul. Har du inga blödningar samt symtom så skulle jag tolka det som bra iaf :)
  • AnneliR
    strawberri skrev 2015-06-02 11:41:27 följande:

Jahopp idag kom bruna flytningar och symtomen är bortblåsta bara ställa sig in på ma igen då o förbereda sig för en skrapning :(

Ring och boka privat vul, behöver ju inte alls betyda att är ett ma igen. Man kan ha bruna flytningar ändå ju.. Hoppas att allt är bra!
  • AnneliR
    fruannie skrev 2015-06-03 14:27:44 följande:

Vul gick bra fick se en klump med ett hjärta som slog. Exakt på dagen efter beräkningar 7+0. En lättnad men lång väg kvar.

Vad skönt! :) jag har vul nästa torsdag, ska bli spännande att se det lilla då hoppas jag!
  • AnneliR

Då var det min tur att bli ledsen :( ljusbruna flytningar nu när jag gick på toa...

• AnneliR
    Aqq1 skrev 2015-06-03 16:58:22 följande:

Imorgon är det dags för vul, såå nervös. Jag hoppas iallafall mina starka symptom (kommer och går lite visserligen) är ett gott tecken, illamåående, ömma bröst svullen mage och spytt ett par ggr.

Det kommer gå toppen! :D fick bara en enda flytning verka det som, inte kommit mer än så länge. Har illamående och ömma bröst fortfarande så vi får se hur det blir, då det började så här båda andra gångerna så är det såklart jag förväntar mig ytterligare ett till mf. Får se nästa vecka på vul om jag hinner så långt. Uppdatera gärna imorgon om hur det gått!
  • AnneliR
    strawberri skrev 2015-06-03 21:10:54 följande:

Imorgon 10.30 får vi domen om den lever eller inte :( snälla håll era tummar att allt är bra!!

Håller mina tummar! :)
  • AnneliR

Jag tror det kommer gå jättebra för er båda idag! :)

Jag har sovit så dåligt inatt med mardrömmar och ont i magen :( känner mig helt säker på att det kommer gå åt helvete den här gången också :( vet inte hur jag reagerar då, kommer bli helt förstörd!

Ska ringa och försöka få tidigare vul än nästa torsdag. Känns lite som att jag vill få min dom så fort som möjligt om det skulle vara ma eller mf som spökar.. Fy, känner mig helt förstörd av oro redan nu :( :(

• AnneliR
    strawberri skrev 2015-06-04 11:02:16 följande:

Allt gick bra o bebisen rör sig och hade växt massa sen sist. Är i v 10+4 idag :) guuud nu kan jag andas ut!

Vad skönt att höra! Sa dom något om din bruna flytning? Fick nämligen en sån igår och känner mig ängslig. .
  • AnneliR
    strawberri skrev 2015-06-04 11:27:53 följande:

Ja gud nu känns allt bättre! Han sa att det är jätte vanligt med små blödningar gar i början av graviditeten. Bara dom inte är stora och man får ont brukar det inte va någon fara. Jag blev orolig nu pga att det började såhär vid mitt MA :( har du fått tid för vul tidigare?

Nej det fanns ingen tidigare tid, så om en vecka ska jag dit. Får se om det händer nåt mer tills dess, inga fler flytningar än så länge iaf. Har ju börjat likadant mina två gånger också så det är klart man blir orolig.
Svar på tråden Så rädd för missfall