• WiMe06

Så rädd för missfall

Mayy skrev 2015-08-09 09:06:32 följande:

Är i v 10 nu, och helt plötsligt nu på morgonen så har jag inte längre ont i brösten. Är det normalt, kan det bli så? Från att ha haft superont i dom så känns det ingenting! Läste att symptomen ofta försvinner innan missfall så känner mig så orolig nu :(

Ibland kan ju det onda i brösten försvinna utan att det behöver vara mf. Var jätteöm i brösten och det försvann ngn gång i v 10-11 och nu har det börjar komma tillbaka lite, är i v 17 nu. Men hur känner du annars? Har du fler symtom som försvunnit eller ont i magen, som mensvärk eller så? Håller tummarna för dig att allt är bra.
  • WiMe06

Har en sån konstig känsla i underlivet idag, kan liksom inte riktigt beskriva den. När jag var på toa för en liten stund sedan såg det ut som om det var ljust ljust ljust rosa i en flytning och så var det som en röd prick liten som en liten liten liten smula. Ja, ni hör ju, jag hade lika gärna inte kunnat se det men nu dör jag av oro. Det ska väl inte hända ngt nu. Det får ju bara inte göra det nu när man kommit såhär långt.

• WiMe06
    Aqq1 skrev 2015-08-18 10:18:45 följande:

Hur går det för er alla? Imorgon har jag rul, såå nervöst, håll tummarna att det går bra

Åh, vad spännande för er. Jag har mitt rul nästa vecka och det känns som en hel evighet tills dess. Känner mig lite depp just nu och tycker det börjar bli väldigt jobbigt att inte veta hur bebisen mår, om den är frisk eller nånting. Håller tummarna för er imorgon att allt går bra.

Förutom alla hjärnspöken mår jag bra i graviditeten. Tycker att magen har satt sig lite "på plats" eller vad man ska säga och den känns hårdare liksom. Känner fortfarande inte av bebisen, inget som jag tydligt kan säga är bebis eller bara oro i magen.
  • WiMe06
    zaza21 skrev 2015-08-18 20:23:39 följande:

Hej hej!:)

Hade RUL idag,är vecka 20+1

Allt såg bra ut och fick veta att det är en flicka:)

Lycka till ni andra!!

Grattis till lyckat rul och den lilla flickan
  • WiMe06

Jävla skit igen! Hade börjat förlika med nu och lugna mig att jag ska på ul nästa vecka. Och så kommer en jävla blödning inatt! Väntar nu på att en sjuksköterska från gyn ska ringa upp! Vill ha en tid för undersökning idag!!! Kan inte vänta till nästa vecka för att få veta!!

• WiMe06
    Kristallflinga skrev 2015-08-20 09:38:40 följande:

Gynakuten? Hoppas verkligen att det inte är någon fara...

Precis pratat med dem nu, sköterskan jag pratade med tyckte först att det är ju vanligt så kan du vänta till nästa vecka är det ju bra. Men nej jag tänker inte vänta en vecka på svar om allt är bra. Så hon skakade fram en tid vid 13.30. Så skönt. Nu håller jag tummarna att allt är bra.
  • WiMe06

Nyss hemkommen! Allt såg bra ut. Bebisen hjärta slog och han kunde inte se ngn blödning inifrån livmodern, bra mängd fostervatten och bebisen mätte rätt storlek för tiden. Livmodertappen var sluten. Så det är väl bara att förlika sig med det att man kommer blöda då och då. Äter trombyl med så blir ju mer lättblödande pga den med.

• WiMe06
    AnneliR skrev 2015-08-20 17:48:20 följande:

Jag har idag varit på rul och allt såg jättefint ut :) bf 23 januari. Hon var lite osäker men det lutar åt att det är en liten tjej i magen ????

Grattis, vad roligt med en liten flicka.
  • WiMe06

Tack alla. Ja det var skönt att det såg bra ut, man blir ju så jäkla nervös av att blöda, särskilt när man haft mf tidigare. Men nu ska jag nog kunna hålla mig lugn till nästa vecka

• WiMe06
    Kristallflinga skrev 2015-08-21 16:54:05 följande:

Jag har fått Ul nu på tisdag är då i v7+0.. så då hoppas vi på att se ett litet hjärta som slår! Nu gäller bara att stå ut fram tills dess :)

Vad skönt, håller tummarna att allt går bra, men det tror jag ansolut att det gör
Svar på tråden Så rädd för missfall