• WiMe06

Så rädd för missfall

emzerus skrev 2015-09-13 18:20:28 följande:
    Tack för ditt svar!
    Har inte haft ont i samband med blödningarna men det har jag inte haft vid de 3 tidigare missfallen heller. Tycker däremot att jag blödigt lite mindre denna gång än  förut...men samtidigt kanske allt inte kommit ut än :( usch är så jobbigt att inte veta o att bara kunna vänta. Livrädd varje gång jag går på toa ifall det ska komma mer blod. Samtidigt vill jag hellre att det kommer ut om det ändå inte finns nå livsduglig graviditet kvar...

Hur har dina blödningar varit? Rött färskt blod? Klumpar?

Kommer du ihåg i vilken vecka du var när läkaren kunde se något på VUL?
    Förstår verkligen din känsla. Man känner sig så otroligt maktlös när man varken vet eller kan göra något.

Med första barnet blödde jag i v 10 och då var det som en mens ungefär, kom små koagler, färskt blod. Inga smärtor. Graviditeten gick bra.

Tredje graviditeten, började blöda i v 4+2. Symtomen försvann över bara några timmar. Blödde sen lite lite varje dag från lördag till torsdag, på torsdagkvällen fick jag hemska smärtor och det började blöda rejält med stora koagler och riktigt mörkt färskt blod. Gjorde vul på måndagen och läkaren kunde då se lite kvar av en hinna.

Denna graviditeten, började blöda i v 4+2 igen, det var färskt blod, kom nån liten klump, ungefär en binda om dagen, avtog efter några dagar och blev mer brunt. gjorde vul men då såg läkaren inget så han trodde det var mf, gjorde nytt vul i v 6 och då fanns där ngt litet men inget hjärta som slog, fick ytterligare ett vul i v 7 och då fanns där ett tickande hjärta.
  • WiMe06
    strawberri skrev 2015-09-16 09:38:57 följande:
    jag! vecka 9+ och vecka 13+ går in i v 27 på lördag :)
    Gud vad tiden går, v 27 redan
  • WiMe06
    strawberri skrev 2015-09-16 22:01:43 följande:
    Ja sjukt fort! Vilken vecka är du i nu? :)
    Jag är i vecka 23 nu fick min grav.penning beviljad igår, jobbar till 17 nov
  • WiMe06
    AnneliR skrev 2015-09-17 07:04:50 följande:
    Grattis till det! Väntar besked ang min och är jättenervös att jag ska få avslag.. Hur snabbt fick du ditt besked?
    Det tog två veckor ungefär innan jag fick besked.
  • WiMe06
    Marie14 skrev 2015-09-22 12:20:09 följande:

Är i vecka 21 nu.
    I lördags hade vi sex.
    På söndag när jag petade lite för jag kändes fortfarande kladdig (ursäkta infon)
    då kom det lite lite ljusrosa blod ovanpå flytningen.
    Höll på att dö nästan av oro.
    Det var bara det som kom. Jag sparade pappret sen för att se hur mkt det var när jag hade lugnat mig. Var pyttelite.

Sedan i söndags har det inte kommit något utan bara vanliga flytningar.

Vad säger ni? Vad hade ni gjort?

Har läst om blödning i samband med samlag, att det är vanligt.

Sålänge det inte kommit mer och bara det lilla som du beskriver hade jag inte gjort så mkt. Tror absolut inte du behöver vara orolig.
    Som du säger det är så vanligt med lite blod och ofta i samband med samlag, man är ju ganska skör i slemhinnorna.
  • WiMe06
    Marie14 skrev 2015-09-22 15:04:54 följande:
    Tack så jättemycket. Läste någonstans att om det fortsätter under flera tider ska man höra av sig till gyn etc. Tack igen för ditt svar.

Allt blod gör mig vettskrämd!
    Jag förstår verkligen din oro, jag har haft flera blödningar under denna graviditeten. Är i v 23+1 idag. Och varje gång det kommit har jag också blivit jätteorolig. Men känner du dig orolig tycker jag ändå du ska kontakta din bm eller gyn så du inte går och mår dåligt.
  • WiMe06

Hur mår ni andra såhär nu? Jag vet inte riktigt hur jag mår egentligen. Har smärtor lite överallt i kroppen, när jag jobbar så får jag nästan alltid ont i magen och ryggen. Har börjat få ont i övre delen av magen typ och vid revbenen. Sen blir jag liksom helt matt ibland, känns som attacker som kommer så man liksom bara måste sätta sig ner och vila. Är orolig att jobbet påverkar bebis negativt, jobbar sex dagar nästa vecka varav en dag är delad tur och tror ärligt talat inte min kropp orkar det. Har ni ont i magen?

Blir så orolig för bebisen. Är rädd att värken i övre delen utav magen ska bero på havandeskapsförgiftning, har ju haft det en gång innan men då kom den först i v 37.

• WiMe06
    AnneliR skrev 2015-10-18 14:00:25 följande:
    Jag mår inte heller bra alls.. Har hjärtklappning och svårt att andas plus att jag har fått åderbråck i hela underlivet pga trycket neråt, dom smärtar något enormt när jag står upp för länge. Har varit halvtids sjukskriven sen i måndags då läkaren sa att det finns risk för att åderbråcken kan spricka, har även börja få en del sammandragningar och är sjukt trött. Gick in i v 27 i fredags och planen är att jag ska jobba till 25:e nov då graviditetspenningen börjar. Ska träffa läkare den 5:e nov igen för att se hur Ida jag blir helt sjukskriven eller fortsätta på 50%.

Be din bm boka in ett läkarbesök så kanske du också kan bli sjukskriven för dina besvär :)
    Usch, vad jobbigt. Låter inget vidare alls med åderbråcken. Hoppas sjukskrivningen gör att du får chans att vila upp dig.

Jag går in i v 28 imorgon och jobbar fram till den 18 nov. Ska ringa min bm imorgon och se vad hon säger. Kanske kan gå ner och jobba halvtid sista månaden om det behövs.

Hoppas ditt ger med sig snart. Ta hand om dig <3
  • WiMe06
    Marie14 skrev 2015-10-18 14:56:37 följande:
    Jag känner samma symtom som du, framförallt vid revbenen.
    Ska till barnmorskan imorgon ,första gången sedan inskrivningen.
    Okej, kanske är normalt då, men man blir ju alltid lite orolig. Lycka till hos bm imorgon.
  • WiMe06
    Aqq1 skrev 2015-10-18 17:30:07 följande:
    Jag mår väldigt bra, men det gjorde jag i min förra graviditet också. Börjar bli ganska tungt dock men kan hålla igång som vanligt även med min träning osv så jag har nog haft tur dock så jobbar jag inte utan är föräldraledig ännu. Men om några veckor är det dags för tillväxtultraljud och jag är såå nervös redan, hoppas att bebis ligger inom normalvärdet, går in i v 28 på tisdag.
    Vad skönt att du mår bra. För mig har detta varit tyngsta grav. hittils utav mina.
    Ska också på tul men först i slutet på november så det är ganska många veckor kvar.
Svar på tråden Så rädd för missfall