• AnneliR

Så rädd för missfall

Jag känner en viss oro idag då jag sen igår kväll har haft jätteont i ryggen :( Fick ta Alvedon i natt för det smärta så. Känns visserligen mkt bättre nu men första gången jag fick mf hade jag jätteont i ryggen på ena sidan i nästan en vecka innan jag började blöda.

Lyfte massa tunga påsar på jobbet igår, hade handling. Hoppas det beror på det! Ingen mer tungt för mig nu i fortsättningen iaf..

• AnneliR
    Aqq1 skrev 2015-05-27 20:17:01 följande:

Okej, hoppas det går riktigt bra nästa gång men måste fråga jag jade äl 29 april, senaste mens startade 15 april och jag är i vecka 6+1 (v.7) idag min mens är regelbunden på 28 dagar äl infaller alltid efter 14 dagar. Både jag och min bm räknar att jag är i v.7 , är det fel, skulle jag med då kunna vara i v.5? Räknade likadant med mitt första barn. Någon får jättegärna förklara för förstår inte alls. Absolut inget illa menat mot dig, det kan säkert vara så men det förstår inte hur man ska räkna då

Som jag förstått det och fått förklarat för mig så ska man räkna att graviditeten börjar på sista mensen första dag, sen kan man ju alltid ha olika långa cyklar som gör att man blir framåt eller bakåtflyttad många dagar. Första missfallen jag fick blev jag tillbakaflyttad 2 veckor, från 6 till 4 och det var ju en ofostrig graviditet som ej utvecklades. Jag skulle då ha plussat nån dag efter äl om det stämde med veckorna hon fick fram vilket är omöjligt. Det är så jag fått förklarat iaf :)
  • AnneliR
    AnneliR skrev 2015-05-27 20:45:50 följande:

Som jag förstått det och fått förklarat för mig så ska man räkna att graviditeten börjar på sista mensen första dag, sen kan man ju alltid ha olika långa cyklar som gör att man blir framåt eller bakåtflyttad många dagar. Första missfallen jag fick blev jag tillbakaflyttad 2 veckor, från 6 till 4 och det var ju en ofostrig graviditet som ej utvecklades. Jag skulle då ha plussat nån dag efter äl om det stämde med veckorna hon fick fram vilket är omöjligt. Det är så jag fått förklarat iaf :)

Några dagar ska det stå. .
  • AnneliR
    Aqq1 skrev 2015-05-27 20:49:03 följande:

Okej, jag är 99,9 % säker att jag hade äl 29 april vilket betyder att jag ska vara i v.7 som jag räknat ut. Har också förstått det som att man räknar från sista mens första dag och att det stämmer OM man har regelbunden äl och mens. Tack för ditt svar apropå att du haft ont i ryggen, kan det inte vara molvärk ut i ryggen? Har haft svagt så lite till och från.

Jag har ju haft molvärk en del idag och misstänker att jag fått typ träningsvärk efter alla tunga lyft igår, har mkt mindre ont ikväll än jag hade igår kväll. Min sambo lyckades lugna mig och sa att det troligen är så. Tränar ju ingenting annars så är rätt otränad. Känner även av i sidan av magen, som träningsvärk. Känns säkert bättre imorgon :)
  • AnneliR

Som sagt, vad som kan hända under hela graviditeten. Försök att inte googla för mkt, du skrämmer bara upp dig själv. Har börjat oroa mig för att det skulle vara fler än en bebis där inne nu, det vet jag inte hur jag skulle reagera på. .

Har igår och idag haft massor av molvärk, jag undrar om man får mer/starkare symtom nät hjärtat börjat slå. . Har känt av mer symtom i dagarna iaf och går in i vecka 7(6+0) idag. Hur mår ni alla andra?

• AnneliR
    Aqq1 skrev 2015-05-30 12:50:06 följande:

Nä det blir inge alls bra av googlingen. Nä jag klarar mig med en till, haha. Har ni tvillingar i släkten? Jag är supertrött, har ont i brösten och är så svullen, kan inte knäppa jeansen längre.

Ja vi har ju det. Min morfar var tvilling och min syster fick tvillingar för snart 3 år sen. Är trött jag med, har svårt att klara dagarna utan att vila middag. Kissar massor och har väldigt ömma bröst. Men tar det som goda tecken :)
  • AnneliR
    Bubblor skrev 2015-05-30 15:30:30 följande:

Jag hoppar in här.. jag är också rädd.. jag gick in i vecka 8 idag. Igår hade jag en liiiiiiiten brunaktig blodfläck i en flytning, och idag känns det inte ens som om jag är gravid, är inte trött, det värker inte i magen som det brukar göra... Vi hade sex natten till igår och jag läste nånstans att det är vanligt att det blöder lite efter samlag, men i och med att jag mår som jag gör idag så blir jag ändå orolig.. Oroar jag mig i onödan?

Dom gånger jag fått missfall så har mina symtom inte försvunnit, har haft kvar dom även ett tag efter missfallen. Så att man mår bra behöver inte vara tecken på missfall, tror att det är runt vecka 8-9 som man börjar må bättre då kroppen vänjer sig vid hormonerna och graviditeten. Blod för mig har tyvärr inneburit missfall men som du skriver så har man ibland sköra slemhinnor som gör att man kan blöda vid sex. Försök att inte oroa dig, tilltar blödning tycker jag du ska ringa o begära vul annars är det säkert lugnt :)
  • AnneliR
    hsh skrev 2015-05-31 19:39:20 följande:

Update: Ömma bröst/superkänsliga bröstvårtor vid tryck eller beröring. Svullen mage. Trött så det bara smäller om det. Nio dagar kvar till vul nr 2.

Men vad skönt med massa symtom! :) jag har börjat må illa när jag inte äter, men vill inte äta hela tiden.. Vilken vecka är du i nu enligt bms uträkning?
  • AnneliR
    hsh skrev 2015-05-31 20:01:56 följande:

Jag har haft en del illamående också, hade inte det förra gången när det slutade med mf. Däremot har jag börjat oroa mig då vi inte såg nåt annat än hinnsäck förra gången.. Kanske betyder att det inte är nåt?? Jag tänker inte på vikten alls, jag äter när jag vill äta. Du kan ju äta lite mindre saker, typ vindruvor, melonbitar osv? Bms uträkning? Är slow & vet inte vad bms betyder

Jag gick upp 22 kg ned min första son och sen 15 kg med andra och har fått kämpa något enorm för att bli av med dom extra kilona, det gick men var jobbigt. Vill helst inte gå upp så mkt igen då jag vet vilket jobb det är efteråt.

Jag menar den uträkningen barnmorskan(bm) /gynekologen fick på ditt vul. Vilken vecka är du i enligt senaste vul? :)
  • AnneliR
    Agentkia skrev 2015-05-31 20:32:45 följande:

Min bm brukar säga att man väntar barn och inte missfall.

Ja det vet vi men har man fått upprepade missfall så är det svårt att tänka så..

Oron tar överhand ibland och det är svårt att vara glad och positiv då man verkligen vet vad som faktiskt kan hända. Jag bygger upp som en slags mur för att slippa behöva bli besviken och förstörd om något skulle hända igen, vilket jag säkert blir iaf men på något sätt känns det lite bättre, som att man skulle vara förberedd.

Har du också varit med om flera missfall?
Svar på tråden Så rädd för missfall