Så rädd för missfall
Hur går det för er alla?
Hur går det för er alla?
Ja jag vet inte vad jag ska tro.....jag har 4 missfall bakom mig men universum verkar inte vilja ge mig ett barn..... Chansen att det är ett missfall på gång i min kropp just nu är dessvärre hög :( jag hoppas att symtomen bara tagit semester, att all molvärk kommer tillbaka och att de brun lite blodblandade flytningarna är fullständigt normala. Ska på vul på tisdag men känns som det kan ställas in just nu eller endast kommer bli en undersökning för eventuellt missfall.
Då jag har flera missfall bakom mig har jag en pågående utredning som visat högt koagulerande blod vilket kan orsaka blodpropp när saker bildas typ runt v 4-6. Stämmer in på mina veckor. Men denna gång vet jag fan inte vad som är fel då jag fått utskrivet blodförtunnande i sprutform som jag tar varje dag. Så nu är väl missfallet bara av slumpen eller nåt.
Mf nr 1 var i sep 2014 v 6
Mf nr 2 var i dec 2014 v 5
Mf nr 3 var i jan 2015 v 5
Mf nr 4 var i mars/april v 5
Om det blir ett nu kommer det vara i v 8. Hoppas det går lika fort som de andra gångerna:(
Kände mig väldigt gravid och nästan lite positivt inställd i helgen.. Kortvarig känsla då jag imorse började uppleva hugg i magen Det var kring den här tiden jag fick mf förra gången..
Vi har precis sett vår lilla böna!! Ett tickande tickande hjärta. Hon räknade ut att jag är 7+6 , & det lilla hjärtat slog så fint!!
Då var det dags för ultraljudet om några timmar, känner mig konstigt nog lugn än så länge. Var säker på en sömnlös natt men det har gått bra :) måste fråga, har ni gått upp ngt i vikt än? Vägde mig igår och har snart gått upp 3kg?!! Hur ska det här sluta om det fortsätter i den här takten.. Uppdatera efter mitt vul sen :)
Fick idag se en liten böna med pickande hjärta och som hade exakt rätt storlek för den vecka jag är i, 7+5 :) känner mig väldigt glad! Har fått en ny tid om 2 veckor för att kolla så allt ser bra ut då med, skönt sådär innan bröllopet.
Hur går det för alla? :) hur mår ni? Själv har jag vissa dagar som är hemska ned illamående, har mkt stick och hugg i livmodern samt ömma bröst.. Vissa dagar mår jag jättebra och dom är guld värda måste jag säga!
Jag har ultraljud nästa vecka igen, den 24/6. Vid senaste vul hittade hon nämligen en till fosterhinna men som var tom. . Det kunde vara att det bildats en skiljevägg och att det då såg ut som två eller så har det blivit två från början men att det bara blev bebis i en av dom. Så en liten extrakoll pga det ville hon att jag skulle göra :) ser allt fint ut nästa gång så vet jag inte om jag behöver göra fler UL innan rutinultraljudet. Går in i vecka 10 på lördag :)
Hej!
Igår myste jag och min man till det lite och jag märkte att jag började blöda rött blod efteråt :( gick på toa direkt efter sex och då kom det en del samt lite andra toabesöket efter det också för att sen stanna av helt. Blöder inget nu och har inte gjort det i natt heller, har alla symtom kvar och har inte haft något ont alls. Så vad säger ni, bör jag oro mig?
Hej!
Igår myste jag och min man till det lite och jag märkte att jag började blöda rött blod efteråt :( gick på toa direkt efter sex och då kom det en del samt lite andra toabesöket efter det också för att sen stanna av helt. Blöder inget nu och har inte gjort det i natt heller, har alla symtom kvar och har inte haft något ont alls. Så vad säger ni, bör jag oro mig?