• hsh

Så rädd för missfall

AnneliR skrev 2015-05-31 20:16:44 följande:

Jag gick upp 22 kg ned min första son och sen 15 kg med andra och har fått kämpa något enorm för att bli av med dom extra kilona, det gick men var jobbigt. Vill helst inte gå upp så mkt igen då jag vet vilket jobb det är efteråt.

Jag menar den uträkningen barnmorskan(bm) /gynekologen fick på ditt vul. Vilken vecka är du i enligt senaste vul? :)

Hon var inte säker, hinnsäcken var 14 mm. Beräknad på sista mensen är jag i v.8 hm...
  • hsh
    Bubblor skrev 2015-06-01 12:36:17 följande:

Ja, jag har ju visserligen aldrig haft mf eller ma, då det här är min första graviditet nånsin. Jag tycker nog att om du är orolig och har haft det tidigare så borde de kunna erbjuda ett tidigare ultraljud till dig. Ingen vill ju gå runt och vara orolig. Man lär väl känna sin kropp på ett annat sätt kan jag tänka mig. Men jag ska hålla tummarna för oss allihop att allting är bra :)

Erbjudande om vul beror på vilket landsting du bor. Hos oss får vi inga vul pga oro, vi får betala själva på privat klinik såvida du inte har planer på abort alternativt har många missfall i bagaget!
  • hsh
    Bubblor skrev 2015-06-01 14:07:33 följande:

Precis därför jag skrev "om du är orolig och har haft det tidigare" :P

Jo men om man haft det en gång så räcker det inte för att få
  • hsh

Kände mig väldigt gravid och nästan lite positivt inställd i helgen.. Kortvarig känsla då jag imorse började uppleva hugg i magen Det var kring den här tiden jag fick mf förra gången..

• hsh
    AnneliR skrev 2015-06-08 08:58:09 följande:

Har det kommit någon blödning? Har också som hugg ibland men inga blödningar. Du har ultraljud imorgon va?

Nä, inga blödningar men förra gången hade jag mycket hugg och sen började jag blöda precis på dagen när jag i vanliga fall skulle fått min mens. Spontanblödning kan man vänta på upp till två veckor efter dött foster om man upptäcker på ett vul, så tänker att blödningen kan komma en tid efter huggen.. Ja. Så då får vi klart besked. :-/
  • hsh
    Aqq1 skrev 2015-06-08 09:57:46 följande:

Vilken vecka är du i nu? Det går säkert bra på detta ultraljudet ska hålla tummarna

Vecka nio baserat på sista mensen. Jag hoppas, sambon förhåller sig positiv iallafall! Han menar på att det är dåligt för barnet om man räknar kallt med mf..
  • hsh
    Aqq1 skrev 2015-06-08 10:00:29 följande:

Ni som känner hugg hur känns dem? Känner också av det ibland nu i graviditeten men inte direkt i magen utan snarare på sidorna ner mot ljumskara eller typ vid höftbenen svårt att förklara. Ibland när jag te.x hostar reser mig konstigt osv. Men det kan väl inte vara någon fara?

I mitten av magen, lite som att det drar, typ nerifrån och upp till naveln , den här gången. Annorlunda från förra gången men.. Nojjig ändå. Förra gången hade jag små kramper i magen ganska länge,innan symptomen helt försvann. Två veckor efter att symptomen (dom få jag hade) försvann så blödde jag. Jag hade inte vid hostningar osv. Det upplever jag mer denna gång..
  • hsh
    Seven Costanza skrev 2015-06-08 15:06:02 följande:

Hade också hugg igen igår tyvärr. Håller tummarna för dig imorgon, själv är det dags på onsdag. Jag är halvt inställd på att något är fel så kanske jag inte blir lika besviken, men hoppas ju förstås att jag bara är en sådan med få symptom.

Jag är också sån, man försöker skydda sig lite men antagligen kommer vi bli lika ledsna ändå.. Sambon är obotligt positiv och vägrar räkna med mf, han tror också det är nyttigare för barnet om man är positiv så för det så blir jag lite mer positivt inställd trots att oron är överhängande. Var på inskrivning idag, kändes far off när hon bokade in ett ultraljud för vecka nitton...
  • hsh

Det som stärker mig inför morgondagen är att illamåendet snarare verkar tillta än nånting annat.. mår riktigt illa!

• hsh
    Shoshos skrev 2015-06-09 00:30:03 följande:

Hej alla! Jag fick min mens för ungefär 4 veckor sedan, och nu är den 4-5 dagar försenad. Alltså är jag gravid för att vi hade oskyddad samlag.. Första gången för mig så har ingen aning om nåt. Testade mig för 2 veckor sedan och det visade negativt. Men har de senaste dagarna fått huvudvärk och svullen mage, äcklas av saker jag tyckte om förut t.ex lukten av kryddor... Jag har ingen aning men tror att jag kan vara i vecka 2 eller något? Idag så fick jag en rosa fläck på trosorna, sedan brunaktiga flytningar. Efter någon timme kände jag mensvärk och ryggvärk, fick flera små blodklumpar vid flera toabesök och ursäkta men en lång tråd av blod som hängde ner 2 gånger under en dag.. Värken har blivit mer.. Tror ni att det är missfall? Någon med erfarenhet? Snälla är verkligen orolig vill ha kvar bebisen!

Om du testade dig för två veckor sedan med ett negativt test och mensen är nu fem dagar försenad, så fyllde testet ingen funktion. Då du hade mens för fyra veckor sen så är det nog mensen som kommit igen. Ta ett test om du är osäker men jag tror inte det är missfall.
Svar på tråden Så rädd för missfall