• hsh

Så rädd för missfall

Mesakura skrev 2015-06-08 23:35:44 följande:

OBS LÄS ENDAST OM DU INTE BLIR ÄCKLAD ELLER RÄDD!! Handlar om mitt nu bekräftande missfall.

Omg det var det läskigaste jag varit med om!

Det har kommit blod oftare med lite kramper under eftermiddagen och precis nu så kände jag att jag kanske skulle sätta mig på toa och se om något kommer ut innan jag ska sova. FY FAN en stor klump som jag var tvungen att krysta ut kom pumps ner i toan. :( min bebis! Om de ser något imorn blir jag impad! Mår bra under omständigheterna. Som sagt det har tyvärr blivit min vardag.

Nu känner jag ingen smärta alls och funderar på om det var det sista liksom.

Vilken vecka är du i? Jag fick missfall i v 9 förra gången och fick se min lilla mini då jag plockade upp det som kom ut. Först kom det jag tror var en bit av moderkakan, sen när jag gick upp och kissade på morgonen så kom en liten fostersäck med ett foster.
  • hsh

Vi har precis sett vår lilla böna!! Ett tickande tickande hjärta. Hon räknade ut att jag är 7+6 , & det lilla hjärtat slog så fint!!

• hsh
    AnneliR skrev 2015-06-09 15:11:49 följande:

Åh så skönt! :) skiljer det bara 2 dagar mellan oss. Ska på mitt vul på torsdag kl 11 och blir mer och mer nervös hela tiden..

Ja Hoppas bara lilla skorven håller sig kvar. Det intressanta är att när jag var gravid förra gången var jag helt säker att det skulle bli mf vilket det blev, var helt säker att vi inte skulle se nåt förra vul, och var ganska säker att vi skulle få positivt besked denna gång.. Så jag var inte så nervös. Håller tummarna att det går bra för dig på torsdag!!
  • hsh
    Seven Costanza skrev 2015-06-09 18:04:25 följande:

Ska på ultraljud imorgon i v 9+5 - någon som vet om det är vaginalt eller utanpå magen i v 10? Känner mig lite nervös men mest som sagt inställd på att det inte är någon därinne eftersom jag inte har några symptom, men klart jag blir ledsen om jag skulle ha rätt...

Vi fick se på vanligt ultraljud idag och jag är i v 7+6 Det är ju lite olika. Drick ett glas vatten nån timme före så att blåsan är fylld. Lättare att se då. Men beror nog på, jag betalar privat och då fick jag testa vanligt innan vaginalt och fick ut en bild.
  • hsh
    Seven Costanza skrev 2015-06-09 20:25:19 följande:

Okej tack för tipset! Byter man om till sån där sjukhusrock?

Inte för mig. Jag hade kläder och skor på mig, drog bara ner brallorna lite så hon kom åt på magen. Och då har jag ändå en bakåtlutad livmoder eller vad det nu heter. Syntes utan problem.
  • hsh
    Seven Costanza skrev 2015-06-09 20:54:47 följande:

Ok, men om det blir att de säger att jag ska göra vaginalt så får man väl en rock, eller? Jag frågade inte om det är vaginalt eller på magen.

Det brukar finnas handukar alt rockar. Ta klänning imorgon så slipper du oroa dig
  • hsh
    Seven Costanza skrev 2015-06-10 10:06:35 följande:

Varit på VUL nu, hjärtat tickade så fint och bebisen sprattlade med armarna! Blev framflyttad två dagar så är i v 10+0 idag, så precis som jag räknade från början. BF 6/1 . Jag hade klänning som jag behöll på, annars fanns där handduk. Nu känner jag mig lugn och ska försöka njuta av att jag inte har några symptom.

Underbart! Märks att jag är hormonell, började typ nästan lipa av att läsa "sprattlade med armarna". Hehe. Hoppas på att få se lite sprattel nästa ultraljud. Grattis till lillbönan!!
  • hsh

Jag mår ganska bra, illamåendet kommer och går och är som värst på förmiddagen. Jag har köpt kläder i två storlekar större, är snart i v.10 Magen sväller Så fort jag äter nåt så jag ser supergravid ut. Nästa ultraljud är 3e juli. Det blir det sista ultraljudet innan rutinkollen i v.18

• hsh
    WiMe06 skrev 2015-06-18 15:27:37 följande:

Hej Alla!

Jag är gravid i v 9+2 och har haft lite svaga ljusrosa blödningar för några veckor sedan. Gjorde vul i v 7 och då såg vi ett pickande hjärta. Senaste dagarna har det kommit mer bruna flytningar / brunt blod och idag när jag var i affären kände jag ngt som rann till, när jag kom hem hade det kommit mörkt rött/brunt blod i trosskyddet. Nu är jag så sjukt orolig att bebisen i längre lever. Varför ska sånt här alltid hända vid speciella helger??

Hade missfall i april, precis vid påsk såklart så inga gyn-kliniker öppna. Och det lär det inte vara nu heller. Så nu får man väl gå och oroa sig hela helgen innan man kan ringa ngn. Har kub den 9 juli men det är ju länge tills dess.

Man kan väl gå på akuten?
  • hsh
    Aqq1 skrev 2015-06-23 05:34:57 följande:

Hur går det för er alla? Själv går jag in i v. 11 idag.på måndag har jag nytt ul och sen ska vi berätta för de närmaste, jag är redan nervös för ultraljudet. Annars är jag jättetrött och mår illa till och från har inte orkat oroa mig för mf så mycket de senast. Men ett missfall nu hade varit fruktansvärt.

Går också in i v.11 idag! Ultraljud Nästa fredag. Hoppas på positivt besked för oss båda. Har mest känningar i brösten och att jag är trött. Tar mig t.ex inte upp på morgonen alls nu. Har gett upp.
  • hsh
    Aqq1 skrev 2015-06-23 06:37:07 följande:

Åh vad kul att vi är på precis samma dag! Hoppas och tror det kommer gå bra för oss båda, men nervöst är det! Haha ja, för mig är tröttheten värst på kvällarna, hade lätt kunnat gå och lägga mig kl 6. Dock jagar sonen upp mig 5 på morgnarna så har väl förklaring i det med haha. Hoppas de blir bättre om ett par veckor så man piggnar till lite iallafall

Ja, mysigt med gemensam resa! Jag har legat och googlat om hur det går att resa som gravid, vi ska resa inom EU i v.20 och beställde redan nu Europeiskt försäkringskort från Försäkringskassan. Känner mig redan nervös.. Ja, då är man nog rätt slut! Jag vaknar före sex men ligger kvar i sängen längre, jag orkar inte jobba på morgonen helt enkelt. Har som tur är chansen att anpassa mina timmar. Går också i studerande-tankar då jag skulle behöva ta & göra bort dom sista tre kurserna på universitetet & funderar på att göra det dom gravid istället för att jobba. Det skulle bli mellan september-november på distans. Dock måste jag kolla med Försäkringskassan hur min sgi ser ut. Kan man boka tid med en handläggare eller måste man gå dit och vänta?
  • hsh
    strawberri skrev 2015-06-24 15:33:54 följande:

Jag har lika dant mina är grönbruna i färgen men jag hade blödning i lördags så beror nog på det. Är då orolig att det ska gå åt skogen med graviditeten pga blödningarna :( hörde iaf hjärtat på bebisen nyss för första gången med min dopplet så det lugnar en del! Trodde det va för tidigt att höra något. Är i v 14.

Vad har du för doppler? Har en jag köpte på ebay men är fundersam på om den är för dålig för att kunna använda i min graviditet. .
  • hsh

Ååh. Var hos en bekant igår och blev bjuden på te, tyckte det var supergott så jag drack ändå 2-3 koppar & inser att det är tulsi te vilket är alternativ medicin & fanns inte mycket information om det alls men det verkas inte rekommenderas för gravida.. Nu är det även så att när jag vaknade hade ömheten i brösten försvunnit. Jag har panik. Ultraljud om en vecka först..

• hsh
    AnneliR skrev 2015-07-08 19:27:53 följande:

Hej hej!

Hur går det för alla? :) går in i vecka 13 på fredag och vet ni vad, har igår och idag känt som svagt fladder i nedre delen av magen. Har svårt att tro att det ens kan vara bebisen men känns inte som när tarmarna rör sig. Kan det verkligen vara möjligt? Nån annan som anat eller känt något? Livmoder känner jag numera som en liten boll ovanför troskanten, är jättehård på morgonen :)

Jag är också i v.13 och tyckte jag kände fladder nu ikväll. Inte fullt övertygad att det är bebis (känns så tidigt) men har inte känt nåt sånt förut. Livmodern känner jag inte än, har försökt leta :/
Svar på tråden Så rädd för missfall