• WiMe06

Så rädd för missfall

strawberri skrev 2015-08-29 16:48:13 följande:

Oroar mig också för gravpenning. Skickade in ansökan häromdagen. Jobbar också i vården som usk inom många områden då jag jobbar i en bemanningsenhet. Blir hemtjänst, korttidsboende, säbo, personlig assistans, LSS med psykiskt sjuka mm så mycket tunga lyft, hot om våld som kan förekomma mm :( börjar bli riktigt tungt nu känner jag! Har foglossning och ont i ryggen emellanåt :( har ni andra ansökt? Skickade ni med nåt läkarintyg?

Har tagit ut papprena men inte lämnat chefens del till henne ännu. Sen sitter jag och klurar på min del, vet inte riktigt vad jag ska skriva på uppgifter och självarbete och sådär. Ska prata med min chef nästa vecka. Fick moderskapsintyget i veckan som jag ska skicka in med.
  • WiMe06
    strawberri skrev 2015-08-30 17:01:27 följande:

Jag o min chef fyllde i mina papper ihop. Hon va jättebra o gav mig råd o tips på hur och vad jag kunde skriva med som hade med arbetet att göra.

Åh vad snällt. Ska ringa min chef imorgon och hjälpa mig någon dag med mina med.
  • WiMe06
    strawberri skrev 2015-08-29 16:49:15 följande:
    Samma här! Äter dock inte trombyl men man tänker att blödning kan ju komma. Man är nästan inställd på det :(
    Ja, konstigt nog så är man ju det.
    Imorgon är det precis halva tiden för oss, känns som en stor milstolpe.
  • WiMe06

Pratade med min chef nu och vi ska ses på onsdag och fylla i papprena om gravidpenning. Är det bara en blankett som min chef måste fylla i eller är det fler?

• WiMe06
    strawberri skrev 2015-08-31 12:12:43 följande:
    ja v 20 kändes som en stor milstolpe! jag har var 5 vecka som mål :D går in i v 25 på lördag så det är ett mål att ha nått dit :) det är 2 lappar chefen ska fylla i om ja inte minns fel :S
    Igår var jag hos chefen och fyllde i blanketten. Så nu ska jag bara ringa min löneassistent om inkomst och sådär och sen få iväg den.

Hur mår ni andra här inne?
    Jag mår ganska hyfsat men är ändå rätt trött och sådär, får vila några ggr om dagen ibland. Börjar känna av bebis mer nu, så det är skönt.
  • WiMe06
    Elyssa81 skrev 2015-09-03 10:42:48 följande:

Jag gjorde ett tidigt ultraljud i v 7+2 och läkaren hittade direkt ett tickande hjärta. Allt såg bra ut! smile1.gif

Vad skönt att allt såg bra ut. Håller tummarna att allt fortsätter så nu.
  • WiMe06
    AnneliR skrev 2015-09-03 10:44:00 följande:

Jag ska till bm idag kl ett och lyssna på hjärtat och få moderskapsintyget. Jag är extremt trött hela tiden, har vissa dagar ont i blygdbenet vilket är jobbigt. Jag gick ju upp i tid och började jobba heltid i juni, känns som jag bor på jobbet ibland :( ska ha möte med min chef på måndag och vi ska tillsamman fylla i alla papper om graviditetspenning. Kan man skicka in dom så här långt innan man ska vara ledig? Tänkte försöka jobba till 1 dec sen orkar jag nog inte mer.. Känner bebis mycket under dagarna, även mkt utanpå magen och jag känner mig otroligt lugn av det, att känna att den verkligen lever :)

Ska skicka in mina så fort jag fått mina inkomstuppgifter från löneassistenten. Jag har tänkt jobba till 17 nov. Så visst kan du skicka in dem nu direkt. Jag tror FK har en handläggningstid på 30 dagar så det är nog bara bra att få in dem in dem i god tid och ngt inte skulle stämma eller så.
  • WiMe06
    Aqq1 skrev 2015-09-03 19:09:54 följande:

Jag har bara vart på rul inget mer sen, när brukar man få moderskapsintyget? Kommer inte ihåg sen sist men har för mig jag fick de rätt tidigt.

Jag fick mitt morderskapsintyg direkt från ul-bm när vi gjort ultraljudet.
  • WiMe06
    Aqq1 skrev 2015-09-04 07:33:04 följande:
    Okej ja det kanske jag borde göra smile1.gif kommer inte ihåg, men brukar det ta väldigt lång tid innan fk behandlar det osv? Vill ju görna ha föräldrapenningen klar när bebisen föds.
    Dem säger ju att dem har en handläggningstid på 30 dagar, men är allt rätt ifyllt och inget krånglar går det säkerligen mkt snabbare.
    Men ring din bm och be dem skicka hem dit intyg.
  • WiMe06

Igår pratade jag med vår löneassistent och fick alla inkomstuppgifter och sådär så nu kan jag skicka in alla mina papper. Chefen har glömt att fylla i deras org.nr på sin blankett men jag hoppas dem kan vara förstående och ringa upp henne om det isåfall.

Igår kände jag bebisen på jobbet för första ggn, kändes superhäftigt, har bara känt när jag legat still innan och oftast bara på kvällen. Det var ju inget som kändes utanpå magen eller utan en liten buff, kände även när jag körde bil på kvällen igår. Så det känns som den kanske vänt på sig eller ngt.

Svar på tråden Så rädd för missfall