• WiMe06

Så rädd för missfall

Aqq1 skrev 2015-10-18 19:05:45 följande:
    Ja det är jag tacksam för. När får du sluta jobba? Om du fått något besked? 6 dagar låter verkligen tufft när du har har ont. Har på tul pga av ev stort/litet barn? Jag ska dit i början på november så är ett par veckor kvar här.
    Jag jobbar min sista dag den 16 november, så en månad kvar. Hoppas bara jag kan klara ut den månaden, hade ju varit skönt att få en sista hel lön. Men bebisen hälsa går i första hand.
    Första sonen var tillväxthämmad för sin vecka han föddes i och andra sonen var inte jättestor han heller så jag ska på tul pga utav det. Ska du också av den anledningen?
  • WiMe06
    strawberri skrev 2015-10-18 21:45:19 följande:

Jag mår ok. Är i vecka 31 nu och jobbar bara 4 dagar till sen går jag hem på grav.penning. ska.bli så skönt! Är riktigt tungt på jobbet nu och jag får lätt mycket sammandragningar :( har haft lite bruna flytningar senaste tiden men inget blod. Sex har vi inte haft sedan jag blev gravid. Vågar helt enkelt inte :(

Skönt att du bara har fyra dagar kvar. Hoppas du får chans att vila upp dig nu när du får vara lite ledig.
    Förstår om du är orolig med sexet, jag har börjat våga igen och har inte haft fler blödningar.
  • WiMe06
    Aqq1 skrev 2015-10-19 06:35:59 följande:
    Okej, skönt att du får gå då iallafall, ja precis och din hälsa såklart Ja precis sonen vägde strax under 2 kg när han kom ut fullgången trots normalt sf mått så jag hoppas sen här är större, nervös att dem ska vilja plocka ut tidigare annars. Var ditt andra barn lite större än första?
    Ja, det blir skönt. Första vägde under 2 kg och andra vägde strax över 2 kg i v 35. Så andra sonen var större. Att första var liten trodde dem berodde på att navelsträngen var jättetunn och nästan lite skrumpen på nåt ställe, så näringen gick inte hela vägen fram.

Ja, det är ju inte roligt när man behöver sätta igång eller så, hoppas att allt ser bra ut på ditt ul iallafall.
  • WiMe06
    JaninaH skrev 2015-10-19 13:24:14 följande:

någon som såg ett tickande hjärta vecka 6+2? ska nämligen göra vul på torsdag, beräknad att vara i 6+2 då, har haft 1 utomkveds bakom mig, och är så orolig för mf!!

Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
    Gjorde vul när jag trodde jag var i v 6+3 och såg då ett hjärta, men på vulet blev jag daterad till v 7+0.
  • WiMe06
    JaninaH skrev 2015-10-19 13:24:14 följande:

någon som såg ett tickande hjärta vecka 6+2? ska nämligen göra vul på torsdag, beräknad att vara i 6+2 då, har haft 1 utomkveds bakom mig, och är så orolig för mf!!

Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
    Hoppas allt går bra för dig!
  • WiMe06
    strawberri skrev 2015-10-19 17:00:25 följande:
    Ja det ska bli så skönt! kommer noog inte våga förrän hen är född haha! va sknt att du inte blött nåt mer!
    Det förstår jag verkligen nej, men det är ju bra om det funkar för er utan den biten den här tiden, man ska lyssna på sig själv vad som känns rätt. Vilken vecka är du nu?
  • WiMe06
    JaninaH skrev 2015-10-20 12:18:38 följande:

lägger in en större bild, 6 DAGAR SEDAN VS IDAG!

Har du haft blödningar nu som gör att du är orolig för mf eller är det att du har andra händelser bakom dig? Har du inte haft några blödningar så tycker jag inte du behöver oroa dig.
  • WiMe06
    JaninaH skrev 2015-10-20 13:43:59 följande:
    har haft ett utomkveds bakom mig därför jag är otrolig, inga blödningar, velat haft barn i 13 år aldrig lyckats förens detta år
    Okej, då förstår jag verkligen din oro. Men hoppas att vulet kan ge dig lite mer lugn. Håller tummarna att allt går vägen för dig.
  • WiMe06
    strawberri skrev 2015-10-20 18:26:56 följande:
    Ja precis även om man saknar det så är det ju viktigast att man själv känner efter och istället avvaktar med myset :) jag är i v 31 nu 30+3 vilken vecka är du i nu? :)
    Det har du helt rätt i
    Skönt att passerat v 30. Det är mitt nästa mål nu, jag är i v 28 nu, 27+3.
  • WiMe06
    strawberri skrev 2015-10-21 20:19:22 följande:
    Ja det känns skönt känns som tiden ara springer iväg nu! Går in i vecka 32 på lördag :) jag har också satt upp mål mitt nästa är v 35 känns lättare på.nåt sätt :) vet ni kön?
    Ja, visst känns det lättare att sätta upp delmål? Känns som tiden går lite snabbare då också. Ligger just nu och känner hur bebis bökar runt som en tok därinne, det är som värsta rumpknuffarna på höger sida av magen. Såå mysigt kan du känna omndet typ är ben, armar eller rumpa vid sparkarna?
    Det verkar som vi väntar en liten tjej vet ni?
Svar på tråden Så rädd för missfall