Inlägg från: strawberri |Visa alla inlägg
  • strawberri

Så rädd för missfall

emzerus skrev 2015-09-16 12:32:19 följande:

Åh va härligt att höra! Grattis :) Blödde du mycket o hur var blödningen, klarrött blod, klumpar?Hur var dina blödningar? Stort grattis till graviditeten o att du kommit så långt, måste vara underbart! :)Tack för att du svarade! Hur var din blödning? Klarrött blod, brunt, mycket/lite, klumpar?

Tack! Detsamma! :) Ja det känns underbart! Är ju fortfarande orolig men Kate på samma sätt. Jag hade bruna/klarröda flytningar med färskt blod. Dock i te mycket men åkte in på koll alla gånger o allt såg bra ut.
  • strawberri
    WiMe06 skrev 2015-09-17 06:09:37 följande:

Jag är i vecka 23 nu fick min grav.penning beviljad igår, jobbar till 17 nov

Grattis till gravpenningen! Så skönt att ha "ett mål " och att få gå hem tidigare :)
  • strawberri
    Curlingmorsan skrev 2015-09-19 16:59:54 följande:

Ringde MVC igår efter att ha gjort ett nytt test som fortfarande visade positivt. Alla ordinarie BM och läkare var på utbildning men fick prata med en BM som efter mycket om och men gav mig en läkartid den 29 sept. Kändes inget bra att behöva vänta så länge så igår kväll ringde jag gynakuten i grannstaden, fick prata med en BM som sa åt mig att komma in idag på förmiddagen så en läkare fick göra ett VUL. Fick tyvärr svaret att det var missfall, men känns ändå skönt att få veta. Hade blivit helt knäckt av att gå runt i närmare 2 veckor till och inte veta. Så nu hoppas vi att allt kommer ut av sig själv under nästa vecka, annars skulle jag komma in igen. Hoppas ni andra har bättre lycka!

Åh beklagar :( vet tyvärr hur det känns! Hoppas lyckan kommer till er snart igen! styrkekramar
  • strawberri

Jag mår ok. Är i vecka 31 nu och jobbar bara 4 dagar till sen går jag hem på grav.penning. ska.bli så skönt! Är riktigt tungt på jobbet nu och jag får lätt mycket sammandragningar :( har haft lite bruna flytningar senaste tiden men inget blod. Sex har vi inte haft sedan jag blev gravid. Vågar helt enkelt inte :(

• strawberri
    WiMe06 skrev 2015-10-18 22:18:35 följande:
    Skönt att du bara har fyra dagar kvar. Hoppas du får chans att vila upp dig nu när du får vara lite ledig.
    Förstår om du är orolig med sexet, jag har börjat våga igen och har inte haft fler blödningar.
    Ja det ska bli så skönt! kommer noog inte våga förrän hen är född haha! va sknt att du inte blött nåt mer!
  • strawberri
    WiMe06 skrev 2015-10-20 06:22:01 följande:

Det förstår jag verkligen nej, men det är ju bra om det funkar för er utan den biten den här tiden, man ska lyssna på sig själv vad som känns rätt. Vilken vecka är du nu?

Ja precis även om man saknar det så är det ju viktigast att man själv känner efter och istället avvaktar med myset :) jag är i v 31 nu 30+3 vilken vecka är du i nu? :)
  • strawberri
    WiMe06 skrev 2015-10-20 22:09:48 följande:

Det har du helt rätt i

Skönt att passerat v 30. Det är mitt nästa mål nu, jag är i v 28 nu, 27+3.

Ja det känns skönt känns som tiden ara springer iväg nu! Går in i vecka 32 på lördag :) jag har också satt upp mål mitt nästa är v 35 känns lättare på.nåt sätt :) vet ni kön?
  • strawberri
    WiMe06 skrev 2015-10-21 21:51:02 följande:
    Ja, visst känns det lättare att sätta upp delmål? Känns som tiden går lite snabbare då också. Ligger just nu och känner hur bebis bökar runt som en tok därinne, det är som värsta rumpknuffarna på höger sida av magen. Såå mysigt kan du känna omndet typ är ben, armar eller rumpa vid sparkarna?
    Det verkar som vi väntar en liten tjej vet ni?
    Oj har visst inte sett ditt inlägg! Jag kan känna kroppsdelar genom magen men ibland är det jättesvårt att veta vad det är för något men tror hon brukar ligga med rumpan på vänster sida det putar nästan alltid ut där :) vi väntar också en liten tjej :) går in i v 34 imorgon går ju såååå fort! Vilken v är du i nu?
  • strawberri
    AnneliR skrev 2015-11-05 17:33:52 följande:

Hej! Hur går det för er alla? Imorgon går jag in i v 30 :) bara 10 veckor kvar! Känns jätteskönt. Blev halvtidssjukskriven för ca en månad sen och idag blev jag helt sjukskriven pga mina åderbråck och sammandragningar. Har konstigt nog lite dåligt samvete för min sjukskrivning trots att jag verkligen behöver den, konstigt som man är..ska försöka njuta av graviditeten dom sista veckorna som är kvar nu, kan dock känna av oro till och från ibland, är rädd att det ska hända ngt med bebisen i magen :( fler som känner som jag? Hoppas andra har det bra iaf! :)

Det går fint här :) v 34 imorgon och kommer förhoppningsvis bli igång satt v 38 pga tidigare akutsnitt då sonen va stor och förlossningsrädsla :( jag är hemma heltid med graviditetspenning sen förra måndagen så det känns skönt att slippa all stress o tunga lyft mm (jobbar som usk) jag är också orolig att något ska hända med bebisen är verkligen jätteorolig :(
  • strawberri
    WiMe06 skrev 2015-11-06 21:34:30 följande:
    Jag tror jag kan känna rumpan lite, när jag ligger ner så sticker det liksom upp som en liten bula på vänster sida om naveln och det är ofta stora buffar där, så tror det är rumpan. Sen tror jag benen ligger åt snett neråt åt vänster för där kände jag några rejäla kickar idag som gjorde riktigt ont. Men ofta så är det ngn som misshandlas urinblåsan ganska rejält också, det är så sjukt obehagligt när det sparkas på blåsan. Haha.
    Är i v 29+4 nu. 6 arbetspass kvar nu innan jag får gå på ledigt, lääängtar!!
    Haha jaa det kan va RIKTIGT obehagligt :) jag känner knappt sparkar längre utan nu är det mer stora svepande rörelser därinne och så känner jag när hon sträcker på sig o sådär då putar någon kroppsdel ut antingen på höger eller vänster sida och så kan man se antingen en fot eller hand åka längs magen så häftigt! :) va skönt att du får gå hem snart! Det är verkligen välbehövligt dom sista veckorna! Vet inte om jag frågat men har du fler barn? :)
  • strawberri
    WiMe06 skrev 2015-11-07 14:21:53 följande:
    Det är så häftigt när man kan se dem där rörelserna så tydligt.
    Har ju haft lite problem med ont i magen och sådär när jag jobbar och idag var ingen bra dag, fick gå hem efter halva dagen, så vi får se hur jag gör med resten av dagarna. Om jag fortsätter vara sjukskriven eller om jag jobbar dem sista passen. Men det ska verkligen bli skönt att få gå hem faktiskt.

Jag har två pojkar sedan innan som är 6 och 8 år gamla, så dem har ju skolan varje dag så dem är ju självgående i mkt om det skulle vara ngt.
    Va jobbigt för dig :( men det är ju bättre att lyssna på kroppen nu, har man ont ska man ta det lugnt, min förra graviditet bara körde jag på fast jag hade massa mer krämpor än denna gången så blev ett x antal besök på förlossningen med onda svullna ben, starka sammandragningar mm men denna gången lyssnar o känner jag efter mer på kroppen och det har hittills bara varit positivt :) Förstår att du känner så! det är ju det! skönt att bara kunna ta det lugnt, ingen stress osv :)
  • strawberri
    WiMe06 skrev 2015-12-02 13:37:39 följande:
    Har helt missat ditt svar
    Nu har jag äntligen gått på ledighet och det är så himla skönt. Det var välbehövligt för kroppen. Hur mår du nu? Det kan inte vara länge kvar för dig nu?
    Så skönt för dig! Jag mår sisådär, sover riktigt illa varje natt och har åkt på halsont som suttit i tre veckor nu! Vc säger det är virus... Kan knappt svälja. Jag går in i vecka 38 på lördag så inte långt kvar nu :) har en del förvärkar och mycket sammandragningar som gör ont till o från. vilken vecka är du i nu? Hur mår du?
  • strawberri
    WiMe06 skrev 2015-12-06 14:36:08 följande:
    Usch, jobbigt med sömnen och viruset, hoppas det går över för dig väldigt snart. Sover inte särskilt bra heller om nätterna. Varje morgon jag vaknar har jag ont i halsen men känner inte av ngt på dagarna, så jag vet inte om det är halsbränna eller ngt annat skit jag fått. I övrigt är man rätt energilös så man gör inte mer än nödvändigt om dagarna, har också en del sammandragningar men inga som gör direkt ont.

Var det du som kanske skulle bli igångsatt v 38, isåfall är det ju verkligen inte långt kvar!! Så skönt tänk att bebis snart är hos er
    Jag går in i v 35 imorgon (34+0). Ska på tul på tisdag och mäta bebis igen. Var på tul för drygt 1,5 vecka sedan å det visade att bebis är liten och kanske inte växer som hon ska, så vi får se vad det visar på tisdag.
    Ja fy det är hemskt! 3:e veckan med halsont nu :S Ja vist är man energilös?! jg orkar knappt någonting längre! igår hl ja igång hela dagen och åt väl kanske inte så bra så på vällen när jag stod o pratade med min mamma snurra allt till och ja höll på att säcka ihop :( va riktigt läskigt, så försöker vila mycket nu, även att man egentligen vill göra saker...
    enligt min förlossningsplan skulle vi börja med hinnsvepningar fro.m nu men fr att göra en historia kort så har jag kämpat i 9 månader med att få hjälp med min förlossningsrädsla sedan förra förlossningen och ett TUL samt igångsättning eller planerat snitt va det tal om på förra efterkontrollen men jag får inte hjälp med NÅGONTING av det!! Känner mig totallurad av sjukvården :( och har världens panik p.g.a. detta nu inför förlossningen :( har pratat med kurator, barnmorskor, läkare men ingen hjälper mig då dom säger att det inte finns några medicinska grunder att jag skulle få TUL, snitt eller igångsättning, men jag sj anser att det psykiska måste spela in också?! jag är ju livrädd och en förlossning kommer bli svår att gå igenom för mig. Min son va stor, låg med vidöppen bjudning och fastnade i förlossningskanalen pga att jag va för liten i bäckenet och dom försökte få ut han med sugklocka vilket slutade i akutsnitt, så jag tycker att det finns medicinska skäl till att hjälpa mig! då denna bebisen också är stor enligt SF mått och verkar ligga med kroppen åt fel håll därinne :( usch jag är så negativ nu men ingen i sjukvården förstår mig :(
Svar på tråden Så rädd för missfall